Clever°Franke viert 10de verjaardag met opening Sensor Lab
- Design
- 16 jan 2018 @ 10:10
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Digital design
- 16 jan 2018 @ 10:10
- Redactie Design
Het Utrechtse ontwerpbureau Clever°Franke heeft ter ere van zijn 10de verjaardag een plek geopend voor de creatieve smart technology community: ‘Sensor Lab is gericht op het ontdekken, experimenteren en creëren van sensor- en smart technologies en fungeert als hub voor studenten, experts en organisaties, waar het delen van kennis centraal staat.’
Clever°Franke heeft een groot aantal innovatieve, datagedreven en prijswinnende projecten op zijn naam staan voor klanten als Google, Wired, Cisco, Philips, Red Bull en The New York Times. Om hun Amerikaanse klanten beter van dienst te kunnen zijn, opende het bureau in 2016 een tweede kantoor in Chicago. Het Nederlandse kantoor verhuisde in 2017 naar een nieuwe locatie in het centrum van Utrecht. Het bureau wil bijdragen aan de ontwikkeling van smart technology en om deze redenen begon Clever°Franke een stichting met een publieke ruimte waar de smart technology community elkaar kan ontmoeten.
Kalender met events
De ruimte, waar ondernemers, ontwerpers, kunstenaars, ontwikkelaars en studenten met een digitale focus gebruik kunnen maken van technologie, hardware en apparatuur, heeft in zijn korte bestaan al bekendheid opgebouwd. In samenwerking met partners op het gebied van onderwijs, evenementen en technologie, host Sensor Lab verschillende bijeenkomsten, waaronder BNO Utrecht en workshops voor studenten van de Universiteit en Hogeschool van Utrecht, HAS en Hogeschool van Amsterdam. De kalender blijft zich vullen met meet-ups, workshops, seminars en tafeldiscussie, zowel gericht op studenten als bedrijven en organisaties.
Ontdekken en experimenteren
Naast het creëren van een ontmoetingsplek biedt Sensor Lab ook een open laboratorium om ideeën en concepten, zoals slimme trackers en wearables, uit te werken tot bruikbare prototypes. Daarbinnen is ‘Sensor Lab Launchpad’ opgezet, een programma om jonge ondernemers met een levensvatbaar plan zes maanden een werkplek te bieden met toegang tot alle faciliteiten, evenementen en workshops. Onder begeleiding en met hulp van het Sensor Lab-team kan de ondernemer zijn of haar concept ontwikkelen tot een product voor commercieel gebruik.
Inspiratie voor de nieuwe generatie
Met de te organiseren workshops wil Sensor Lab kennis delen over de toepassingen van sensor- en slimme technologieën door middel van praktische oefeningen waarbij gebruik wordt gemaakt van sensoren, codering en andere hardware. Zo maakt de workshop 'From Signal to Visual' gebruik van biometrische sensoren om gegevens te verzamelen die vervolgens worden vertaald naar aantrekkelijke visualisaties. Zo wordt de volgende generatie aangezet om na te denken over het gebruik van sensoren en datavisualisatie en oplossingen die dagelijkse problemen oplossen.
Klik hier voor meer meer informatie over Sensor Lab.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing