Dutch Design Week maakt thema 2016 bekend
- Design
- 21 jul 2016 @ 16:04
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Evenement
- 21 jul 2016 @ 16:04
- Redactie Design
‘The making of’ is het thema van de 15de Dutch Design Week. Het jubileumjaar staat daarmee in het teken van het maakproces en de makers. 2.500 nationale en internationale ontwerpers tonen van 22 t/m 30 oktober in Eindhoven hun nieuwste werk en het beste wat design te bieden heeft. In september is het complete programma bekend. Blik nu alvast vooruit op www.ddw.nl.
The making of
DDW stelt met de keuze voor dit thema het maakproces centraal, eert de makers en gaat de vervreemding tegen. Dat gebeurt onder meer door inzichtelijk te maken hoe de producten en diensten die we zelf dagelijks gebruiken tot stand komen, of waar die zijn gemaakt.
Martijn Paulen, directeur DDW: ‘We laten zien dat Dutch designers kritisch en ondernemend zijn, veel zelf produceren, maar ook maatschappelijke problemen aanpakken. Met ‘The making of’ stimuleren en waarderen we zowel het onderzoeksproces als de eindresultaten. DDW biedt daarmee niet alleen een blik behind the scenes, maar vooral ook een preview.’
Campagne
Ter ondersteuning van het thema is in samenwerking met bureau Fabrique gewerkt aan een publiekscampagne (beeld header en hieronder) waarin ‘The making of’ is vertaald naar een uitnodiging om design vooral te komen ervaren, bewonderen en ontdekken.
André Bouwman, creative director Fabrique: ‘Geen enkel ontwerpproces is hetzelfde. Gedurende het bedenken, maken, vallen en opstaan heeft iedere designer zo zijn eigen mantra’s, adagia of wijsheden. Deze campagne is een ode aan het maakproces en de makers.’
Programma
De organisatie verwacht dit jaar 2.500 deelnemers, die verspreid over 100 locaties werk en concepten presenteren. In september is het complete programma bekend. De eerste onderdelen staan inmiddels online.
Tot de hoogtepunten behoren vaste waarden als de Graduation Show van Design Academy Eindhoven, de uitreiking van de jaarlijkse Dutch Design Awards, de presentatie van Dutch Invertuals en Modebelofte. Ook Designhuis, Van Abbemuseum, Kazerne, MU, Piet Hein Eek, Sectie-C, TAC en Yksi verzorgen weer internationale tentoonstellingen. Het Klokgebouw (onder artdirectorschap van Overtreders W) biedt dit jaar onderdak aan onder meer de exposities It’s Your World, in samenwerking met ambassadeur Bas van Abel (Fairphone), en Mind the Step van de Technische Universiteit Eindhoven, Delft en Twente.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing