Cover MarketingTribune 11 door Joris van Elk

6jun 201708:00
  • Design
  • 8653 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Graphic

nieuws Voor de Coverstory over Big Data maakte Joris van Elk onze prachtige cover. Joris is freelance reclamecreatief, oprichter +1Mile charitatief reclamecollectief en Creative Director ADCN.

Kamp Seedorf wint Dutch Street Art Award Best Message

5jun 201715:29
  • Design
  • 9345 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • GraphicAwards

nieuws In de Posthoornkerk te Amsterdam zijn vrijdagavond de Dutch Street Art Awards uitgereikt. Met de awardshow wil de organisatie (bestaande uit Boomerang Create & Amsterdam Street Art) de straatkunst een breder podium geven. Dit jaar is het aantal inzendingen verdubbeld; ‘een groot succes’, aldus de organisatoren. Onder andere Kamp Seedorf, Delta, Zedz en JDL Street Art (de jongste winnaar ooit) gingen vrijdagavond 2 juni naar huis met de felbegeerde awards voor kunst in de publieke ruimte.

Inschrijving tweede editie Let it Grow geopend

4jun 201709:35
  • Design
  • 13208 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • ProductInnovatie

nieuws Let it Grow is wereldwijd op zoek naar innovaties op het gebied van bloemen en planten. Na een succesvolle eerste editie opent Let it Grow de inschrijving voor het tweede incubatieprogramma. De afgelopen editie hebben zeven groene innovators en start-ups uit Nederland meegedraaid en dankzij Let it Grow een stap gemaakt in hun groei. Nieuwe teams kunnen zich aanmelden om kans te maken op een plek in het incubatieprogramma.

Honig Mexicaans door Mountain

3jun 201715:04
  • Design
  • 15692 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Mountain heeft voor een nieuwe Mexicaanse lijn van Honig de identiteit en het packaging design ontwikkeld. Rik Keessen van Mountain: ‘Honig Mexicaans ligt in de supermarkt niet bij de bekende Honig-mixen en deegwaren en ook de categoriecodes van Mexicaans eten zijn anders dan de Honig-mixen en deegwaren.’

Update peaceteken door cocreatie

3jun 201713:24
  • Design
  • 14697 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual id

nieuws Designbureau Wunder ontwikkelde een nieuwe versie van het ‘Peace’-logo. In samenwerking met creatief digitaal productiebedrijf Beast werkten ze het uitgangspunt verder uit en lanceerden het als online platform op ContributeToPeace.com. Hierop is het voor iedereen die wil mogelijk om gezamenlijk het nieuwe Peace-logo te cocreëren.

Salvador Dali en het logo van Chupa Chups

2jun 201712:00
  • Design
  • 11832 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Visual id

weblog Chupa Chups, het kleurrijke lollymerk, werd opgericht door de Spanjaard Enric Bernat in het jaar 1958. Het bedrijf is momenteel eigendom van de Italiaanse multinational Perfetti Van Melle; deze vennootschap bezit ook andere bekende merken zoals Mentos, Smint en Fruitella. Zoals wel vaker bij dit soort opvallende merken hangt aan de geschiedenis van het logo een mooi verhaal.

IJsjes boordevol groente

2jun 201708:00
  • Design
  • 7970 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Branding & packaging designbureau Mas ontwierp voor @samhoud food de verpakkingen van hun nieuwe 100% natuurlijke groentje-ijsjes, die deze zomer geïntroduceerd gaan worden. IJs met groente,fruit en een vleugje honing, alles biologisch natuurlijk. De ijsjes zijn er in twee smaken: sinaasappel-wortel en komkommer-limoen en ze heten Sprice.

[rondvraag] ‘Moeten merkeigenaren niet meer gebruik maken van onderscheidende 3D-vormen?’

1jun 201717:11
  • Design
  • 7918 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • PackagingProduct

nieuws Het ‘Dove-debacle’, waarbij de fabrikant in een commercial vol trots een limited edition van een bodywash in verschillende (‘vrouwelijke’) vormen aankondigde - ‘to celebrate beauty diversity’ - is de aanleiding voor deze rondvraag. Ondanks dat deze actie van Dove ontzettend veel commotie veroorzaakte en hun zorgvuldig opgebouwde vrouwvriendelijke imago een diepe deuk opliep, lijkt deze rondvraag toch gerechtvaardigd. Vier designexperts geven antwoord op de vraag: ‘Moeten merkeigenaren niet meer gebruik maken van onderscheidende 3D-vormen?’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers