[wrap up] Platform Design februari en maart 2017
- Design
- 31 mrt 2017 @ 17:27
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idProductdesignPackaging designDigital designInterview
- 31 mrt 2017 @ 17:27
- Nanny Kuilboer
Elke maand – en soms één keer per twee maanden ;-) - biedt de designredactie een wrap up van het nieuws, de achtergrondverhalen, blogs, en andere bijdragen op MarketingTribune’s online platform over Design. Deze keer onder meer een mooi interview met Mark van Itserson van Heineken en een rondvraag onder designers over de logo’s van politieke partijen - mooi aanzetje naar de gemeenteraadsverkiezingen begin 2018, een nadere kennismaking met de creatieven achter onze covers in samenwerking met de ADCN en natuurlijk de uitslagen van de NL Packaging Awards.
INTERVIEWS
Heineken's Mark van Iterson tapt uit groen vaatje
Veel en mooi nieuws van het Heineken-front, niet alleen op het enjoy responsibly-vlak, maar ook op het gebied van duurzaamheid. ‘Heineken moet het groenste biertje ter wereld worden, en dan doel ik niet op het flesje’, vertelt global design director Mark van Iterson bescheiden. Bescheiden? Ja, want het merk is al een aardig eind op weg.
Lees hier het hele interview.
Marketeers politieke partijen opgelet! Zo kun je ook je partijprogramma presenteren
Q42 is volgens sommigen een technisch innovatief internetbureau, maar volgens anderen, waaronder het team van Q42 zelf, een groep nerds, die ‘heel erg van goed programmeren houdt’. Hack the Planet, onderdeel van Q42, heeft voor de Partij voor de Dieren het partijprogramma eens in een ander jasje gestoken, namelijk dat van een prachtige, digitale interactieve ‘plaat’, zoals ze het zelf noemen. Daarvoor werd dezelfde - door het bureau zelf ontwikkelde - techniek gebruikt als bij de 'Tuin der Lusten' van Jheronimus Bosch, bekroond met onder andere een SpinAward. MarketingTribune sprak met Tim van Deursen van Q42.
Lees hier het hele interview.
Yani: ‘Digitale ontwikkeling is zowel een straf als een cadeau’
Het beeld voor de cover van MarketingTribune 5 - met een coverstory over influencermarketing - werd ontworpen door Yani, commercialregisseur en fotograaf. Na 20 jaar Hazazah opereert hij nu freelance en onder eigen vlag: YaniPictures.com. ‘Ik vind het leuk om de storyboards voor mijn commercials zelf te tekenen op mijn iPad. Daaruit voortvloeiend maak ik nu ook dagelijks een “Volkskrant photo of today doodled”-beeld, te zien via Instagram en Facebook.’ MarketingTribune stelde hem - op zijn verjaardag! - een paar vragen.
Lees hier het hele interview.
RONDVRAAG
Armoe troef in politiek design
MarketingTribune vroeg zes experts op welke partij zij zouden stemmen qua logo en bij welk logo hun handen jeuken om het eens grondig te herzien. ‘Armoe troef’, verwoordt Roel Stavorinus de Nederlandse situatie en zijn collega’s zijn niet milder gestemd. Als er dan designtechnisch toch gekozen moet worden, wint de SP. Emiel Roemer for designpresident!
Lees hier het hele interview.
DESIGNPANEL
Hortus Botanic Guardians door Koeweiden Postma
Oordeel designers en marketeers
Nada door ProudDesign
Seepje door Flex/design
New Dutch Legacy Odins Gin van Istill door BrumDesign en winnaar van een NL Packaging Award in de categorie Dranken
STORECHECK DOOR STEVEN DE CLEEN VAN PROUDDESIGN
Dublin
BLOGS
Global design door Edwin Visser van SoGood
Onschuldig design door Edwin Visser van SoGood
Tabaksgigant waarschuwt andere merken voor designterreur door Steven de Cleen van ProudDesign
AWARDS
Alle winnaars van de NL Packaging Awards
ONTMOET DE MAKERS VAN DE COVERS VAN MARKETINGTRIBUNE
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- Steven de Cleen
- storecheck
- designpanel
- Heineken
- digital design
- ProudDesign
- Edwin Visser
- Q42
- interview
- SoGood
- politieke logo's
- Mark van Iterson
- Partij voor de Dieren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing