DAY wint Red Dot voor Eindhoven Airport en KayaTea
- Design
- 16 aug 2017 @ 10:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Designawards
- 16 aug 2017 @ 10:32
- Sjaak Hoogkamer
DAY creative business partners wint twee Red Dot Awards voor high design quality met haar projecten voor Eindhoven Airport (spatial communication) en het Marokkaanse merk KayaTea (packaging).
De jury van de Red Dot Awards “Communication Design 2017”, beoordeelde creatief werk van bureaus, designers en bedrijven uit meer dan 50 deelnemende landen. Voor DAY zijn de internationale awards een waardevolle erkenning voor de hoge kwaliteit van zowel het design als de creatieve prestaties die zij zo hoog in het vaandel hebben staan.
Eindhoven Airport
DAY ontwikkelde het interieur en de branding van de nieuwe gate-omgeving in de terminal als onderdeel van de uitrol van de nieuwe positionering: ‘Always Easy’. Hierbij staat gemak voor de passagier centraal. Het design is gebaseerd op het Nederlandse landschap met geometrische vormen en een fris kleurenpalet. Eindhoven Airport verwacht in 2017 een passagiersgroei van 19% te realiseren: 5,7 miljoen passagiers die een gemakkelijke gebruikerservaring en moderne faciliteiten verwachten. DAY en Eindhoven Airport zetten hun succesvolle samenwerking voort en werken verder aan de inrichting en uitstraling van retail- en horecagebieden, hospitality gebieden en bijbehorende services.
KayaTea
KayaTea is een familiebedrijf uit Casablanca, Marokko. Het doel van dit familiebedrijf is de eerste Marokkaanse ijsthee volgens traditionele wijze te ontwikkelen. Het merkverhaal ‘rich’ is gebaseerd op de Marokkaanse historie en de traditionele Marokkaanse theeceremonie. DAY creëerde een overkoepelende identiteit voor KayaTea, met voor elke smaak (mint, citroen, kers en nectarine) een eigen onderscheidend karakter door het gebruik van karakteristieke (Marokkaanse) patronen. Geïnspireerd op de variatie van kleuren, stoffen, prints en smaken die Marokko kent. Naast de merkidentiteit en packaging heeft DAY art direction uitgevoerd op de ontwikkeling van de KayaTea introductiefilm en website.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing