Nieuwe identiteit voor Intermediair door Greenberry

Nieuwe identiteit voor Intermediair door Greenberry
  • Design
  • 20 mrt 2018 @ 13:51
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idDigital design

Innovatie- en designbureau Greenberry werkte samen met Intermediair aan de herpositionering van het merk en de realisatie van het daarbij behorende platform en de campagne.

Marcom & project manager Greenberry Mariska Doppenberg: ‘De afgelopen jaren is de behoefte van hoogopgeleide werkenden veranderd. Een gezonde balans tussen privé en werk is belangrijker geworden en er wordt meer gekeken naar werkgeluk in plaats sec carrière maken en geld verdienen. Met de nieuwe positionering geeft Intermediair invulling aan zijn missie om hét work-life platform te zijn voor hoogopgeleiden en hen balans te helpen vinden tussen die twee.

In een Innovation Sprint van vijf dagen is het strategische concept voor het platform ontwikkeld en getest bij de doelgroep: een work-life platform met gepersonaliseerde content voor hoogopgeleiden, en tools, testen en onderzoeken die hen inzicht geven in de arbeidsmarkt en de kansen die er liggen. Daarnaast is er informatie over opleidingen in samenwerking met Springest en zijn er natuurlijk vacatures te vinden. Het domein “carrière”, waar Intermediair bekend om staat, wordt verbreed met “werkgeluk” en “ontwikkeling”.’

Greenberry en het interne team van Intermediair hebben tijdens de ontwikkeling nauw samengewerkt op het gebied van user experience design, visual design, content en development. De komende maanden worden nieuwe features voor zowel werkenden als werkgevers toegevoegd aan het platform.

De herpositionering was ook aanleiding om Intermediair visueel een nieuwe identiteit aan te meten. Doppenberg: ‘De nieuwe huisstijl houdt de heritage van het merk in stand. Het logo symboliseert persoonlijke groei. De frisse kleuren en fonts geven een eigentijdse, positieve sfeer aan het merk. En er is een kenmerkende illustratiestijl geïntroduceerd.’

Een merkcampagne introduceert het nieuwe Intermediair als work-life platform en presenteert de drie nieuwe domeinen. De campagne is vanaf deze week te zien en te horen in print, online en op de radio.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken