‘Print Pakt brengt grafisch product terug op Dutch Design Week’

‘Print Pakt brengt grafisch product terug op Dutch Design Week’
  • Design
  • 23 okt 2017 @ 15:52
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Graphic

Striptekenaar en topontwerper Joost Swarte opende afgelopen zaterdag ‘Print Pakt’ op de Dutch Design Week in Eindhoven. Print Pakt brengt het grafisch product terug op Dutch Design Week en vroeg Swarte voor de inrichting van de ruimte.

Voor de tweede keer is Print Pakt, de promotiecampagne voor drukwerk, aanwezig op Dutch Design Week. Joost Swarte, die eerder al tekende voor het ontwerp van het Hergé Museum, De Toneelschuur in Haarlem en talloze andere projecten, deed de aftrap met een presentatie over zijn werk, het belang van het grafische product en een toelichting bij de inrichting van de Print Pakt-ruimte.

Joost Swarte: ‘De bezoekers van Dutch Design Week zijn geïnteresseerd in vormgeving, maar vooral in de nieuwe ideeën van de vormgevers. Ze willen weten hoe we de maatschappij in de toekomst inrichten. Hier bij Print Pakt zien ze wat er mogelijk is op grafisch vakgebied. De grafici zitten hier dan ook op de juiste plek.’

Het afgelopen weekend namen de bezoekers deel aan workshops, waarbij ze kennis maakten met innovatieve druktechnieken, bijzondere boeken en papiersoorten. Tijdens de gehele Dutch Design Week is Print Pakt actief met presentaties, workshops en een expositie van bijzonder grafisch werk.

Speciaal voor het evenement ontwierpen drukkerijen uit het hele land ansichtkaarten die allemaal op een bijzondere manier zijn vervaardigd. Dankzij een samenwerking met PostNL kunnen bezoekers de kaarten direct van de locatie gratis versturen. Er zijn inmiddels honderden kaarten verstuurd.

Tot en met 29 oktober zijn er in de Black Box elke dag workshops te volgen, waarbij makers en ontwerpers met de bezoekers aan tafel gaan. Zo neemt art director John Koning de bezoekers mee in het ontwerpproces van Het Parool: uitgeroepen tot The World’s Best Designed Newspaper.

Grafisch specialist Trudy Dorrepaal vertelt over de zoektocht naar het perfecte witte papier.

Topgraficus en designspecialist Henk Gianotten legt uit hoe vormgevers moeiteloos gebruik kunnen maken van de allernieuwste technieken.

Ontwerpers Marga Scholma en Haico Beukers (Bureau Beukers-Scholma) komen vertellen over hun bijzondere ontwerp van de catalogus voor De Best Verzorgde Boeken in 33 verschillende versies, elk met een eigen omslag.

Print Pakt en Dutch Design Week
Print Pakt is een initiatief van de grafische brancheorganisatie KVGO. De campagne promoot de kracht van drukwerk en laat zien hoe digitale en tastbare middelen elkaar versterken. Het evenement Print Pakt Live wordt voor de tweede keer georganiseerd in The Black Box van designwinkel Yksi op Strijp S.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken