Febo lanceert badslippers en eigen kledinglijn

31jul 201715:50
  • Food-en-retail
  • 21485 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMarketing

nieuws Het lijkt de nieuwste trend in snack- en haute fritureland: een eigen kledinglijn. Het hipste item komt binnenkort echter van automatiekgigant Febo: een heuse badslipper. Bij voorkeur met brandschone witte sokken te dragen.

TheBoardRoom categoriseert regisseurs beter

31jul 201710:07
  • Bureaus
  • 16594 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersFilmCreatieVideo

nieuws Filmregie- en productiehuis TheBoardRoom lanceert nieuwe categorieën voor zijn regisseurs: beauty en sports. Eerder startte de organisatie een database met gespecialiseerde foodregisseurs. Het filmhuis is de eerste die het bureaus en merken mogelijk maakt om op één plek de juiste filmregisseur te vinden, of het nu gaat om social content of om high-end commercials.

De geschiedenis van de Pantone-kleur

28jul 201712:00
  • Design
  • 20184 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Pantone Inc. is groot geworden met het verkopen van de Pantone-kleur. Voordat Pantone het Color Matching System in 1963 introduceerde, was er geen kleurstandaard in de grafische industrie. Pantone ontwikkelde zich van een klein bedrijf tot een wereldwijde marktleider in gestandaardiseerde kleuren voor bedrukking op onder meer papier, kunststof en textiel. Oorspronkelijk maakte Pantone kleurkaarten voor cosmetische bedrijven. Lawrence Herbert, een medewerker van Pantone, kocht het bedrijf in 1962 en ontwikkelde een kleurmatchingsysteem. Pantone creëerde hiermee een standaardmethode om kleuren tijdens het grafische ontwerpproces te definiëren.

McDonald's lanceert McDelivery Collection-kledinglijn

26jul 201712:41
  • Food-en-retail
  • 16372 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws McDonald’s doet op 26 juli tijdens de zogenoemde 'Global McDelivery Day' iets bijzonders voor haar gasten wanneer zij een McDelivery-bestelling plaatsen via UberEATS, zo meldt de restaurantketen. 'Vandaag ontvangt namelijk iedere gast die gebruikt maakt van McDelivery bij een van de deelnemende restaurants in Amsterdam een uniek item uit de McDelivery Collection zoals een onesie, een picknickkleed, Big Mac kussenhoesjes of een World Famous hoodie of trainingsbroek.'

Sunshine and Sausages 'knipt' zomercampagne Schiphol

25jul 201712:00
  • Bureaus
  • 17101 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingInspiratieCampagnes

nieuws Sunshine and Sausages heeft de crossmediale zomercampagne ontwikkeld voor de commerciële producten van Schiphol, waaronder See Buy Fly en Parking. De campagne brengt vooral het retailaanbod op een zomerse wijze onder de aandacht van reizigers, werknemers én recreanten. In geknipte vorm.

Vea organiseert Kickstart voor jong reclame-talent

25jul 201709:50
  • Bureaus
  • 14544 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersKennissessieCreatieReclame

nieuws De inschrijvingen voor de Vea Kickstart zijn weer geopend. Kickstart is een gratis opleidingsprogramma voor jong talent binnen de reclamebranche. Het programma start op 7 september en bestaat uit elf gastcolleges die worden gegeven door grote namen in de reclamebranche.

Cover MarketingTribune 13 door Ambassadors

25jul 201708:00
  • Design
  • 8613 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Graphic

nieuws De zomerse cover van MarketingTribune 13, met meer dan 20 pagina’s over sponsoring, is van de hand van Maureen van der Hout (design & animation artist) & Vincent Lammers (head of design & animation | director) van het Amsterdamse creative production studio Ambassadors in samenwerking met ADCN.

[designpanel] Groente-ijsjes

25jul 201708:00
  • Design
  • 9732 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • PackagingDesignpanel

nieuws Branding & packaging designbureau Mas ontwierp voor &Samhoud food de verpakkingen van hun nieuwe biologische groentje-ijsjes met fruit en honing. De ijsjes zijn er in twee smaken: sinaasappel-wortel en komkommer-limoen en heten Sprice. Voor de to go-verpakking is er gekozen voor een rechthoekig doosje in plaats een plastic flowpack. Mas Peters van designbureau Mas: ‘De verpakkingen kregen een vrolijke en frisse uitstraling, waarin we de herkenbare stijlelementen van &Samhoud food terugzien. Het doosje gaf bovendien ruimte om de productdetails met behulp van illustraties op een leuke, toegankelijke manier weer te geven. Het ijsje op het doosje is gefotografeerd zoals het echt is. What you see is what you get.’ Mas heeft voor dit project samengewerkt met freelance-ontwerper Bart Nagel. Krijgt ons panel trek?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers