Quest viert 20-jarig bestaan met restyling en digitale groei
Quest, dat een brug wil slaan tussen wetenschap en publiek, bestaat 20 jaar en is aan een restyling begonnen. Lezers krijgen een opgefrist tijdschrift in de bus en online zijn er nieuwe digitale mogelijkheden om Quest-inhoud tot zich te nemen.
BitesWeLove wil dat je losbreekt van snacks in nieuwe campagne
BitesWeLove, maker van plantbased snacks, heeft bureau Gardeners in de arm genomen om de naamsbekendheid van het merk te vergroten. Daarnaast lanceerde het merk de campagne ‘Break free from snacks’ om consumenten te verleiden de ‘bites’ te gaan eten.
Nieuwe merkidentiteit TBAuctions, nadruk op duurzaamheid en technologie
Onder het motto ‘Alles heeft waarde’ profileert digitaal veilinghuis TBAuctions zich als koploper in de digitale veilingwereld. Met een nieuwe merkidentiteit zet het bedrijf in op technologie en duurzaamheid.
ADCN wordt lid van de Art Directors Club of Europe
ADCN Club voor Creativiteit sluit zich vanaf vandaag aan bij het netwerk van Europese creatieve clubs, namelijk de ADCE, voluit: Art Directors Club of Europe. Daarmee wil de ADCN nieuwe internationale zichtbaarheid voor zowel haar leden als Nederlands creatief werk bieden.
Dutch Digital Design tijdens SXSW
Tijdens het South by South West (SXSW) festival in Austin presenteren Nederlandse bureaus virtual-, augmented-, en immersive projecten. Ze gaan in op de vraag of, en hoe deze toepassingen de wereld een betere plek kunnen maken.
[column] Micro-moments of happiness
Wie de trendrapportages voor 2024 leest of hoort wordt niet bepaald vrolijk. Het wordt niet beter. Oorlog, verharde samenleving, inflatie en klimaatverandering blijven dit jaar overheersen.
Campagne Federatie Beeldrechten voor eerlijke vergoeding
De Federatie Beeldrechten is op 22 februari 2024 een campagne gestart om de social media platforms op te roepen een eerlijke vergoeding te betalen aan professionele beeldmakers voor auteursrechtelijk beschermd beeldmateriaal.
Coca-Cola zet K-pop in bij nieuwe smaak
Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een Zuid-Koreaanse subcultuur die wereldwijd populair is door de bijbehorende popmuziek, films en beauty- en fashiontrends.
Hunter Douglas wint R+T Innovation Award 2024
Hunter Douglas kondigt aan tijdens de R+T Innovation Award 2024 zilver in de categorie Interior Sun Shading Systems in de wacht gesleept te hebben voor het revolutionaire product 'Aura Illuminated Shades'.
Peugeot integreert ChatGPT in cockpit
Peugeot gaat ChatGPT aanbieden, de service wordt geïntegreerd in de i-Cockpit. De techniek fungeert als vraagbaak voor talloze vragen en verzoeken via de spraak assistent.
[column] Hé Tony's! Wat is er gebeurd?
Merken die nauwelijks een maatschappelijke missie hebben doen schaamteloos aan greenwashing en worden geregeld tot B Corp verheven en dan maken jullie, Tony’s Chocolonely, hèt voorbeeld van een merk met een missie, een platte verkoopcampagne.
Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-Star
G-Star introduceert zijn nieuwe merkcampagne met Burna Boy in de hoofdrol. De van oorsprong Nigeriaanse muzikant treedt daarmee in de voetsporen van Pharrell Williams, Snoop Dogg en Cara Delevingne.
Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
Finalisten Gouden Loeki 2023 bekend
De strijd om de Ster Gouden Loeki 2023 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. Nu ligt de bal bij het publiek om te bepalen wie de winnaar wordt.
[Esprix] ‘Het gaat altijd om impact maken vanuit een intrinsieke motivatie en de purpose van het merk’
Het is weer inzenden geblazen voor de Esprix en inzenden is mogelijk tot 22 februari 2024! Ook de Drie Vragen-gesprekjes met juryvoorzitters gaan gewoon door. Deze keer Esprix Juryvoorzitter Nancy Poleon in gesprek met Joeri Jansen, juryvoorzitter van de categorie Charity & Not for profit.
[Marketing the Rainbow #51b] Zalando’s reis van activisme naar maatinclusieve schoenen
Zoals ik vorige week beschreef begon Zalando pas vrij laat met aandacht te geven aan diversiteit in MarCom. Maar toen gingen ze ook echt los. Van spetterende online campagnes tot activeringen bij evenementen, en van steun aan onderdrukte groepen tot speciale producten.
Hands Off presenteert plantaardige Coco Island reep
Het innovatieve chocolademerk Hands Off lanceert de plantaardige Coco Island reep met kokos en rijstcrispies die je 'in één hap op een tropisch eiland brengt. En je hoeft er niet eens voor te vliegen.'
KLM werpt AI in de strijd tegen voedselverspilling
KLM verspilt minder voedsel aan boord door het toepassen van kunstmatige intelligentie. Het percentage loopt op tot 63 procent en op jaarbasis gaat dit om een besparing van ruim 100.000 kilo aan maaltijden gaan.
Studio's Holypoly en Flying Whale worden Studio Vandevorm
Ontwerp- en animatiestudio’s Holypoly en Flying Whale bundelen krachten en gaan verder als Studio Vandevorm. De studio’s zijn bekend van programma’s als B&B Vol Liefde en Denkend aan Holland.
Lifestyle magazine Seasons krijgt make over
Lyfestyle magazine Seasons heeft een make-over gekregen. Het blad krijgt een luxere uitstraling en gaat van 100 naar 148 pagina’s per editie.
[Marketing the Rainbow #51a] Zalando gaat van controverses naar verborgen verhalen
In de modewereld lopen niet alleen veel regenboogmedemensen (noteer dit even voor Scrabble) rond, maar wordt ook volop aandacht besteed aan de bijbehorende consumenten.
Fitzroy wordt onderdeel van United Playgrounds
Het strategisch creatieve bureau Fitzroy wordt onderdeel van marketing solutions groep United Playgrounds. Fitzroy is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze relatief nieuwe groep.
Dries Poels (Nederlandse Loterij): 'AI is absoluut een aanvulling op onze marketing'
Marketeers gebruiken al volop AI, maar hoe dan en in welke mate? Bij Nederlandse Loterij is AI een handige partner in creatie en optimalisatie bijvoorbeeld, maar het bedrijf bekijkt ook of straks met AI kan worden voorspeld welke spelers problematisch speelgedrag kunnen gaan ontwikkelen. Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij, licht toe.
ABN Amro verlengt partnership Straat Museum met twee jaar
ABN Amro verlengt de samenwerking met Straat Museum in Amsterdam met twee jaar. In deze samenwerking wordt de focus gelegd op gelijke kansen voor vrouwen, jeugdeducatie en duurzaamheid.
Total Design doet brand refresh voor Kooyman DHZ-winkels
Kooyman DHZ-winkels in het Caribisch gebied heeft een brand refresh gekregen met hulp van Total Design. De winkelketen had behoefte aan een verbreding van haar identity, inclusief heldere guidelines.
[Marketing the Rainbow #50b] Spanje heeft 6,8 miljard redenen om van regenboogtoeristen te houden
In Spanje weten ze het wel: je doet er goed aan om je te open te stellen voor LHBT-toeristen: ze reizen vaker, blijven langer, geven meer uit en reizen vaak buiten het hoogseizoen. Dit is bij veel bestemmingen niet onopgemerkt gebleven. Spanje is al jaren voorloper op dit gebied.
Amsterdam&partners lanceert nieuwe campagne ‘Amsterdam verruimt je blik’
Amsterdam&partners heeft de nieuwe campagne ‘Amsterdam verruimt je blik’ gelanceerd. Het belangrijkste doel: trots van Amsterdammers op hun stad en buurt vergroten. Dentsu Creative bedacht en ontwikkelde de campagne.
[Esprix] Darre van Dijk over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Darre van Dijk (TBWA\Neboko) kijkt naar zijn favoriete Esprix winnaar alle tijden.
Overheid lanceert Dashboard Rijks ICT
De Rijksoverheid werkt voortdurend aan ICT en informatievoorziening (IV) voor digitale dienstverlening. De overheid wil informatie over deze systemen en voorzieningen beter beschikbaar maken en lanceert daarom een vernieuwd Rijks ICT Dashboard.
Total Design wint zes awards tijdens International Design Awards
Total Design heeft samen met zijn klanten succes behaald tijdens de jaarlijkse International Design Awards (IDA), met het winnen van zes prijzen en vier eervolle vermeldingen.
[column] Artificial Intelligence
Onlangs werd ik, in mijn rol als voorzitter van Sire, gevraagd door de Nederlandse AI Coalitie of ik hen wilde helpen om het fundament te leggen voor een publiekscampagne om AI dichter bij de mensen te brengen.
[column] Op zoek naar een klinkende coalitie
Terwijl de formatie zich in een patstelling bevindt, zijn de nieuwe Kamerleden inmiddels ingewerkt. Vast onderdeel van die kennismakingsperiode is het publiceren van hun favoriete muzieknummer. En dat biedt een fascinerend inkijkje in het gevoelsleven van ons parlement.
[column] AI is de turbo op je digitalisering
Wie mij kent, weet dat ik van nieuwe ontwikkelingen houd. En dan vooral van hoe je als merk of bedrijf aantoonbare concurrentievoordelen behaalt door 'first mover' te zijn. Dit verklaart - naast mijn passie voor podcasting - mijn interesse in de ontwikkeling van AI in de creatieve industrie.
DOSSIER AI 'De inzet van AI is geen zwakte, maar een kracht'
David Vogel werkt nu drie jaar als Executive Experience & Strategy Director bij het Amsterdamse Code d’Azur en Tijmen Mulder is creative director/co-founder bij het Hilversumse Robot Kittens. MarketingTribune vroeg hen naar het belang van AI in hun werk, nu en in de toekomst, hoe transparant beide bureaus zijn naar hun klanten toe over het gebruik van AI en wat kan AI eigenlijk niet of zou je niet moeten willen gebruiken.
Greendish lanceert nieuwe identiteit en huisstijl
Greendish, het adviesbureau voor voedselduurzaamheid, lanceert een vernieuwde identiteit en huisstijl om de aandacht te vestigen op de groeiende urgentie van duurzaamheid binnen bedrijven en organisaties.
Nomineren Nima Marketingprijzen gestart
Vanaf nu is het weer mogelijk nominaties voor de Nima Marketingprijzen in te sturen. De prijzen voor buitengewone marketingprestaties worden uitgereikt tijdens de Nima Marketing Day op 13 juni 2024.
AGU gaat samenwerken met GCN
Producent van wielerkleding AGU gaat een meerjarige samenwerking aan met Global Cycling Network (GCN). AGU gaat alle presentatoren en wereldwijde fans van het kanaal GCN-kleding aanbieden voor elke discipline en stijl.
Lemon geeft HCOB gewenst transparant imago
De Hamburg Commercial Bank (HCOB) selecteerde na een uitvoerig pitchtraject dit jaar Lemon Scented Tea als hun nieuwe creatieve groeipartner. Met groot succes is in de zomermaanden van 2023 een nieuwe positionering gelanceerd: Clarity is Capital.
St. Maarten Tourism Bureau: nieuwe branding, nieuw logo
St. Maarten Tourism Bureau, het officiële marketing- en toerismebureau van het Caribische eiland St. Maarten, heeft een nieuw logo voor de bestemming onthuld met kleuren die de diversiteit, het culturele erfgoed en de natuur van het eiland weergeven.
Solarclarity lanceert nieuwe branding van de hand van This Agency
De huidige look & feel van Solarclarity was na vijftien jaar toe aan een facelift. Het Amsterdamse This Agency klaarde de klus van strategie tot design voor de zonnepanelendistributeur.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing