Nieuw logo voor Chemelot

Nieuw logo voor Chemelot
  • Design
  • 29 jan 2018 @ 11:56
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Het Chemelot-terrein, voormalig DSM, combineert chemiepark en campus. 150 bedrijven en instellingen bieden hier werk aan 8.000 mensen. Het nieuwe beeldmerk moet een impuls geven aan de zichtbaarheid van Chemelot. Morres & Company is verantwoordelijk voor de positionering, rebranding en het webdesign.

In het kader van de visie ‘Chemelot 2025’ wil de chemie- en materialencommunity stappen zetten om door te groeien tot ‘de meest concurrerende en duurzame site van West-Europa’. Om dit kracht bij te zetten was er behoefte aan een nieuwe visuele identiteit.

Nieuwe logo


Hoe het was

Directeur Robert Claasen: ‘Voor de continuïteit en uitbreiding van onze activiteiten is het van belang dat we verder vorm en inhoud geven aan de groei van onze organisatie. Het nieuwe beeldmerk en de waarden die hiermee verbonden zijn, zijn herkenbaar én kenmerkend voor Chemelot als terrein, de gevestigde bedrijven op de campus en op het industrial park en ook voor de medewerkers die op het terrein werkzaam zijn. Onze relaties moeten kunnen rekenen op de diensten die Chemelot levert. Door partijen bij elkaar te brengen en bruggen te slaan, professionals, medewerkers, overheden, partners en klanten met elkaar te verbinden, kunnen zij hun talenten, ervaringen, kennis en ideeën delen. Deze samenwerking resulteert in innovatieve, pragmatische oplossingen, die zeker bijdragen aan verdere verantwoorde groei van het totale terrein en stabiliteit voor de aanwezige bedrijven, medewerkers, maar ook omwonenden. Daarnaast is het belangrijk dat er een duidelijk loket is waar organisaties en omwonenden terecht kunnen.’

Over Chemelot
Het terrein omvat 800 hectare grond (ongeveer 1.500 voetbalvelden) en is gelegen in Sittard-Geleen in Zuid-Limburg. Op het terrein bevindt zich een wegennet met een lengte van 50 km, 60 km spoorrails en een eigen haven.
Chemelot biedt directe werkgelegenheid aan ruim 8.000 medewerkers met meer dan 60 nationaliteiten en een minstens zo groot aantal aan indirecte werkgelegenheid. De verwachting is dat dit aantal groeit naar meer dan 10.000 medewerkers in 2025.
De activiteiten op Chemelot genereren een omzet van meer dan 10 miljard euro per jaar, ongeveer 20% van de chemiesector in Nederland, en behoort tot de top-5 chemieclusters in Nederland.
Jaarlijks wordt er een bedrag van 200 miljoen euro geïnvesteerd in het Chemelot-terrein door de aanwezige bedrijven. Deze investeringen hebben betrekking op onder meer onderhoud van bestaande en toepassen van nieuwe technieken binnen de fabrieken om processen duurzamer en efficiënter te kunnen inrichten.
Op het Chemelot Industrial Park zijn nu bijna 150 bedrijven gevestigd, waaronder multinationals als Arlanxeo, AnQore, Borealis, DSM, Fibrant, OCI Nitrogen en Sabic. De Brightlands Chemelot Campus is ook onderdeel van Chemelot en focust op duurzame materialen en processen.


 

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken