KoeweidenPostma ontwikkelt identiteit de Mediafederatie

KoeweidenPostma ontwikkelt identiteit de Mediafederatie
  • Design
  • 7 mrt 2018 @ 14:22
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

De Mediafederatie is de nieuwe naam voor het Nederlands Uitgeversverbond. De Mediafederatie is de overkoepelende organisatie van vijf grote brancheverenigingen van mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. KoeweidenPostma ontwikkelde de nieuwe identiteit.

De Mediafederatie - bestaande uit Groep Algemene Uitgevers (GAU), GEU (educatieve uitgeverijen), Magazine Media Associatie (MMA), Media voor Vak&Wetenschap (MVW) en NDP Nieuwsmedia - heeft als doel het maatschappelijke en economische belang en het innovatieve karakter van de mediasector uit te dragen. Daarvoor is er ook de Mediafederatie Academy, een platform voor kennisdeling en innovatie.



De naamwisseling hangt samen met de nieuwe bestuursvorm (federatie) en sluit beter aan bij het snel veranderende medialandschap.



Hugo van den Bos, KoeweidenPostma: ‘Uitdaging was een logo en identiteit te ontwikkelen waarmee de Mediafederatie zich duidelijk onderscheidt van de aangesloten brancheorganisaties en waarmee het zich krachtig genoeg presenteert zonder daarmee de identiteiten van de anderen te overschreeuwen.’

Directeur van de Mediafederatie Peter Stadhouders: ‘De positie van de Mediafederatie ten opzichte van de leden is flexibel: soms fungeert het als paraplu, soms als ‘Intel Inside’ en de volgende keer staan we ‘schouder aan schouder’ met de leden. Deze identiteit gaat ons helpen die verschillende rollen in te vullen. Het heeft impact, maar het is ook open en uitnodigend.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken