KesselsKramer verantwoordelijk voor visuele identiteit vernieuwde Frans Hals Museum
- Design
- 12 apr 2018 @ 13:28
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 12 apr 2018 @ 13:28
- Redactie Design
Het Frans Hals Museum in Haarlem - bekend van kunst uit de Gouden Eeuw - is samen gegaan met De Hallen Haarlem - bekend vanwege zijn hedendaagse collectie. KesselsKramer verzorgde de visuele identiteit van het vernieuwde museum
Op beide locaties, voortaan Hof en Hal genoemd, zullen oude en eigentijdse kunst apart getoond worden, maar elkaar ook ontmoeten in fusion-tentoonstellingen.
Het verlangen van het Frans Hals Museum was om kunst uit verschillende tijdsvakken te combineren, wat nieuwe verhalen en een rijke kijkervaring oplevert. Daarnaast wenste het museum een frissere en sprankelender uitstraling om het enigszins stoffige image af te schudden. Beide locaties dienen toegankelijker te zijn en voor een bredere doelgroep interessant te zijn.
Sanne van Ettinger, strateeg bij KesselsKramer: ‘Het faciliteren van ontmoetingen tussen uitersten waardoor een nieuwe dynamiek ontstaat vormde de strategische basis. De prikkelende mix van traditie en toekomst, pixels en verfstreken is tot in de kleinste details doorgevoerd. Onder andere in een imago-campagne die de komende weken te zien is, maar ook in de compleet nieuwe huisstijl en aankleding van het museum. Denk daarbij aan alle kantoorbenodigdheden, zaalbordjes, bedrijfskleding, kluisjes, horeca aankleding, tasjes, artikelen voor in de museumshop en nog veel meer. Dat het Frans Hals Museum onder leiding van Ann Demeester niet bang is om een grote beweging te maken is goed te zien aan de nieuwe website. Deze werd gemaakt door Build in Amsterdam onder creatieve begeleiding van KesselsKramer. Er werd gekozen voor een compleet nieuwe benadering van museale websites. Excentrieke kleurcombinaties, grote typografie en eigenwijze animaties geven de website een uniek karakter. Binnen de speciaal ontwikkelde “play”-omgeving kunnen bezoekers tinderen met kunstenaars, onverwachte kunstwerkcombinaties gokken en komen oude kunstwerken op ludieke wijze tot leven. Zo ontdekken bezoekers spelenderwijs de werken in het Frans Hals Museum, zodat ook online de spannende ontmoeting tussen oud en nieuw centraal staat.’
Credits
Creatieve directie: Erik Kessels
Art: Krista Rozema, Max Siedentopf
Copy: Sophie Rijnaard, Rens de Jonge
Strategie: Sanne van Ettinger
Productie: Madelon Engelen, Amy van der Veer
Website: Build in Amsterdam
Frans Hals Museum: Ann Demeester, Bas van Donselaar, Annelieke van Halen, Jill Pisters, Geert-Jan Davelaar
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing