Maartje, Tanya-Marie en Pien winnen wedstrijd Cartoon Network

18jul 201714:00
  • Design
  • 6731 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Graphic

nieuws Vandaag maakt Cartoon Network de winnaars van de wedstrijd voor jong creatief talent, Imagination Studios, bekend. Sinds juni hebben honderden kinderen hun talent op het gebied van tekenen, storyboard tekenen/scrips schrijven en animatievideo getoond en meegedaan aan de wedstrijd Imagination Studios. Uit alle inzendingen is per categorie een winnaar gekozen. In de categorie Tekenen won Maartje (13 jaar), bij Storyboard tekenen won Tanya-Marie (9 jaar) en Pien (11 jaar) won de prijs voor Animatievideo.

Verpakkingsdesign: Glanzend versus mat

18jul 201711:53
  • Food-en-retail
  • 10757 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingMarketing

weblog Glanzende verpakkingen trekken de aandacht en opgemerkt worden is de eerste stap naar verkoop. Maar in een wereld waarin consumenten steeds meer op zoek zijn naar puur, authentiek en gezond, lijkt de glanzende verpakking het af te leggen tegen de matte variant. Ik bespreek een aantal interessante ontwikkelingen op het gebied van glanzende en matte verpakkingen.

Onesize creëert visual identity serie The Strain

18jul 201711:19
  • Design
  • 8438 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws De in design in motion gespecialiseerde creative studio Onesize zet met de ontwikkeling van de visual identity voor de serie The Strain van FX Networks hun Amerikaanse expansie voort. The Strain is een Amerikaanse horrorserie over vampieren die tekeergaan in New York, gebaseerd op het gelijknamige boek van Guillermo del Toro en Chuck Hogan. Het laatste seizoen ging 16 juli in première.

Voetbalvrouwen spelen met nieuwe leeuwin op de borst

18jul 201710:33
  • Bureaus
  • 13954 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalMerkenBrandingCreatie

nieuws De Nederlandse voetbalvrouwen trekken miljoenen kijkers op het EK Voetbal. Bij zo'n groot toernooi hoort natuurlijk ook een modern tenue. Nike en W+K Amsterdam namen het klassieke logo van de brullende leeuw na 46 jaar eindelijk eens onder handen en maakten er een stijlvolle leeuwin van. Een bijzondere design- en marketingcase.

SoGood ontwikkelt verpakkingen voor nieuwe dropsoort Klene Krakers

18jul 201709:00
  • Design
  • 3044 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Voor een nieuwe dropsoort van Klene, de Krakers, ontwikkelde designbureau SoGood de verpakkingen. Edwin Visser, directeur van SoGood: ‘Eerst bedachten we de naam Krakers voor dit dropje. In de herkenbare Klene-stralen rondom het logo hebben we een kraakeffect ingebracht.’

Albert Heijn vernieuwt visschap - In lijn met ABN-advies 'visbeleving' naar hoger plan te tillen

18jul 201708:55
  • Food-en-retail
  • 8073 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFood

nieuws Bij steeds meer consumenten ligt ’s avonds een visje op het bord. Want vis is gezond, lekker en een goed alternatief voor vlees. Toch weet niet iedereen hoe je vis bereidt en hoe je kunt variëren. Albert Heijn speelt hierop in en vernieuwt deze week het visschap.

Nieuw museumcomplex geopend aan Deense westkust in samenwerking met Tinker imagineers

17jul 201711:30
  • Design
  • 5814 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Interactie

nieuws In het Deense West-Jutland is een nieuw museum geopend naar Deens en Nederlands ontwerp geopend: Tirpitz. Architectenbureau Bjarke Ingles Group liet het museum verzinken in het Deense duinlandschap en het Utrechtse bureau Tinker imagineers was verantwoordelijk voor het tentoonstellingsontwerp.

[designpanel] Zaans Medisch Centrum

14jul 201717:53
  • Design
  • 14009 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designDesignpanel

nieuws Een randgevalletje digital design, maar te mooi om niet in deze rubriek mee te nemen: de digitaal geproduceerde handgetekende illustraties voor het nieuwe Zaans Medisch Centrum door Silo. Rene Toneman, creative director van Silo: ‘De beleving in een ziekenhuis draagt bij aan een optimaal herstel en prettige werkomgeving. De architectuur van het ZMC is vriendelijk en toegankelijk. Passend hierbij ontwikkelden we in samenwerking met Mecanoo Architecten een integraal plan voor verrijking van de beleving van de ruimtelijke omgeving voor patiënten, bezoekers en personeel. Het project omvat 3.500 m2 handgetekende illustraties. De voorstelling bestaat uit het menselijk lichaam, opgebouwd uit componenten van de industriële geschiedenis van Zaandam, bekend bij alle inwoners van de regio. Er is gebruik gemaakt van generative 3D/animatie software. Silo ontwikkelde een virtuele ruimtelijke omgeving waarin aan handgetekende elementen beweging en gedrag toegekend werd. Vervolgens zijn deze gemodelleerd naar de gewenste output voor toepassing in de fysieke ruimtelijke omgeving.’ Het woord is aan ons panel.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers