[designcase] 'Witte verpakking in het door zwart gedomineerde schap'

29mei 201706:11
  • Design
  • 6767 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws Oldtimers is het dropmerk van Autodrop. Zoet, zout en honing zijn favoriet bij het Nederlandse publiek en Oldtimers lanceerde recent een biologische variant in deze smaken. Oldtimers, onderdeel van familiebedrijf Concorp, wil graag iets nalaten aan komende generaties en probeert steeds duurzamer te gaan produceren. MarketingTribune sprak met Ivo Brand, marketingmanager bij Concorp en Pieter Steenaert, verantwoordelijk voor Oldtimers bij designbureau Brum.

[interview] De oermarketing van Patagonia

27mei 201709:00
  • Design
  • 14066 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Branding

nieuws Als marketeer bij fabrikant van outdoorkleding Patagonia hou je je met heel veel dingen bezig, maar adverteren voor je product staat onderaan de to do-list en de belofte van het bedrijf Build the best product, cause no unnecessary harm, use business to inspire and implement solutions to the environmental crisis prijkt met stip op één. Het verhaal leest als een sprookje, maar dan wel een sprookje dat winst voor merk, mens en milieu oplevert. MarketingTribune spreekt met Jelle Mul, sinds 3 maanden senior marketingmanager Europa op het Europese hoofdkantoor in Amsterdam over de storytelling avant la lettre van Patagonia en het bewijs van hun belofte.

[designpanel] 'Mooie poging om een merk uit het verleden hedendaags te maken'

26mei 201717:00
  • Design
  • 15592 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • PackagingDesignpanel

nieuws Brandnew heeft de nieuwe verpakkingen voor Jozo ontworpen. Merkeigenaar AkzoNobel wil voor zout in het algemeen en Jozo in het bijzonder weer waarde en waardering genereren. Zout geeft niet alleen een zoute smaak, maar haalt ook de smaak van de individuele ingrediënten naar boven. De herkomst, vorm en grootte van de korrel zijn daarbij bepalend. Jozo wil consumenten én professionals helpen om het beste uit de maaltijd te halen met het juiste zout. Ook is er op de verpakking aandacht voor de positieve effecten van toegevoegd jodium en de light variant die 70 procent minder natrium bevat. Het nieuwe logo staat voor de vorm van zoutkristallen en is een octogoon die refereert aan de acht verschillende korrelgroottes waarin Jozo verkrijgbaar is. Hoe oordeelt ons panel?

Euro Hockey League krijgt nieuwe muzikale identiteit

24mei 201710:46
  • Bureaus
  • 22034 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieBrandingMuziekSport

nieuws De Euro Hockey League is de grootste hockey club competitie ter wereld. Sinds 2007 strijden jaarlijks 24 vooraanstaande Europese hockeyclubs om de titel en de EHL bokaal. De wedstrijden worden wereldwijd bekeken door miljoenen mensen, zowel op tv als online. Om verder te bouwen aan een sterk merk heeft BLCKBRD Sound Branding een muzikale identiteit voor de EHL uitgewerkt en geïmplementeerd.

Nominaties Dutch Street Art Awards bekend

23mei 201711:41
  • Design
  • 10947 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Graphic

nieuws De nominaties van de Dutch Street Art Awards zijn bekendgemaakt. Uit 330 inzendingen zijn door de juryleden in tien categorieën gemiddeld vijf nominaties geselecteerd. Het aantal inzendingen is in vergelijking met 2016 verdubbeld. De prijzen worden uitgereikt tijdens een awardshow op 2 juni in de Posthoornkerk in Amsterdam.

Laat foodies smelten voor diepvries

23mei 201711:34
  • Food-en-retail
  • 15266 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenMarketingPackaging

weblog Diepvriesgroenten kampen al jaren met een imagoprobleem. In de ogen van de consument bevatten diepvriesgroenten minder vitamines dan verse groenten. Daarnaast heerst de gedachte dat bevroren groenten wateriger, minder smaakvol en minder knapperig zijn [1]. Onterecht, want volgens diverse onderzoeken blijkt diepvries net zo gezond als vers. Maar hoe maak je dit de moderne foodie - die meer dan ooit op zoek is naar vers en gezond – wijs?

Cover MarketingTribune 10

23mei 201708:00
  • Design
  • 9216 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Creatie

nieuws Theresa Forthaus (20) is een Duits creatief talent. Zij studeert Crossmedia Design aan de AKI ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten. Haar werk is in 2016 geselecteerd voor de expositie van ADCN in het Stedelijk Museum over de toekomst van advertising en design. Zij experimenteert met verschillende media, maar fotografie is haar belangrijkste medium. Voor de cover van MarketingTribune 10 met als coverstory Social Media Marketing fotografeerde zij een typisch straatbeeld.

Effective Packaging Network: ‘We hebben elkaar keihard nodig’

22mei 201716:08
  • Design
  • 8569 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws Op 18 mei vond in Amsterdam een trial event plaats van het nieuw opgerichtte Effective Packaging Network (EPN). Een ‘ketengeoriënteerd’ netwerk voor managers van hoog volume packagingprojecten. Het netwerk is op initiatief van Auxilius Merkenmanagement, Plato Product Consultants / Universiteit Twente, Mountain Design, Validators, Get Pact packaging brand management en Froq opgezet. MarketingTribune sprak met Rik Keesen van Mountain Design.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers