Snoop Doggs design-wiet in het schap

Snoop Doggs design-wiet in het schap
  • Design
  • 17 nov 2015 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designVisual idSmaakprikkel

Met de legalisering van marijuana in verschillende Staten in de VS, is er een nieuwe markt ontstaan; de wietmerken in zijn in opkomst. Rapper Snoop Dogg, die bekend staat om zijn liefde voor de softdrug, kon niet achterblijven. Snoop introduceert zijn eigen wietmerk Leafs inclusief mooie designverpakking, ontworpen door Pentagram.

Pentagram-partner Emily Oberman creëerde de 'laid-back Californian cool' look for Snoop Doggs nieuwe wiet, die momenteel legaal verkocht mag worden in de staten Colorado, Oregon en Washington. Meerdere Staten zullen waarschijnlijk snel volgen.

Het bureau meldt dat Snoop cliche’s wilde vermijden en een sophisticated product wilde neerzetten dat zijn persoonlijkheid en leefstijl uitbeeldt, en de klant aanspreekt op een lichte en leuke manier.

Een marijuana blad vormt de rode draad door de gehele lijn van Leafs, waarbij afbeeldingen van de zomerlucht, een ondergaande zon en zonneschijn, palmbladeren en helderblauw water de Californian vibe overbrengen. Het logo-lettertype is Sans Serif Hurme Geometric No 1.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken