Lemon geeft HCOB gewenst transparant imago
De Hamburg Commercial Bank (HCOB) selecteerde na een uitvoerig pitchtraject dit jaar Lemon Scented Tea als hun nieuwe creatieve groeipartner. Met groot succes is in de zomermaanden van 2023 een nieuwe positionering gelanceerd: Clarity is Capital.
St. Maarten Tourism Bureau: nieuwe branding, nieuw logo
St. Maarten Tourism Bureau, het officiële marketing- en toerismebureau van het Caribische eiland St. Maarten, heeft een nieuw logo voor de bestemming onthuld met kleuren die de diversiteit, het culturele erfgoed en de natuur van het eiland weergeven.
Solarclarity lanceert nieuwe branding van de hand van This Agency
De huidige look & feel van Solarclarity was na vijftien jaar toe aan een facelift. Het Amsterdamse This Agency klaarde de klus van strategie tot design voor de zonnepanelendistributeur.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
[onderzoek] Ikea: huisdier zorgt voor meer woonplezier
Op 10 januari heeft Ikea het tiende Life at Home Report gepubliceerd, een jaarlijks onderzoek over hoe we thuis leven en wat ons gelukkig maakt in huis. Een opgeruimd huis helpt 40% van de mensen te ontspannen en het hebben van een huisdier draagt bij aan meer woonplezier.
Data provider Firsty kiest voor design agency Resoluut
Wereldwijde mobiele data provider Firsty heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor branding & design agency Resoluut. Het Amsterdamse agency is verantwoordelijk voor de naam, strategische positionering, visuele identiteit en productontwerp.
Landelijk meldpunt Discriminatie.nl gelanceerd met campagne 'Meld het wél'
Ruim een kwart van de inwoners in Nederland krijgt te maken met discriminatie, maar slechts 3 procent meldt dat. Daarom is het landelijk meldpunt Discriminatie.nl opgezet. Naast de website lanceerde demissionair minister Hugo de Jonge de campagne ‘Meld het wél’.
Radboud Universiteit lanceert campagne ‘Je bent nodig’
De Radboud Universiteit uit Nijmegen start met een campagne over duurzaamheid. Met als merkbelofte ‘Je bent nodig’ wil de universiteit laten zien dat wetenschap nodig is om het voortbestaan van de aarde – en dus ook de mens – te verzekeren.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
[column] The sky is the limit
Veel bedrijven en organisaties hebben op weg naar het nieuwe jaar vaak meer aandrang om een meer offensieve strategie te bedenken en die zo mogelijk ook uit te voeren. Niets nieuws zou je denken, maar anders wordt het als je als bedrijf in een compleet andere bedrijfstak wil stappen.
[column] AI Pin en de toekomst van interactie
Met de introductie van Humane’s AI Pin is er eindelijk weer eens een interessant nieuw mobiel apparaat op de markt. Na jaren van slechts incrementele innovatie hebben we nu een compleet nieuwe gadget dat doet denken aan de intelligente assistent uit de film Her. Gaat de AI Pin onze smartphones vervangen?
Covercompetitie: We hebben een winnaar...
Cover 1 siert editie 01 2024 van MarketingTribune. Het thema van het eerste nummer van het nieuwe jaar is 'AI in 2024' en daarvoor werden er drie covers gemaakt met de AI-functie van 123RF. Jullie als onze lezers mochten kiezen en alhoewel covers 1 en 3 lange tijd gelijk op gingen, heeft cover 1 de laatste twee dagen voor Kerst een inhaalslag gemaakt en was er geen twijfel mogelijk.
[Marketing the Rainbow #49] Everyone's Gay in Amsterdam
Er gaat in de toeristenindustrie een enorm volume aan geld om, en LHBT’ers zorgen voor een meer dan proportioneel deel daarvan. Daarom is er al decennialang aandacht voor deze doelgroep: o.a. bij hotels en vliegmaatschappijen – maar ook bij bestemmingen.
Door Rauwcc gecreëerde virtuele Esther Olofsson lanceert kerstsingle
Kan kunstmatige intelligentie een echte kersthit schrijven? De door creatief bureau Rauwcc gecreëerde virtual human Esther Olofsson doet met haar debuutsingle ‘Virtual Christmas’ een poging om Mariah Carey van de troon te stoten.
Mockus sluit zich aan bij Zuiderlicht
Bureau Mockus (Heerlen) maakt vanaf december 2023 onderdeel uit van Zuiderlicht (Maastricht). Dit betekent dat de reeds aanwezige expertise in design en technologie is aangevuld met een specialisatie in communicatie en campagne.
DOSSIER VERBINDING 7 vragen over de naamrevolutie van Odido
T-Mobile en Tele2 zijn gefuseerd en gaan verder onder de naam Odido. Hoe gewaagd is zo’n operatie eigenlijk en gooi je je zorgvuldig opgebouwde merkbekendheid niet te grabbel? Er is al veel over gezegd en geschreven, en de meningen lopen nogal uiteen. De redactie keerde terug naar de bron en stelde Rindert de Lange (L en linkerfoto), Senior Brand Strategy Manager, en Leo Hensen (H en rechterfoto), Director Consumer Marketing & Communications bij Odido Nederland 7 vragen.
[Marketing the Rainbow #48] Ik ben Amsterdam
Eerder beschreef ik hoe in de toeristenindustrie een enorm volume aan geld omgaat, en dat de LHBT’ers voor een meer dan proportioneel deel daarvan zorgen. Daarom is er al decennialang aandacht voor deze doelgroep, o.a. bij 'bestemmingen'.
Peppel Design ontwikkelt nieuwe merkidentiteit voor Yarrah dierenvoeding
Yarrah Organic Petfood heeft na een bureauselectie gekozen voor Peppel Design voor de ontwikkeling van haar nieuwe merkidentiteit.
[column] Ook B2B-marketeers mogen, nee moeten zelfs, buiten de corporate guidelines kleuren
De verschillen tussen B2C- en B2B-campagnes worden steeds kleiner. Ook een B2B-campagne moet steeds creatiever, verrassender en met meer impact. Maar hoe krijg je je stakeholders mee?
Vereniging Koffiecapsule Recycling Nederland opgericht
De koffiesector is een vereniging rijker; de Vereniging Koffiecapsule Recycling Nederland (KCR-NL). Het doel van de vereniging is het structureel ingrijpend verbeteren van de recycling van koffiecapsules. Acht grote partijen zijn founding member.
In 6 Intratuinwinkels worden van 18 tot 22 december 500 couverts gedekt
Intratuin en Resto VanHarte slaan deze decembermaand de handen ineen. Onder het motto "Samen kerst vieren" worden er in zes Intratuin-winkels verspreid door Nederland kerstdiners georganiseerd.
Stichting Dutch Digital Design verwelkomt vijf nieuwe partners
Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van Nederlands interactieve werk in binnen- en buitenland, verwelkomt vijf nieuwe partners: Ace, Cut the Code, DotControl, Lava en Merlin Studio.
Beeldmakers dagvaarden Meta vanwege grootschalige auteursrechtinbreuk
De Nederlandse auteursrechtenorganisatie Pictoright heeft Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, gedagvaard wegens auteursrechtinbreuk.
[Marketing the Rainbow #47] Citymarketing: Gay Capital?
Vorige week beschreef ik in De Ideale Reiziger hoe in de toeristenindustrie een enorm volume aan geld omgaat, en dat de LHBT’ers voor een meer dan proportioneel deel daarvan zorgen.
Cirkel is verbindende vorm in Kerst Allerhande 2023
Een O-vormige hapjesschaal, het coverbeeld, ronde taarten en hartige quiches op tafel: het is 'de cirkel' die de klok slaat in de nieuwe Kerst Allerhande. Dat blijkt tijdens de speciale lanceringslunch een bewuste keuze. Inhoudelijk- en beeldverslag.
[live] Nederland wint Grand Prix bij Epica 2023 - ziehier de reel met alle winnaars
Beoordeeld door 150 internationale vakjournalisten, sorteert creativiteitsprijs 'Epica' sinds 1987 een bijzondere eigen lijst winnaars op basis van creativiteit. De longlist bevat de beste internationale beeldtaal en wint later meestal ook op andere festivals. Laaf je aan prachtig werk en kijk de Gouden casefilms hier terug.
Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in grootste Samsung Experience Store Benelux
In de Immersive Smart Room in de flagship store van Samsung in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met de producten van het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern.
Kerst begint met de decemberzegels van PostNL
PostNL heeft op 6 december haar nieuwe campagne ‘Decemberzegels’ gelanceerd. Dit is de derde campagne in de reeks onder de nieuwe campagnevlag ‘Tot snel. PostNL’.
Cultuurclub De Kring zet deur op een kier voor potentiële leden
In een poging het ledenbestand te vergroten en te verjongen start de tot nu toe exclusieve cultuurclub De Kring in Amsterdam een scherpe, met zelfspot doorweven wervingscampagne.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
[column] De oneindige cirkel van Odido
Het soundlogo van T-Mobile is wereldberoemd. Simpel, helder en optimistisch. Een pakkend deuntje, opgegroeid als ringtone en volwassen geworden als muzikale handtekening van alle T-Mobile-content.
[column] Is Tesla nog in te halen?
Dat Tesla de eerste autofabrikant was die een serieproductie startte met EV’s heeft de autowereld geweten. Elon Musk is de visionair die jarenlang gebruik kon maken van het waardevolle first movers advantage. Is hij nog in te halen?
Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Super Chill, dat de mentale weerbaarheid van kinderen wil vergroten, heeft na een pitchtraject gekozen voor September als nieuwe digitale partner. Het bureau wordt verantwoordelijk voor web- en mobile development van het Super Chill platform.
Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw album
Ter ere van de release van zijn nieuwste album 'Achtentwintig' heeft singer-songrapper Snelle samen met Crocodile Agency een CGI-campagne voor zijn eigen social mediakanalen.
Koninklijke Van der Most neemt grafisch specialist Ovimex over
Grafisch producent en dienstverlener Koninklijke Van der Most is de nieuwe eigenaar van grafisch specialist Ovimex in Deventer. De 35 medewerkers worden overgenomen door Van der Most.
Denham officiële modepartner TeamNL voor Spelen Parijs 2024
Denham, dat denim kleding maakt, gaat samenwerken met NOC*NSF als officiële modepartner van het Nederlands Olympisch en Paralympisch team voor de openings- en sluitingsceremonie van Parijs 2024.
Mazda: 'Epic drive is perfect om auto helemaal tot zijn recht te laten komen'
Naast grootschalige media-inzet bedienen automerken bij modelintroducties zich ook vaak van zogenoemde ‘epische’ autotochten op bijzondere locaties. Mazda toog naar het grimmige, maar bloedmooie IJsland voor een mediatestrit van de nieuwe MX-30 R-EV.
Zweedse Conversionista sluit zich aan bij Fabrique en Q42
Het Scandinavische Conversion Rate Optimization-bureau Conversionista zet voet aan wal in Nederland en bundelt de krachten met tech-en designbureaus Q42 en Fabrique die al onderdeel zijn van het Zweedse ARC Arise Consulting.
[column] Made in Germany
Made in (Germany) is een opmerkelijk fenomeen dat zowel een rol speelt in het land van b2b als b2c-branding. Deze aanduiding is vreemd genoeg in 1887 bedacht door de Britten…
Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Rebranding RS Finance door Wunder met AI-fotografie
Accountantskantoor RS heeft een rebranding ondergaan. Bijzonder: de fotografie is geheel vervaardigd met AI. Strategisch designbureau Wunder is verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en website.
[marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - partners van Ideapreneurs
In deel 191 van onze successerie [marketeer] spreken we met de creatieve 'wiseman' Robbert Jansen die vandaag met co-founder en mede-creatief Paul Falla een bijzondere, nieuwe 'beweging' lanceert: Ideapreneurs, waar je moet zijn voor Small, Medium en Large ideas. 'We zien ons als hulpverleners in de goede zin van het woord.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing