Gouden Zaag 2017 - dit zijn de 6 nominaties!

19jun 201714:51
  • Algemeen
  • 15067 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • CreatieAwards

nieuws Welk jong creatief talent zaagt het hardste aan de stoelpoten van de gevestigde creatieve orde? Die vraag beantwoordt MarketingTribune dit jaar voor de vijftiende keer in samenwerking met het Jonge Honden-bestuur, topcreatief Lode Schaeffer (Indie Amsterdam) en onze eigen Peter van Woensel Kooy. Tussen deze zes (van een longlist van 41) staat de winnaar! De ceremonie van de Gouden Zaag 2017 is in strandclub Longbeach a.k.a. The Dutch Embassy of Creativity te Cannes op 21 juni 2017. Talentscouts, bureaudirecteuren en nieuwsgierige marketeers opgelet!

Nieuw gezicht voor Nederlands Kamerkoor door KoeweidenPostma

19jun 201711:27
  • Design
  • 6421 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual id

nieuws Hoe geef je geluid een gezicht? Dit was de uitdaging voor de nieuwe visuele identiteit van het Nederlands Kamerkoor, volgens Eddy Wegman, creative director KoeweidenPostma. Het wereldwijd bekende Nederlands Kamerkoor bestaat 80 jaar en dat was een goede aanleiding om eens opnieuw naar het merk te kijken. Total Identity ontwikkelde de strategie, KoeweidenPostma maakte vervolgens de vertaling naar een nieuwe visuele identiteit.

[storecheck] Londen

16jun 201717:08
  • Design
  • 16338 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Londen blijft een prima locatie voor het spotten van trends in packaging design. Deze stad is groot en internationaal genoeg voor grote ketens, kleine start-ups en aan geld geen gebrek, ook niet in food. Dit jaar ging ik weer naar de International Food Exhibition , die elk jaar blijft verrassen. Hier mijn opmerkelijkste ontdekkingen, enjoy!

Nieuwe Koleos voltooit restyling Renault

16jun 201715:22
  • Design
  • 13964 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InnovatieProduct

nieuws ‘De nieuwe Koleos voltooit de styling-renaissance van Renault die in 2012 met de Clio begon. Als ontwerper was het de uitdaging om een SUV te creëren die niet alleen elegant, maar ook dynamisch en modern is. Om dat te bereiken, hebben we de traditionele kenmerken van een SUV gecombineerd met krachtige horizontale lijnen, gespierde flanken en een grote bodemvrijheid,’ zegt de Nederlandse Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design bij de komst van de vernieuwde Koleos in Nederland.

Toen logo’s echte leeuwen waren …

16jun 201712:00
  • Design
  • 14557 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Visual id

weblog Vóór het digitale tijdperk werd bijna alles op het gebied van grafisch ontwerp door middel van een fysiek proces geproduceerd, ook voor de film- en tv-industrie. Sommige tv-stations en filmstudio’s gingen nog verder en ontwierpen fysieke driedimensionale logo’s om speciale effecten te creëren. Waarschijnlijk is de beroemdste van MGM: Leo the Lion, die voor het eerst in 1916 verscheen.

Day lanceert The Day Poster Project

15jun 201710:20
  • Design
  • 4551 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Graphic

nieuws Creatief bureau Day lanceert ‘The Day Poster Project’, een dagelijks podium voor hun jonge interne talent om hun inspiratie in postervorm met het publiek te delen. Liefhebbers kunnen de posters nu voor 25 euro aanschaffen. Dit bedrag zal geïnvesteerd worden in de ontwikkeling van creatief bureautalent.

IJskoud op pad met Heineken Coolbag

13jun 201714:39
  • Food-en-retail
  • 7604 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingBelow the line

nieuws - Een heerlijk dagje op het strand vertoeven of een warme zomerse avond met vrienden in het park doorbrengen en geen grote koelbox mee willen slepen? Heineken introduceert de Heineken Coolbag: een comfortabele koeltas waar je mee gezien kan worden deze zomer en jou dat heerlijke verfrissende en verkoelende Heineken-moment bezorgt. 'Want zeg nu zelf: bier is ijskoud toch het allerlekkerst?', aldus de brouwer. De Heineken Coolbag is vanaf deze week verkrijgbaar in de supermarkt bij aankoop van een Heineken 8-pack blik.

Cannes-jurylid Mark van Iterson (Heineken): 'Nederlandse creatief, durf groter te denken!'

12jun 201710:44
  • Bureaus
  • 20440 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardBrandingCannes

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Mark van Iterson, Global Head of Design van Heineken International en jurylid Design. 'Nederlandse creatieven moeten ambitieuzer en visionairder durven zijn.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers