Iedereen aan de rijstepap

15sep 201715:22
  • Design
  • 26035 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws 11 september opende pop-up shop Treat me Rice zijn deuren in Amsterdam. Met Treat me rice spelen de initiatiefnemers in op een ‘nieuwe retro food trend’, te weten rijstepap. In New York zijn er al meerdere rice pudding shops en verschijnt rijstepap steeds vaker op het menu van hippe restaurants.

[designpanel] Adidas door RESN

15sep 201715:00
  • Design
  • 22812 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designDesignpanel

nieuws Adidas.nl/climazone is de showcase voor Adidas’ merk- en designinnovaties, premiumproducten en gepatenteerde technologieën. De campagnevideo werd echter slecht of niet bekeken en uit feedback bleken de consumenten een hekel te hebben aan lang scrollen. RESN besloot de manier waarop werd gekeken te veranderen. De film werd in ‘hapklare brokken’ geknipt en die werden op de juiste plek getoond. Door de ‘click and hold’-functie krijg je als gebruiker wat meer achtergrondinformatie via de prachtige beelden uit de film, zonder dat je de ‘eerste informatieve laag’ verlaat. Ons panel oordeelt.

Pierre Leclercq nieuwe head of styling Kia Motors

15sep 201712:08
  • Design
  • 19680 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Personalia

nieuws Kia Motors heeft Pierre Leclercq benoemd tot head of styling van het designhoofdkwartier in Namyang, Korea. Deze nieuwe functie is in het leven geroepen om de langetermijnstrategie voor design en innovatie verder te ontwikkelen. Met de aanstelling van de Belgische topdesigner wil Kia de ontwikkeling van een consistent design-DNA voor groeiende modellenrange bespoedigen.

Hoe ga je viral op Instagram?

15sep 201712:00
  • Design
  • 24406 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • GraphicSocial media

weblog Waarom krijgen sommige foto’s op Instagram zoveel likes, terwijl andere foto’s teleurstellen? Het is niet zo simpel dat goede beelden slagen en slechte beelden mislukken. Een paar tips voor publiceren op Instagram.

Nieuwe Ikea Place app richt interieurs virtueel in

13sep 201710:37
  • Food-en-retail
  • 16255 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenApps

nieuws Met de Ikea Place app kan de gebruiker voortaan virtueel meubilair plaatsen in huis. Deze app toont meubels en accessoires in 3D en op ware grootte. Hiermee zet Ikea als een van de eerste woonwarenhuizen ter wereld augmented reality in als marketing- en service-tool.

Renault verkent mobiliteit van de toekomst

12sep 201711:55
  • Design
  • 9948 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • BrandingConcept

nieuws De autoshow van Frankfurt (IAA) is het toneel voor de wereldpremière van de Renault SYMBIOZ (zie foto). Dit conceptmodel vertegenwoordigt de visie van Renault op de auto en zijn rol in de samenleving tot 2030: elektrisch aangedreven, autonoom, verbonden en ontworpen om volledig te integreren in het leven van de mens.

Vier kenmerken van de moderne consument vertaald naar de verpakking

12sep 201711:48
  • Food-en-retail
  • 15573 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackaging

weblog De opkomst van e-commerce heeft het consumentengedrag de afgelopen jaren sterk veranderd. Niet het bedrijf of merk, maar de klant bepaalt. Hoe zorg je dat je relevant blijft voor de klant? Alles draait om de ultieme klantbeleving. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol.

DIF Amsterdam: Diversiteit is de mode

11sep 201710:39
  • Food-en-retail
  • 15724 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenSmaakprikkelTrends

weblog Het modecollectief DIF is een nieuwe uitdager in Amsterdam. Nieuwe kleren heet van de naald vanuit de hoofdstad maar dan zonder de kapsones die daar helaas maar al te vaak en zonder reden of noodzaak bij horen. Juist het enthousiasme laten zien en voelen van een bont gezelschap van onbekende ontwerpers in een snel overzicht van elkaar opvolgende korte shows is een praktische aanpak voor inkopers, journalisten en publiek.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers