Redesign verpakkingen en commercial Mona gelanceerd

Redesign verpakkingen en commercial Mona gelanceerd
  • Design
  • 5 feb 2018 @ 13:12
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Vandaag wordt de nieuwe campagne voor Mona gelanceerd met een redesign van de hele verpakkingslijn door Design Bridge. De bijbehorende commercial is van Sellmore.

Brand Leader Mona Emilie Heesters: ‘In alle drukte vergeten we soms te genieten. Of het nu het aanhoudende gepiep is van je smartphone, werk of school dat je aandacht vraagt, het huis dat aan kant moet of sportschool die op je wacht… Er zijn altijd wel moetjes die voor gaan. Terwijl die ongedwongen momenten met elkaar het leven net een beetje leuker maken. Vooral als mensen dan ook nog een toetje delen.’

Met de nieuwe campagne van Selmore roept Mona op om een plekje vrij te houden voor elkaar en natuurlijk voor Mona. Na de kleipoppetjes kiest Selmore opnieuw voor een uitgesproken vorm en stijl. Creative director Jakko Achterberg: ‘“Hou een plekje vrij voor elkaar” is best een statement voor een toetjesmerk. Daarom verpakken we die boodschap op een zachte manier. Samen met regisseur Arne Toonen hebben we een eigen pastelkleurenpakket samengesteld geïnspireerd op de toetjes van Mona.’

Mona zorgt er ook voor dat Nederland letterlijk een plekje gaat vrij houden voor elkaar. Door cadeauboxen uit te delen waar naast lekkere toetjes ook zogenaamde tafelplakkers in zitten. Kaartjes met vragen, to do’s en dilemma’s waardoor mensen langer aan tafel blijven zitten en nog meer met elkaar gaan delen.

Design Bridge focust met het redesign van de totale verpakkingslijn op de Mona-glimlach. De briefing die Design Bridge kreeg voor het redesign draaide om het neerzetten van één krachtige Mona familie. Client Business Director Bas van Herten: ‘Binnen het nieuwe verpakkingsdesign draait alles om de onmiskenbare Mona-glimlach die Mona al jaren meedraagt in het logo. In deze “nieuwe” merkasset vonden we de perfecte verbintenis tussen de merkpersoonlijkheid, de productbenefits en de essentie van het samen genieten. Simpel in zijn vorm, helder in zijn boodschap en uniek voor Mona.’ In MarketingTribune 4 ( 27 februari 2018) beoordeelt MarketingTribune’s designpanel het redesign.

 



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken