35 innovatieve projecten genomineerd voor WDCD Climate Action Challenge

21okt 201701:01
  • Design
  • 486 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Innovatie

nieuws Van een installatie die water uit de lucht van Haïti oogst (beeld header), een rugzakradiostation om natuurrampen in Indonesië te voorspellen, een vloot drones die duizenden bomen kan planten tot een cirkelvormige tempel die gemeenschappen helpt een duurzame leefstijl aan te nemen. Dit zijn slechts vier voorbeelden van de 35 projecten die genomineerd zijn voor de WDCD Climate Action Challenge, een wereldwijde creatieve competitie ter bestrijding van klimaatverandering en de impact ervan.

[Storecheck] Malmö

20okt 201717:05
  • Design
  • 2004 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Steven goes Scandinavisch: ‘Van Kopenhagen over the bridge naar Malmö, Zweden. Een klein stukje rijden en toch meteen een ander gevoel. Een dorp ten opzichte van de wereldstad, maar daarentegen onderdeel van een groter land met grotere ketens en daarmee ook meer een eigen signatuur. Het land van eenvoud en Ikea, maar dat hoeft nog niet saai te zijn. Ha krul!

'Shoppen voor bril voelt nog te vaak als naar tandarts gaan'

19okt 201713:28
  • Design
  • 6578 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en dienstenInnovatie

nieuws Een Europese omnichannel speler die bekendstaat om zijn combinatie van minimalistisch en mooi design, excellente kwaliteit van zowel de customer service als het product en dat tegen een zachte prijs. Deze propositie aanbieden, is de ambitie van oprichter en CEO van brillenmerk Ace & Tate Mark de Lange. ‘Bij veel brillenmerken is het nog steeds een ervaring die je kunt vergelijken met naar de tandarts gaan. Terwijl een bril kopen juist fun moet zijn.’

Buro Benk wordt simpelweg Benk

19okt 201710:16
  • Bureaus
  • 7526 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ActivatieBrandingPromotie

nieuws Benk, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing, gaat vandaag met een aangescherpte propositie, huisstijl en website live. Doelgroepen in beweging krijgen gecombineerd met de kracht van samenwerken staan nog meer centraal.

[stelling] 'Marketeers schakelen designbureaus te laat in'

19okt 201708:00
  • Design
  • 5712 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Forum

nieuws Marketing en design, een huwelijk dat nog weleens ter discussie staat. Zijn marketeers huiverig om design al vroeg een cruciale rol te laten spelen in het creatieve proces of valt dat alleszins mee? Deze stelling legden we voor aan de leden van het MEC. ‘De designers worden vaak eerder te vroeg dan te laat ingeschakeld.’

Masterclass Van den Acker van Renault te volgen via livestream

18okt 201715:58
  • Design
  • 7641 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws Laurens van den Acker, sr. VP Corporate Design bij Groupe Renault en zelf afgestudeerd aan de TU Delft, is in Nederland en geeft vrijdag 20 oktober een besloten Design Masterclass voor TU Delft-studenten en media – waaronder MarketingTribune. Het toneel is de TU Delft Faculteit Industrieel Ontwerpen. Hij spreekt in het bijzijn van de conceptcars Renault Symbioz en Trezor over de toekomstvisie van Renault en de rol van de auto in 2030.

Frédérique ter Brugge (managing director Amsterdam Light Festival): 'Profilering is eerste marketinguitdaging'

18okt 201711:56
  • Algemeen
  • 13135 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Het centrum van onze hoofdstad verandert van 30 november tot en met 21 januari in 'het grootste openlichtmuseum ter wereld'. Naar verwachting trekt de zesde editie van Amsterdam Light Festival bijna één miljoen bezoekers. Hoe krijgt de organisatie dat precies voor elkaar? Managing director Frédérique ter Brugge, tevens verantwoordelijk voor de marketing, licht toe.

Greenpeace lanceert NIKS

18okt 201710:40
  • Sponsoring
  • 8886 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MVOFondsenwervingConceptenBranding

nieuws Nederland staat steevast in de top van de rijkste landen ter wereld. Het is dus ook niet verrassend dat het antwoord op de vraag wat iemand voor de feestdagen wil hebben in veel gevallen luidt: 'Niks.' Greenpeace heeft hier een passende oplossing voor gevonden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers