[DDA] Royal FloraHolland beste designopdrachtgever
- Design
- 30 okt 2017 @ 13:44
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 30 okt 2017 @ 13:44
- Redactie Design
Volgens de jury van de Dutch Design Awards categorie Best Client steekt Royal FloraHolland met een nieuwe samenwerkingsvorm zijn nek uit. ‘Het bedrijf gebruikt een intern veranderingsproces als aanjager voor het breder toepassen van design en design thinking. Design dat in staat is een transitie te ondersteunen en waar te maken. De samenwerking met Vandejong voor inspiratie- en innovatiemerk Let it Grow getuigt van lef en ondernemerschap aan beide kanten. Daarom wint Royal FloraHolland dit jaar de Best Client Award.’
Eind 2015 legde Royal FloraHolland de vraag om hun strategie voor nieuwe consumenten vorm te geven neer bij Vandejong Creatieve Agency om de verschuiving van de veiling in Aalsmeer naar digitale handel te begeleiden. Op basis van onderzoek en strategische plannen ontwikkelde Vandejong ‘Let it Grow’, een inspiratie- en innovatiemerk dat zich richt op de voorhoede van bewuste consumenten in Europese steden.
Jury: ‘De samenwerking tussen Royal FloraHolland en Vandejong in Let it Grow getuigt van lef en ondernemerschap aan beide kanten. Dit heeft geleid tot een onconventionele en daarmee zeer effectieve aanpak. De “design mentaliteit en aanpak” van de opdrachtgever samen met het bureau staan centraal. Volgens de beoordelingscommissie dwingt deze case qua samenwerking, proces en rolverdeling respect af.’
Best Client Award
De Best Client Award is de prijs voor opdrachtgevers die designers en vormgeving strategisch inzetten voor hun bedrijf of instelling. Hiermee wordt goed opdrachtgeverschap in relatie tot design beloond. Belangrijke criteria zijn de mate van professionaliteit, strategie, duurzaamheid en innovatie.
Jury
Uit alle inzendingen selecteerde de commissie, bestaande uit Pieter Aarts (Design Management Netwerk), Rita van Hattum (BNO), Luuk Ros (Nima), Roel Stavorinus (design- en marketingstrateeg), Mark van Iterson (Heineken), Henk Haaima (Mirabeau), de winnaar.
DDA-winnaars
Grote winnaar van DDA 2017 is DeFlat Kleiburg van NL Architects, zij winnen de vooraanstaande Future Award. De overige Dutch Design Awards gingen dit jaar naar: Vlisco Un à Un van Michiel Schuurman (Communication), ZandGlas van Atelier NL (Design Research), Bravado: a pretentious, swaggering display of courage (F/W 2017) van Das Leben am Haverkamp (Fashion), Quooker Flex van Quooker (Product), White Spots van Studio Richard Vijgen (Service & Systems) en Frank Kolkman (Young Designer Award). Sheltersuit 4.0 ontworpen door Bas Timmer ontving online en in de tentoonstelling de meeste stemmen van het publiek en is daarmee de winnaar van de Public Award.
Foto: Elspeth Diederix
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing