Tinker ontwerpt brand experience Nestlé

Tinker ontwerpt brand experience Nestlé
  • Design
  • 8 dec 2014 @ 09:07
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interactie

In het kader van het 150-jarig jubileum van Nestlé ontwerpt het Utrechtse designbureau Tinker imagineers Le Nest, een brand experience in Zwitserland. Het wordt gebouwd in Vervey aan het Meer van Genève, op de plek waar Henri Nestlé in 1866 zijn eerste fabriek liet verrijzen. In het voorjaar van 2016 gaat de attractie open.

40 miljoen euro
Het project kost het concern 40 miljoen euro. Een vijfde van dat bedrag is gereserveerd voor scenografie; het bedenken en ontwerpen van de beleving. Daaraan werken vanuit Tinker fulltime 15 tot 20 man. Het bureau is verantwoordelijk voor het (strategisch) concept, het ontwerp (in 3D, 2D en multimedia) en de productie en levering ervan.

‘Betekenisvolle attractie’
“Le Nest is meer dan het zoveelste brand experience center. We hebben er echt een betekenisvolle attractie voor alle leeftijden van gemaakt,” vertelt Erik Bär, mede-eigenaar van Tinker. “Bezoekers krijgen een interactieve en persoonlijke kijk achter de schermen bij een wereldberoemd voedingsmiddelenconcern.” De focus ligt daarbij op het gezonde aspect van voeding en lifestyle.

Piazza en Food Forum
Om ruimte te creëren voor Le Nest worden de oude fabriek en villa ter plaatse gerestaureerd en wordt de ruimte tussen de twee gebouwen voorzien van een indrukwekkende glazen overkapping. Bezoekers worden ontvangen op de Piazza, een ‘wereldmarkt’ waar proeverijen zijn en jong en oud spellen kunnen doen. In het internationale Food Forum wil Nestlé vooruitstrevende ideeën over de complexiteit van het voeden van de wereldbevolking laten zien. Een interactieve ronde tafel wordt omringd door infographics over de staat van de wereld.

Food Visions
Tinker laat Nestlé ook op andere manieren spreken. In Food Visions zijn tentoonstellingen te zien over gezonde voeding. Kinderen kunnen er zelf ontdekken hoe hun hersenen en lichaam zich ontwikkelen, volwassenen kunnen hun eigen gezondheid testen. Verder zijn er activiteiten over baby’s, families en ouderen.

Persoonlijk
Bezoekers krijgen een gadget met een eigen profiel (waarop leeftijd, woonplaats, taal en favoriete eten worden vastgelegd). Daarmee wil Nestlé de experience persoonlijk en relevant maken. In het Levende Archief kunnen bezoekers hun herinneringen ophalen aan producten en advertenties van. Ook ontvangen bezoekers persoonlijke tips voor een gezondere levensstijl.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken