Van Berlo put innovatie uit iconisch Philips gebouw

Van Berlo put innovatie uit iconisch Philips gebouw
  • Design
  • 1 aug 2017 @ 09:20
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Vanaf vandaag huist de hoofdvestiging van designbureau VanBerlo in het zogenoemde Innovation Powerhouse, voorheen eigendom van Philips. De oprichter van VanBerlo, Ad van Berlo: ‘Het gebouw was bedoeld om Philips van energie te voorzien. In deze periode doorliep de energiecentrale verschillende fases. Het gebruikte kolen als energiebron, gevolgd door olie, afval en uiteindelijk gas. Nu hebben we het voorrecht om de vijfde fase van dit historische gebouw in te huldigen, waarbij innovatiekracht de nieuwe bron voor energie wordt die uit de centrale komt.’

 

VanBerlo was al een aantal jaar op zoek naar een nieuwe basis voor het hoofdkantoor in Eindhoven. Met een studioruimte van 2.300 m2 en een werkplaats van 200 m2, geeft het Innovation Powerhouse de ruimte aan het groeiende aantal medewerkers én de nieuwe manier van werken. Paulen: ‘Om tot relevante oplossingen te komen is verbinding, het uitwisselen van informatie, creativiteit maar vooral ook innovatiekracht nodig. Om dit te stimuleren worden de ruimtes flexibel ingericht. Denk aan plekken waar samen met klanten, partners en universiteiten intensief aan projecten gewerkt kan worden. Ook zijn er gemeenschappelijke ruimtes voor informele sessies en presentaties en kamers waarin usability tests, hackathons en scrumsessies gehouden kunnen worden. Een passende plek die een enorme boost aan het bedrijf en de mensen geeft en zorgt voor één en al creatieve energie.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken