Rene Heemskerk van Wallbox: 'Met de Supernova kan binnen een kwartier 100 KM worden toegevoegd aan de actieradius'
Rene Heemskerk is Regional Marketing Manager Benelux bij Wallbox, ‘een Spaanse unicorn die laadpalen produceert en al actief is in meer dan 100 landen’. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
[De zomer van] Marten de Jongh: 'We zijn met WTFFF!? genomineerd voor een Dutch Design Award'
Marten de Jongh is creative director/partner bij creatief bureau Morrow. Voor onze rubriek ‘De zomer van …’ checkten we even zijn plannen voor de vakantie en het komende halfjaar.
Nieuwe visuele identiteit KRO-NCRV door Thonik
KRO-NCRV start het nieuwe tv-seizoen met een nieuwe pay-off en een nieuwe visuele identiteit. Het nieuwe logo en de rest van de visuele identiteit zijn ontworpen door Thonik. De pay-off en de campagne zijn van de hand van Roorda.
[column] Planeet in paniek; wie durft het innovatietij te keren?
De nieuwe iPhone 14 komt er aan. Er komt trouwens ook een nieuwe stofzuiger aan, een nieuw scheerapparaat, een nieuw strijkijzer, een nieuwe dweil, een nieuwe tuinslang, een nieuwe prullenbak, een nieuwe…vul zelf maar in. Elke keer weer. Jaar in jaar uit.
[De zomer van] Daan Berends: 'Dak open, hoofd in de wolken en handen in de lucht'
Daan Berends is Creative Director bij First Impression audiovisual. Dit Tilburgse bedrijf is richt zich op audiovisuele en interactieve technologie en bedenkt en realiseert concepten voor retail en experience centers, van ontwerp tot installatie. Berends: ‘Onze tagline is niet voor niets “It's all about experience”. De zintuigen prikkelen en dat is precies waar ik deze zomer op stuur.’
[De zomer van] Niels van Weerdenburg: 'We hebben besloten voorlopig niet meer te vliegen in verband met het milieu'
Niels van Weerdenburg is oprichter van en director bij Artivist - ‘kunst met een maatschappelijk doel en een activistisch tintje’. De kunst - van betaalbare posters tot exclusieve collectors items - is te koop en geïnspireerd op de zeventien Sustainable Development Goals. De 100% netto winst gaat naar een goed doel in het verlengde van het artwork.
[De zomer van] Felice Uiterwijk: 'Door stijgende kosten en hoge inflatie staan eerlijke producten minder hoog op boodschappenlijstje consument'
Felice Uiterwijk RM is Marketing Manager bij Fairtrade Original: ‘Fairtrade Original stelt boeren in staat een leefbaar inkomen te verdienen en te investeren in hun toekomst.’
[column] Das Gestalt geeft merk gestalte
Merkenkenners kennen ongetwijfeld het begrip Marken Gestalt. Het is geïntroduceerd door Dr. Klaus Brandmeyer van het Duitse Institut für Markentechnik. Columnist Leo van Sister over de voordelen van een sterk merkbeeld.
Slechts 1 op de 4 leidinggevende functies in media en communicatie voor een vrouw
Het is slecht gesteld met het percentage Nederlandse vrouwen in leiderschapsposities in de media- en communicatiesector blijkt uit LinkedIn-data gepubliceerd in het Global Gender Gap Report van het World Economic Forum 2022.
[De zomer van] Dion van der Spek: 'Natuur is van enorm belang om echt tot rust te komen'
Dion van der Spek is eigenaar, strategy director en merkstrateeg bij brandingbureau Studio Piraat en columnist bij MarketingTribune. Hij reisde af naar Catalonië.
Maron Busnel Head of Marketing Hyundai
Per 1 september aanstaande start Maron Busnel als Head of Marketing bij Hyundai Motor Netherlands. Busnel was eerder werkzaam voor onder andere BMW Group Financial Services in Nederland en bij Peugeot binnen Stellantis.
Lenny Houwaart van The Good Roll: 'Het fundament van een merk bouwen is echt niet binnen een paar maanden gedaan'
Lenny Houwaart is CMO bij duurzaam toiletpapiermerk The Good Roll. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden.
[De zomer van] Helmich van Herpt: 'Ik kan me niet herinneren dat ik zo heb genoten van niks doen'
Helmich van Herpt is creative director bij het Haagsche designbureau Snow Donuts. Voor de rubriek ‘De zomer van’ mailt hij met de redactie vanaf zijn vakantieadres.
Tikkie lanceert Groepie voor groepsuitgaven
Betaalapp Tikkie voegt een nieuwe functie aan de app toe. Met Groepie kun je met meerdere gebruikers groepsuitgaven bijhouden en verrekenen.
De Nachtwacht in 8.000 NFT's
Binnenkort kan iedereen een digitaal stukje van ‘De Nachtwacht’ kopen. Dit kondigen de Rembrandt Heritage Foundation en HODL Finance aan, vlak voor de eerste sterfdag van de wereldwijd bekende Rembrandt-expert, Prof. Dr. Ernst van de Wetering, die veel samenwerkte met de Foundation.
Ilse van Loon van Stoov: 'Zo zonde om te zien dat van merken soms niets meer overblijft dan een lege huls'
Ilse van Loon is Head of Brand & Communications bij Stoov. Het Nederlandse Stoov werd opgericht in 2014 en ontwerpt en produceert kussens met infraroodverwarming. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Jeroen van de Ruit partner bij designbureau Soda
Jeroen van de Ruit is benoemd tot partner bij het Amsterdamse digital product designbureau Soda. Hij wordt verantwoordelijk voor het verder versterken van de strategische samenwerking met klanten.
Designer Lenny Stöpp bij kunstplatform G-Star RAW
Al sinds de start in 1989 zijn kunst en design sterk verweven met het DNA van G-Star RAW. Onlangs lanceerde het merk een nieuw kunstplatform: The Art of RAW. Na Teun Zwets en Athena Gronti is het nu de beurt aan designer Lenny Stöpp.
[column] Presenteren in mijn onderbroek
The best of both worlds: een joggingpak dat eruitziet als een nette werkoutfit. Altijd comfortabel op werk, heerlijk. Het is een verlangen geboren uit een menselijke eigenschap die aan de basis stond van onze evolutie en dat er in de basis voor gezorgd dat we nog steeds bestaan: egoïsme.
[De zomer van] Marc van Eck: 'Ik heb dus meer zorgen over de wereld dan over mijn werk'
Marc van Eck RM - rechts op de foto met links zijn oudste zoon - is CEO en co-founder van New Growth Strategies. Hij heeft recent zijn Governance Essentials van het NCD - Nederlandse vereniging van commissarissen & directeuren - afgerond en kijkt om zich heen naar een mooie commissarispositie: ‘Maar dat is nog niet zo makkelijk voor een oude, witte man als ik 😉’.
[De zomer van] Alef de Jong: 'Wunder zoekt collega's'
Alef de Jong is oprichter en strateeg van Wunder. Het strategische designbureau houdt zich niet alleen bezig met merkstrategie en design, zoals de naam als doet vermoeden, maar ook met naamgeving. Vanuit zijn hangmat in de Dauphine Frankrijk mailt hij met de redactie.
Lena Knoerzer van Fairtrade Original: 'Greenwashing ondermijnt het vertrouwen in duurzaamheidsclaims'
Lena Knoerzer is Product Manager Koffie bij Fairtrade Original. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Code d'azur steunt LHBTIQ+-gemeenschap met gepersonaliseerde kunstwerken
Reclamebureau Code d’azur lanceert een kunstproject om de LHBTIQ+-gemeenschap te ondersteunen. Op de website van Noun Art Gallery is het mogelijk een gepersonaliseerd kunstwerk te maken op basis van je eigen naam en voornaamwoorden.
Zuiderlicht sluit zich aan bij Total Design
Creative agency Zuiderlicht maakt vanaf 1 juli 2022 onderdeel uit van Total Design. Met deze strategische samenwerking willen Total Design en Zuiderlicht hun positie op het gebied van technologie, communicatie en branding in het zuiden van Nederland en in België verbeteren.
[De zomer van] Jop Quirindongo: 'Ik ga binnenkort participeren in een mooi, zeer relevant en betrokken merk'
Jop Quirindongo is eigenaar van Lowres Creative Studio en specialist in visuele identiteiten. Hij is onder meer bekend van de visual identity van de Embassy of Dutch Creativity, de Nederlandse creatieve handelsmissie die elk jaar afreist naar het Cannes Lions Festival. Jop viert, as we speak, vakantie in Thailand en mailt even met de redactie.
[column] Mix
In een ver verleden ben ik als journalist eens mee geweest op een ’studiereis’ van Bacardi Rum naar Cuba. Het merk had een prijsvraag uitgeschreven onder duizenden bartenders in Europa en uiteindelijk waren een twintigtal van hen de gelukkige winnaars.
Kate Moss benoemd tot creative director van Diet Coke
Het Britse fashion icoon Kate Moss is benoemd tot creative director van Diet Coke, meldt Coca-Cola. 'Well, I've always loved Coke', stelt het supermodel guitig vast.
Duivelse beweging op nieuw Duvel-glas
Voor de nieuwste editie van de Duvel Collection werkt Duvel samen met Rotterdamse illustrator en DJ Franky Sticks. Wat hem betreft is beweging waar het allemaal om draait – of het nu muziekgolven, mensen op de dansvloer of lijnen op een doek zijn.
Grootste Progress Pride vlag ter wereld op Waterkant Amsterdam
Zaterdag 30 juli 2022 wordt de grootste Progress Pride Vlag ter wereld onthuld op de parkeergarage van Q-Park aan de Marnixstraat, boven het populaire en centraal in Amsterdam gelegen Waterkant.
Tweede kunstenaar voor The Art of RAW
Eerder dit jaar lanceerde G-Star RAW het nieuwe kunstplatform The Art of RAW. Het denimmerk werkt hiervoor met ontwerptalenten samen om hun passie voor vakmanschap vorm te geven met denim als uitgangspunt.
[column] C5 X, comfortheld pur sang
Al decennia lang staan grote Citroëns synoniem voor comfort. Al halverwege de vijftiger jaren stond de DS garant voor uiterst aangenaam vervoer. Jos van den Bergh staat stil bij de introductie van de ultieme Citroën, de C5 X.
DDMA groeit door met 18 nieuwe leden in tweede kwartaal 2022
In april, mei en juni verwelkomde DDMA 18 nieuwe leden, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en Dept Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.
BenBits krijgt de vorm van een schildpad
BenBits heeft de productie van de natuurlijke, plasticvrije kauwgom van Italië naar Nederland gehaald en opent hiermee een eigen kauwgomfabriek in Heerhugowaard.
Nieuwe huisstijl en logo voor Tuchtrecht Banken
Tuchtrecht Banken, verantwoordelijk voor de uitvoering van het tuchtrecht in de bankensector, heeft een nieuwe, frissere huisstijl en logo. Muus & Co grafische vormgeving en visuele communicatie is verantwoordelijk voor het ontwerp.
Lianne Hanenberg van Bonduelle: 'Voor sollicitanten is de impact die je maakt als bedrijf doorslaggevend'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen wel vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het als merk goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In de 8e aflevering Lianne Hanenberg, Marketing Manager Benelux bij Bonduelle.
Kruidvat zet vol in op gebruik van minder en beter plastic
A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft haar MVO-Jaarverslag 2021 gepubliceerd. 'De meeste winst op het gebied van MVO is en blijft te behalen door het gebruik van minder en beter plastic.'
DOSSIER THE YOUNG ONES Codes, zelfregulering of wetgeving?
Snoep, snacks, games, kleding, telefoons: kinderen en met name jongeren hebben geld te besteden. Dat maakt ze een dankbare doelgroep voor reclame. In de loop der jaren is er meer wetgeving gekomen, er zijn codes opgesteld en branches doen aan zelfregulering. Toch blijkt uit onderzoek dat kinderen over met name - ongezonde - voedingsmiddelen nog teveel blootgesteld worden aan reclame.
DOSSIER THE YOUNG ONES 'Jongeren zijn contentmoe'
Kampschreur is marketingmanager bij bureau Vertigo 6 [sinds kort onderdeel van Happy Horizon Group, red.] en helpt organisaties met hun jongerencommunicatie. Het bureau werkt onder meer voor Electronic Arts (fabrikant van Fifa-voetbalgame), Riot Games, Pokémon, Logitech en Studiekeuze123. ‘Heel belangrijk is hoe je als merk de specifieke content voor jongeren opbouwt, dat je niet betuttelend overkomt en dat je heel open bent over je motieven.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing