Sonic identity TeamNL van de hand van MassiveMusic
- Design
- 14 feb 2018 @ 11:15
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Branding
- 14 feb 2018 @ 11:15
- Redactie Design
Het ‘geluid’ van TeamNL - gelanceerd tijdens de Olympische Winterspelen - is ontwikkeld door internationaal muziekbureau MassiveMusic.
MassiveMusic kreeg vanuit NOC*NSF de opdracht een nieuwe sonic identity te ontwikkelen voor TeamNL. In nauwe samenwerking met een aantal topsporters - waaronder Dorian van Rijsselberghe - ontwikkelde het muziekbureau een thema en ‘branded muziekpakket’.
Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: ‘Dit was een enorm belangrijk project voor ons: een geluid gemaakt in Nederland, voor Nederland. En het was een eer om met deze topsporters te mogen samenwerken. Ondanks hun drukke schema wisten ze tijd te vinden om een aantal keer naar ons Amsterdamse kantoor te komen. Petje af! Ik ben er onwijs trots op dat we de kans kregen om te definiëren hoe het Nederlandse team klinkt, niet alleen hier maar over de hele wereld. Het helpt hen gehoord en herkend te worden in een ontzettend dynamische en luidruchtige omgeving. Een plek waar sonic identities gek genoeg nog vrijwel ontbreken.’
Luister hier naar het geluid van TeamNL.
Creatieve rationale
Om tot het beste concept te komen koppelde MassiveMusic zijn compositie- en productiekwaliteiten aan een stevige sonic branding-strategie. Geluid wordt zo een vast onderdeel van de brand identity van een merk, en een belangrijk middel om merkwaarden en boodschap over te brengen. Het resultaat is een compleet nieuw strijdlied en een breed scala aan geluidselementen die de kracht en mentaliteit van het Nederlandse team onderstrepen. Het vroegtijdig betrekken van de topsporters bij het muzikale proces, resulteerde in een optimaal eindresultaat, dat ze niet alleen bij hun deelname aan de Winterspelen in PyeongChang zal ondersteunen, maar ook bij toekomstige sporttoernooien. Een uitgebreide zoektocht naar de juiste muziek trapte het prestigieuze project af, wat uitmondde in een intrigerende invalshoek. Zo ontstond een notenreeks die beklijft en consequent terugkeert als een opzwepende melodie. Een meeslepend geluid voor de sporters én het publiek. Het audiopakket is gebaseerd op een overkoepelend strijdlied dat de kern vormt van alle muzikale onderdelen: een geluidslogo, medaille-alerts en geluidssignalen voor gebruik op TV, radio en voor online content.
Credits
Merk: TeamNL voor NOC*NSF
Creatief bureau: TBWA\UNITED
Muziekbureau: MassiveMusic
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing