Nieuw gezicht voor Nederlands Kamerkoor door KoeweidenPostma

Nieuw gezicht voor Nederlands Kamerkoor door KoeweidenPostma
  • Design
  • 19 jun 2017 @ 11:27
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Hoe geef je geluid een gezicht? Dit was de uitdaging voor de nieuwe visuele identiteit van het Nederlands Kamerkoor, volgens Eddy Wegman, creative director KoeweidenPostma. Het wereldwijd bekende Nederlands Kamerkoor bestaat 80 jaar en dat was een goede aanleiding om eens opnieuw naar het merk te kijken. Total Identity ontwikkelde de strategie, KoeweidenPostma maakte vervolgens de vertaling naar een nieuwe visuele identiteit.

Eddy Wegman, creative director: ‘We zochten naar een stijl die mee zou kunnen bewegen met het waanzinnig brede repertoire van het koor, van barok tot postmoderne experimentele muziek. Wanneer je luistert naar de uitvoeringen van het Nederlands Kamerkoor en je doet je ogen dicht, dan zie je de geluidsgolven bijna voor je. Dit was het uitgangspunt. We wilden zo dicht mogelijk bij de emotie van de muziek, de stemmen en de zangers blijven. Daarom spelen de zangers zelf de hoofdrol in alle beelden. Het logo fungeert in deze veelzijdige beeldtaal als anker.’

Algemeen directeur van het Nederlands Kamerkoor Tido Visser: ‘KoeweidenPostma en Total Identity zijn meer dan branding en marketing. Ze drongen door tot het DNA van onze organisatie. Daardoor is de boodschap creatief en authentiek geworden en voel je de bezieling.’


 

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken