Elektrische fiets van Roetz-Bikes laadt zichzelf op

Elektrische fiets van Roetz-Bikes laadt zichzelf op
  • Design
  • 21 jan 2016 @ 10:37
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Voor de introductie van 'de mooiste elektrische fiets van Nederland', de Vigour+, heeft Roetz-Bikes gekozen voor PR-bureau FNKE. De Vigour+ laadt zichzelf op zoals een Tesla dat doet, door te remmen en te rijden en de overtollige energie op te slaan in de innovatieve naaf. Roetz-Bikes zijn Amsterdam Made, het officiële keurmerk voor kwalitatief hoogwaardig producten uit de hoofdstad. Vijf jaar geleden is het merk begonnen om op een duurzame en verantwoorde wijze mooie fietsen te maken. Duurzaam omdat alle fietsen worden gemaakt van hergebruikte frames uit verschillende gemeentelijke depots.

Roetz-Bikes maakt ‘mooie fietsen op een verantwoorde wijze, iets wat tot voor kort niet gecombineerd kon wordenmet elektrisch fietsen. Zonder compromissen te sluiten heeft Roetz-Bikes nu met de Vigour+ elektrisch fietsen bereikbaar gemaakt voor iedereen voor wie gemak, goed ontworpen producten en verantwoord produceren een pre is.’
 

Het Amsterdamse fietsenmerk Roetz-Bikes heeft gekozen voor PR bureau FNKE om de ‘mooiste elektrische fiets van Nederland’ te introduceren.
De Vigour+ wordt gepositioneerd als de fiets voor de zakenman die in de stad van afspraak naar afspraak moet, zonder bezwete rug wil aankomen en de scooter is ontgroeid. Met de Vigour+ hoef je hoeft niet te zoeken naar een oplaadpunt voor de fiets. Net als bij een Tesla laad je op zonder dat je het door hebt, door te rijden en te remmen.

Voor Roetz-Bikes doet PR bureau FNKE de complete introductie van de Vigour+. Jeurissen: ‘We gaan de fiets eerst via onze goede contacten bij de media introduceren en later in het seizoen volgen nog opvallende acties. Welke dat zijn, hou ik natuurlijk nog even voor me!’

Over Roetz
Roetz-Bikes zijn Amsterdam Made, het officiële keurmerk voor kwalitatief hoogwaardig producten uit de hoofdstad. Vijf jaar geleden is het merk begonnen om op een duurzame en verantwoorde wijze mooie fietsen te maken. Duurzaam omdat alle fietsen worden gemaakt van hergebruikte frames uit verschillende gemeentelijke depots. Per jaar worden er in Nederland namelijk 1 miljoen fietsen weggegooid. Roetz selecteert uit deze enorme stapel fietsen de beste stalen frames van Nederlandse A-merken. Deze krijgen een tweede leven bij Roetz. Elke fiets is dus anders maar ze zijn door de details allemaal herkenbaar als een echte Roetz-Bike.
 

Roetz werkt verantwoord. Het werk wordt in Nederland met de hand gedaan door mannen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Mannen met talent en technisch inzicht die bij Roetz worden opgeleid tot ervaren fietsenmakers.
 

Adviesverkoopprijs
Roetz Vigour+ is verkrijgbaar vanaf € 2.750,00 bij meer dan 90 verkooppunten in Nederland en via de webshop van Roetz Bikes. De fiets is vanaf februari verkrijgbaar. Voor de heren in mat antraciet en de dames pastel groen.









 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken