Dutch Designers Magazine Dude in de schappen

Dutch Designers Magazine Dude in de schappen
  • Design
  • 12 apr 2017 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Graphic

Vanaf 25 april is Dude, Dutch Designers Magazine in heel Nederland in boekwinkels en kiosken te koop voor € 6,95. De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO), uitgever van het blad, wil via deze weg een breder publiek bereiken. Dude is een vakblad over en voor designers en dat blijft het. De inhoud is echter interessant en relevant voor een veel breder publiek. Het ontwerpvak raakt iedereen, alles om ons heen is immers ontworpen.

Dude toont ieder kwartaal de volle breedte van het ontwerpvak, stelt elke editie een andere ontwerper centraal en brengt daarnaast vele andere ontwerpers en praktijken voor het voetlicht. Naast persoonlijke interviews en business cases staat het vol nieuw, succesvol en inspirerend werk.

tekst gaat verder onder het beeld

Doorbladeren of de diepte in
Hoofdredacteur Freek Kroesbergen van de BNO: ‘Het is bijzonder dat een vakblad in het tijdschriftenschap terechtkomt, maar Dude is een vakblad met de feel van een publieksblad. Lekker doorbladeren of de diepte in, het kan allebei. Ook zoeken we in het blad vaak een persoonlijke, relativerende of zelfs humoristische insteek.’

tekst gaat verder onder het beeld

Opdrachtgevers van ontwerpers
Door de grotere verspreiding wil de BNO het algemeen publiek – in het bijzonder opdrachtgevers van ontwerpers – beter informeren over de toegevoegde waarde van design en de manier waarop ontwerpers werken. Ook dat is belangrijk, volgens Kroesbergen: ‘Inzicht in het ontwerpproces draagt bij aan goed opdrachtgeverschap. En dat heeft weer een positief effect op de kwaliteit en effectiviteit van het ontwerp.’

In het lentenummer staat illustrator Gijs Kast centraal. Hij gaat onder meer in op de waarde van goed opdrachtgeverschap, illustratie als designdiscipline, zelfpromotie en het belang van originaliteit. Kijk voor meer informatie over de inhoud en de mogelijkheid tot abonneren op bno.nl/dude.

In MarketingTribune 9 (9 mei) een interview met Madeleine van Lennep, directeur BNO.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken