VodafoneZiggo gebruikt 90's klassieker bij wervingscampagne
Om nieuw personeel te werven grijpt telecomprovider VodafoneZiggo terug op een ‘90’s klassieker: No Limits van het Nederlandse 2 Unlimited. Maar wel in een modern jasje.
Op wereldreis met whisky
Drankproducent Diageo heeft de ‘Spirited Xchange’, een serie speciale Schotse whisky’s, editie 2023, onthuld.
Pinguïnpad vraagt aandacht voor klimaatverandering
Creative Agency Everybody Likes Penguins vraagt met een pinguïnpad aandacht voor de klimaatverandering en start een petitie om het pinguïnpad daadwerkelijk aan te leggen.
Nieuwe corporate identity voor Online Payment Platform
Online Payment Platform (OPP), een betaaldienstverlener voor platformen en marktplaatsen, heeft een nieuwe corporate identity, ontworpen door digital branding agency Square One.
Iconische Citroën 2CV blaast 75 kaarsjes uit
Citroën viert de 75ste verjaardag van één van zijn meest iconische modellen: de 2CV. Ter gelegenheid van deze verjaardag werden acht iconische en bijzondere 2CV’s op artistieke wijze gefotografeerd in het Citroën Conservatoire. Ook duiken er bijzondere foto's van Erwin Olaf op.
Pokémon bezoekt het Van Gogh Museum
Het Van Gogh Museum zet Pokémon in het museum en online in om kinderen op een nieuwe manier kennis te laten maken met Vincent van Gogh en zijn kunst.
Kane: a band rebranded
Kane, een van de grootste rockbands uit de Nederlandse muziekgeschiedenis, maakt een comeback. Die wordt niet alleen gevierd met nieuwe muziek, een tour en een documentaire, maar ook met een nieuwe merkidentiteit.
Cultuurcentrum Nieuwe Veste kiest The Cre8ion.Lab als digitale partner
De komende jaren gaat The Cre8ion.Lab aan de slag met de digitale transitie van centrum voor diverse kunstvormen Nieuwe Veste. Er wordt gestart met de bouw van de nieuwe website.
[branded content] Design Thinking: Toepassing en Praktijk
Design Thinking wint razendsnel aan populariteit binnen commerciële organisaties, maar het is nog niet volledig geïntegreerd. In deze podcast van Studio Beeckestijn deelt Sabine Croes haar inzichten over de essentie van Design Thinking en de impact ervan op het bedrijfsleven.
Nieuwe identiteit en campagne Elevation Group
Het behalen van de hoogste kwaliteit op het gebied van I.T. Staffing, dat is waar Elevation Group voor staat: een full service partner met de labels Elevation Partners, The.NextGen en Elevation Workforce Solutions (voorheen TNG Staffing), dat als nieuw merk gelanceerd werd.
Coca-Cola introduceert nieuwe limited-edition in co-creatie met AI
Coca-Cola lanceert wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste futuristische smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Albert Heijn meest succesvolle soundlogo van Nederland
Tijdens de eerste editie van de Nederlandse Sound Logo Top-30 viel de jingle van Albert Heijn in de prijzen. Douwe Egberts en Kruidvat bekleden de 2e en 3e positie. De gehele ranglijst bevat 30 in Nederland gebruikte merkgeluiden en is een initiatief van sonic branding agency Tambr en neuromarketingbureau Unravel.
Inspirerende 40 2023: Too Good To Go houdt stand op het hoogste podium
Zojuist werd tijdens 'Impact on the beach' de nieuwe ranglijst van de 'Inspirerende 40' bekend gemaakt. Voor de 5e keer werd voedselverspillingsplatform Too Good to Go nummer 1. Verrassend is dat ASML binnenkomt op nummer 2.
Onderzoek BNO: 'Verregaande automatisering door AI zal een wissel gaan trekken op creativiteit'
Om een beeld te krijgen van de invloed van AI op de designpraktijk heeft de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) aangesloten ontwerpers en bureaus bevraagd over het gebruik en de impact van AI.
Yousra Razine Mahrah wint Lichting 2023 AFW
Tijdens 'Lichting 2023', het debutantenbal voor aanstormend modetalent, in Felix Meritis in Amsterdam als onderdeel van Amsterdam Fashion Week, presenteerden de tien beste graduates van de Nederlandse modeacademies zichzelf aan een internationaal vakpubliek en panel.
Jurylid GPCM Annika Visser: 'Ik ga steeds meer terug naar fysieke tijdschriften'
Annika Visser is al ruim veertien jaar werkzaam in het marketing- en communicatievak als interim manager onder de naam Buro Marktzicht. Daarnaast is zij jurylid van de Grand Prix Content Marketing in de categorie Bekroningen Creatie. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
The Good Roll goes superheld
Het Nederlandse The Good Roll meet zich een superheldenjasje aan. In samenwerking met creatief bureau Heldergroen lanceert het duurzame toiletpapiermerk een limited edition collectie met een wikkel in superheldenstriptekenstijl.
NFF lanceert campagne Duik in de Nederlandse film
Met de start van de kaartverkoop voor de 43e editie van het Nederlands Film Festival (NFF) is de campagne Duik in de Nederlandse film gelanceerd.
Radio Joe gaat landelijk met hits uit jaren '70, '80 en '90
Vandaag, 1 september 2023, lanceert DPG Media de nieuwe radiozender Joe met hits uit de jaren 70, 80 en 90. Tijdens de opstartfase presenteren verschillende Qmusic-DJ’s tijdelijk op de zender, waarbij de focus op muziek ligt. Joe is landelijk te ontvangen via FM, DAB+ en online.
Nomineren voor de Lush Prize 2024 geopend
De Lush Prize beloont jaarlijks de beste initiatieven die erop gericht zijn dierproeven volledig uit te bannen. Nomineren voor editie 2024 kan vanaf nu.
Bugaboo is B Corp gecertificeerd
Steeds meer Nederlandse bedrijven en bureaus sluiten zich aan bij de B Corp-beweging, zo ook kinderwagenmerk Bugaboo. Lise Hordijk, Environment, Social en Corporate Governance (ESG) Manager bij Bugaboo: ‘Bugaboo zet zich verder in om een positievere invloed op de wereld te hebben voor toekomstige generaties, door zich aan te sluiten bij het wereldwijde collectief van bedrijven die voldoen aan de hoge normen voor sociale en ecologische impact.’
Arket introduceert herfst/winter homeware collectie 2023: 'A return home'
Het Scandinavische lifestylemerk Arket, onderdeel van H&M, presenteert zijn nieuwe homeware collectie voor komende herfst en winter. Het aanbod biedt een frisse kijk op 'constante inspiratiebronnen' en stelt materialen en functionaliteit centraal te hebben geplaatst in de ontwerpen.
De zomer van... Marijn Peters van Natwerk
Marijn Peters, Creatief Directeur bij Natwerk én oprichter van duurzaam botenmerk Craftmanship. Hij is zó gek op varen dat hij, samen met zijn vriendin, zijn ideale boot heeft ontworpen en gebouwd.
Het leven is goed volgens LG
LG Electronics is een wereldwijde campagne gestart om haar visuele identiteit te verjongen en een dynamische uitstraling te geven. De pay-off van de campagne is ‘Life’s Good’.
GPCM-jurylid Yvonne van Bokhoven: ‘Video niet meer weg te denken uit content marketing’
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september a.s. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we een aantal juryleden aan het woord. Hier is Yvonne van Bokhoven, EVP Europe & APAC bij Team Lewis en jurylid bij de Awards in de categorie B2B & B2E.
PostNL komt met een nieuw geluid: Tot snel!
Op 25 augustus lanceert PostNL de nieuwe campagne: ‘Tot snel’. De eerste uiting gaat over bezorgvoorkeuren. Daarnaast presenteert het bedrijf een brand refresh.
[marketeer 181] Perzia Malayeri - brand owner & designer van fashionlabel Perzia.nl
In deel 181 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Perzia Malayeri, ondernemend ontwerper uit Amsterdam. Momenteel werkt zij aan haar brand Perzia gericht op vrouwen. 'Het idee van mijn collectie is één model tas, één model jurk en één model jas: tijdloze “ideale” items.'
Deborah Schüssel van Nima: 'Alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen'
Deborah Schüssel is Manager Marketing & Members bij branchevereniging Nima. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Frustratie? Als iets dat misleiding is, marketing wordt genoemd.’
Kunstmuseum Den Haag en Dept lanceren digitale campagne rond Escher
Het Kunstmuseum Den Haag wil in de zomer extra aandacht rondom de Escher-tentoonstelling genereren. Aanleiding is het jubileumjaar waarin de Nederlandse kunstenaar 125 jaar zou zijn geworden. Dept maakte voor deze campagne het mediaplan en de campagnematerialen.
De zomer van... Sarah Clark van Lululemon
Sarah Clark is senior VP EMEA van Lululemon, het ‘technical fitness and lifestyle apparel brand’. Deze maand opent het Canadese merk een tweede winkel in Amsterdam. Sarah ging fietsen in Kyrgyzstan.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen
Mitchel Oude Nijhuis is Directeur E-commerce & Marketing bij en mede-eigenaar van Kees Smit Tuinmeubelen. Vakantie draait bij hem om het samenzijn met familie en vrienden en het maken van herinneringen.
Grand Prix Content Marketing: 'Content marketing is omnipresent'
Op 31 oktober worden ze weer uitgereikt, de prestigieuze Grand Prix Content Marketing-awards en -bekroningen. Inschrijven is nog tot 13 september mogelijk. Freek Janssen van het Genootschap van Contentstrategen legt uit waarom je als content marketeer eigenlijk niet mag en kunt ontbreken op dit nationale content marketing-feest.
Mauritshuis lanceert campagne rond het Meisje
Het Mauritshuis in Den Haag is een langlopende campagne gestart om Vermeers’ schilderij Meisje met de parel onder de aandacht te brengen. De campagne, Oog in oog met het Meisje, is ontwikkeld door digital agency Dept.
Nieuwe samenwerking Crocs, Jacob Collier en Natwerk
Na de recent gelanceerde 'rock & roll Crocs' ontwerpt Jacob Collier samen met bureau Natwerk nu een nieuw spraakmakend paar Crocs. 'De wereldberoemde artiest staat bekend om zijn virtuoze combinaties van genres en interactieve performances en dat is goed terug te zien in het kleurrijke design', aldus de makers.
Amp.Amsterdam ontwikkelt audio-identiteit TeamNL
Het Amsterdamse sonic branding bedrijf Amp.Amsterdam /The Sonic Branding Company ontwikkelde de nieuwe audio identiteit-van TeamNL.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Desmond Hillebrand van Phatfour
Ineens kom je ze overal tegen (en als je pech hebt lig je eronder): fatbikes. Deze van oorsprong voor extreme omstandigheden ontworpen fietsen hebben nu de Nederlandse fietspaden als nieuwe habitat. In gesprek met Desmond Hillebrand, Marketing Manager bij Phatfour, over vakantie en de marketing van deze dikke fietsen.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Wieke Vrielink van Schiphol
'De customer journey van een vertrekkende passagier bestaat uit 32 touchpoints.' Voor ons Dossier Summer in the city in gesprek met Wieke Vrielink van Schiphol: ‘Niet CX maar PX, de Passenger Experience’.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Amber Eekhout van Big Green Egg Europe
‘Deze groene kookpot brengt mensen samen’. In het kader van ons Dossier Summer in the city een interview met Amber Eekhout, Marketing Manager bij Big Green Egg Europe, over alle seizoenen, marketing, ervaren, het aankomende 50-jarige jubileum en appeltaart.
De zomer van... Gijsbregt Vijn
Eigenaar en co-founder van Lemon Scented Tea, Gijsbregt Vijn, over zijn vakantieplannen, zijn favoriete boek én zijn favoriete (zwem)broek.
Tikkie lanceert Flessenpopper voor mensen met veel dorst
Tikkie introduceert een flesopener waarmee je meerdere flessen tegelijk kunt openmaken, ideaal voor een vriendengroepen of mensen met veel dorst. De nieuwe gadget is samen met bureau Natwerk bedacht om Tikkie’s groepsuitgavenfunctie onder de aandacht te brengen.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Nienke Hooghiemstra van Ola
‘Raket is onderdeel van de Nederlandse cultuur en zo'n klassieker durf ik niet te innoveren’. Een interview met Nienke Hooghiemstra van Ola voor ons Dossier Summer in the city.
Meta introduceert generatieve AI voor audio en muziek
Meta, de moedermaatschappij van onder meer Facebook, Instagram en WhatsApp, komt met de volgende stap in AI: AudioCraft, een generatieve AI die audio en muziek kan produceren.
[onderzoek] Succesvol merkbouwen met audio
Ons brein is lui. Geconfronteerd met keuzes vallen we terug op onze routines. Vaste patronen die ons zo min mogelijk energie kosten en zo veel mogelijk opleveren. De meeste aankoopbeslissingen worden dan ook automatisch genomen, op basis van een paar opties die het onderbewuste brein ons voorschotelt. Hoe bekender jouw merk, hoe groter de kans dat je op deze shortlist terecht komt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing