Kunst van linkerschoenen

11jul 201714:45
  • Design
  • 8969 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws ‘Nu tijdelijk een automaat op elke BMW’, luidt de slogan van de actie die sinds enkele weken loopt waarbij elke nieuw aangeschafte BMW beschikt over een Steptronic-automaat. Dit aanbod wordt verbeeld met een paar schoenen waarvan de rechterzool helemaal versleten is, want met een automaat doet je rechtervoet al het werk. De gedachte dat daarbij een overschot aan nog goede linkerschoenen overblijft, was voor BMW Nederland de aanleiding ‘om de linkerschoen een tweede leven te geven met een bijzondere campagne: Wat te doen met je linkerschoen?’. BMW vroeg designerduo Annebel de Kok en Esther van Brakel om dit project vorm te geven. Het resultaat is ‘Leftover Art’: functionele objecten op basis van de linkerschoen.

De Kok en Van Brakel kregen vrij spel en gaf vijf linkerschoenen een tweede leven in de vorm van functionele producten: de Leftover Lamp, de Leftover Bottle Holder, de Leftover Fan, de Leftover Planter en de Leftover Birdhouse. Het creatieve proces en de bijzondere producten zijn te zien in de video ‘Leftover Art’ op het YouTube en Facebook kanaal van BMW Nederland.

De jonge ontwerpers Annebel de Kok (23) en Esther van Brakel (23), onlangs afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie, stonden al eerder in de belangstelling vanwege hun kledingcollectie: ‘Nu Ook Offline’. De collectie bestaat uit een aantal items waarop ongevraagd willekeurige Facebookprofielen worden afgebeeld. Dit spraakmakende concept waarmee ze de on- en offlinewereld met elkaar in verbinding brengen, was voor BMW reden voor de samenwerking.

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers