[designpanel] Boomsma Gin door SoGood

12jun 201709:00
  • Design
  • 19287 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • PackagingDesignpanel

nieuws Boomsma Distilleerderij introduceert de eerste gin van het merk: Boomsma Gin. Designbureau SoGood ontwikkelde de flesvorm en gehele aankleding. Hoewel het merk en product Fries zijn, wilde familiebedrijf Boomsma niet een typische traditionele Friese uitstraling. Het werd een fles met een knipoog naar de roaring twenties, ‘een moderne klassieker’. Wat denkt ons panel?

Branding en de VOC

9jun 201712:00
  • Design
  • 18036 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Visual id

weblog De Vereenigde Oostindische Compagnie (VOC) was de eerste multinational ter wereld en toen al mét een herkenbaar logo! De oorsprong van het gebruik van een logo voor een onderneming gaat terug tot minimaal twee millennia geleden; de Grieken en Romeinen drukten al stempels op hun pottenbakproducten om te weten wie de maker was. Een handelsmerk of logo is dus letterlijk al zo oud als de weg naar Rome en ontstond zodra de eerste handelaren op pad gingen en de eerste kooplieden hun waren aanprezen. De goudsmidtekens en de watermerken van de papiermakers volgden. En denk ook eens aan de zegelringen en wapens van de edelen.

Dutch Digital Design krijgt brede vakjury

8jun 201712:18
  • Design
  • 10363 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk, maakt een volgende stap. Het initiatief, sinds vorig jaar onderdeel van Dutch Digital Agencies, heeft een 12-koppige vakjury aangesteld. Doel van de nieuw aangestelde jury is de beste Nederlandse digital design-cases helpen aandragen en selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland.

Limburg co-creëert logo

8jun 201712:11
  • Design
  • 9917 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual id

nieuws Huub Stapel trapt de campagne af die alle Limburgers oproept mee te denken over het nieuwe Limburg-logo. Het kader ligt er al in de vorm van de L van Limburg, met daarin allerlei icoontje verwerkt die staan voor Limburg toen en nu. De keuze voor de icoontjes is echter nog niet definitief vastgelegd; daarover mag elke Limburger meedenken en meebeslissen. Naast Huub Stapel ondersteunen ook andere bekende Limburger de campagne, zoals Mark van Bommel en Suzan Seegers.

Deze bureaus doen mee aan Adnight 2017

7jun 201700:53
  • Bureaus
  • 14289 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • EvenementNieuwkomersCreatieInteractie

nieuws Adnight maakt de eerste helft van de bureaus bekend die hun deuren zullen opengooien tijdens de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie op 6 oktober 2017. Met de bekendmaking van de eerste namen geeft Stichting Adnight ook direct het startsein voor de 'early bird' kaartverkoop.

Vergeet de P van Packaging niet

6jun 201710:20
  • Food-en-retail
  • 15917 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • FoodPackaging

weblog ‘De’ consument is moeilijk te definiëren, zo stelt Nadia Menkveld, sectoreconoom bij ABN AMRO op basis van de recent verschenen ‘Prognose Food 2017-2018’[1]. Food ondernemers staan voor een uitdaging. We hebben aan de ene kant steeds meer te maken met alleenstaanden ouderen. Aan de andere kant is er de jonge, hippe generatie Y. Wat betekent dit voor de verpakking?

Rico Verhoeven merkambassadeur van PFM Underwear

6jun 201709:43
  • Sponsoring
  • 17528 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesBrandingEndorsementMerkenSport

nieuws Wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven heeft zichzelf als merkambassadeur verbonden aan PFM Underwear. Reclamebureau en aandeelhouder SuperRebel ontwikkelde het merk PFM Underwear, het logo, de huisstijl en de campagne 'Cover Your Ass'.

[interview] Embassy of Dutch Creativity opent strandclub Cannes

6jun 201709:03
  • Design
  • 10222 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital design

nieuws ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de Vea bundelen voor het 3de jaar op rij hun krachten om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival. Nieuw dit jaar is de locatie: een centrale club aan het strand, Long Beach, waar de hele week bijeenkomsten en activiteiten, events en feesten plaatsvinden, waarmee zowel het Nederlandse als het internationale spectrum wordt bediend.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers