Eelco Sintnicolaas ambassadeur van Athleteshop

22nov 201713:00
  • Sponsoring
  • 3114 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingMarketingEndorsementSport

nieuws Eelco Sintnicolaas wordt ambassadeur van Athleteshop. De meerkamper, voormalig Europees indoorkampioen en Nederlands recordhouder, gaat trainingsproducten van Athleteshop gebruiken.

Ausnutria Hyproca kiest Goud Uberconnected voor internationale merkcampagne Kabrita

22nov 201712:33
  • Bureaus
  • 3451 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FoodPitchesCampagnes

nieuws Goud Uberconnected is na een bureau-oriëntatie gekozen om de internationale merkcampagne van Kabrita te ontwikkelen, inclusief doorvertaling naar onder andere de winkelvloer, offline media, digital en social. De nieuwe merkcampagne van fabrikant Ausnutria Hyproca wordt ontwikkeld voor een global roll-out met bestaande en nieuwe partners in onder meer Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten, Europa en de VS.

5 beroemde voorbeelden van geurmarketing in food en retail

22nov 201711:31
  • Food-en-retail
  • 3340 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • OnderzoekFoodMarketing

weblog Geurmarketing is een stuk populairder je denkt. Overal ter wereld zijn er vele voorbeelden van bedrijven die hier op een succesvolle manier gebruik van maken. Martijn Hendrikx, marketing manager bij ScentAir Benelux, heeft zijn favoriete vijf voorbeelden op een rij gezet. Ruik jij ze al?

'Huisgemaakt' geeft een kijkje in de keuken van La Place

22nov 201709:16
  • Food-en-retail
  • 4511 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws De feestdagen zijn in aantocht dus pakken veel merken en foodproducenten uit met een leuk kookboek. Een kwestie van marketing. In het nieuwe kookboek ‘Huisgemaakt’ van La Place staat volgens de Jumbo-restaurantketen een gevarieerde selectie van de allerlekkerste La Place-gerechten op het menu. 'Dit kleurrijke kookboek biedt volop inspiratie met meer dan 150 seizoensrecepten voor thuis: eenvoudige en gemakkelijk te maken gerechten voor elk moment van de dag. Zodat iedereen de allerlekkerste gerechten van La Place nu óók thuis kan maken.'

Interview Martijn Groot: 'De basis van onze marketingstrategie is customer happiness'

22nov 201709:15
  • Online
  • 4097 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenStrategieE-commerceInterview

nieuws Het is de missie van CCO van Recharge.com Martijn Groot om wereldwijd marktleider te worden voor het online opwaarderen van telefoons met call credits en data. Daarnaast onderzoekt het serieus de mogelijkheden om tegoeden op je telefoon ook te kunnen gebruiken voor andere diensten. ‘Het is mijn verantwoordelijkheid om ons label te begeleiden in de groei naar een sterk en wereldwijd merk met een groot aantal trouwe gebruikers.’

Coca-Cola presenteert nieuw actieplan voor duurzaamheid na reeks dialogen: focus caloriearm, recycling en maatschappij

21nov 201715:40
  • Food-en-retail
  • 12858 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMVOInteractie

nieuws 'This is Forward': onder deze naam lanceert Coca-Cola haar actieplan voor duurzaamheid in West-Europa. De stip aan de horizon is 2025, dan moeten volgens het a-merk de ambitieuze doelstellingen rondom onder meer suikerreductie, recycling en maatschappelijke betrokkenheid door het bedrijf behaald zijn. Coca-Cola in Nederland sluit aan bij dit nieuwe duurzaamheidsplan. Het actieplan is tot stand gekomen door het voeren van gesprekken met belangrijke stakeholders, regeringen, ngo's en mensen uit het bedrijfsleven, maar ook met behulp van inzichten van meer dan 12.000 consumenten in zes landen en bijna 1.000 medewerkers van Coca-Cola.

AI en deep learning sleutel tot succes voor marketeers op Black Friday

21nov 201711:56
  • Online
  • 8371 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws Marketeers kunnen inspelen op de verwachte drukte op Black Friday vrijdag 24 november 2017 met gepersonaliseerde advertentiecampagnes. Veel potentiële klanten zijn zich al aan het oriënteren op de producten die ze willen kopen tijdens Black Friday. Dat betekent dat marketeers hun producten nu onder de aandacht moeten brengen. Met behulp van AI-technologie en deep learning-algoritmes kan iedere klant op maat gemaakte advertenties te zien krijgen van de producten die men het liefst zou willen hebben, zo stelt RTB House.

Foodtrends en packaging design in 2018

21nov 201711:38
  • Food-en-retail
  • 7994 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • FoodTrendsPackaging

weblog Food en verpakkingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Trends en ontwikkelingen in food vragen om nieuwe, innovatieve verpakkingsoplossingen. Welke foodtrends[1] staan ons in 2018 te wachten en welke rol speelt de verpakking?

Alfred laat overbodige kosten zien die EasyEnergy niet heeft

20nov 201717:00
  • Bureaus
  • 12911 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenCommercialsCampagnesMarketing

nieuws Nederland heeft dit weekend kennis kunnen maken met de nieuwe campagne van energieleverancier EasyEnergy: ’Doe je overbodige kosten de deur uit’. Met deze campagne maakt EasyEnergy duidelijk welke partijen er eigenlijk allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij deze nieuwe speler betaalt de consument een lagere rekening omdat het bedrijf deze 'overbodige kosten' niet heeft. De campagne is te zien via tv, radio, print, digital out-of-home, social en online.

Nieuwe Rabobank-campagne is failliet van old school reclame

20nov 201713:50
  • Food-en-retail
  • 12874 x gelezen
  • Link
  • Kees Klomp
  • FoodCampagnes

weblog Ik heb me tot nu toe op de vlakte gehouden over de nieuwe Rabobank-campagne. Ik heb vooral veel kritische reacties gehoord, en dus bevestiging van de beslissing van de Reclame Code Commissie om de campagne te verbieden. Maar ik wil hierbij toch een lans breken voor de Rabobank. Ik werk al jaren voor/met de Rabobank en weet dus uit eigen ervaring dat de bank echt héél véél doet aan voedselzekerheid-gerelateerde projecten. Ik vind ook dat de nieuwe campagne en de belofte om het voedselprobleem de wereld uit te helpen de plank mis slaat, maar dat is wat mij betreft vooral te danken aan de onkunde van de reclamemakers die daarvoor verantwoordelijk zijn.

Rabobank schrapt 'valse belofte' uit tv-commercial

20nov 201700:16
  • Bureaus
  • 14042 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsReclameCampagnesMVO

nieuws De nieuwe campagne van Rabobank houdt de gemoederen flink bezig. Na kritiek wordt de tv-commercial aangepast waarin de bank zich profileert als een heel duurzame bank. Bij de Reclame Code Commissie is een klacht binnengekomen van een boze Limburger over de belofte van de bank om 'samen het wereldvoedselprobleem op te lossen'.

Overname Riedel door Standard Investment afgerond

17nov 201715:08
  • Food-en-retail
  • 22888 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • B2BkoperFood

nieuws De overname van fruit- en vruchtensappenbedrijf Riedel door de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment is afgerond. Standard Investment neemt de aandelen en de activiteiten van Riedel over van zuivelonderneming FrieslandCampina, sinds 1970 de eigenaar van Riedel, melden beide partijen. Voor Standard Investment, dat onder meer belangen heeft in Burger King Nederland, betekent de overname een belangrijke uitbreiding van haar portfolio.

[video report Cityguys 5] Dim Sum in Rotterdam

17nov 201709:35
  • Food-en-retail
  • 22413 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws De 'Cityguys' willen belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. Deze editie verlaten we echter de hoofdstad en gaan op zoek naar de ultieme dim sum in Rotterdam. We testen Grand Garden, Nixy & Lexy Chinese Breakfast en Orient Parel. Kijk mee.

Hoofdsponsor Heineken trakteert Hermitage op bier

16nov 201713:55
  • Sponsoring
  • 14686 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringBrandingMerkenKunst & Cultuur

nieuws Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van het gebouw van de Hermitage. Het Amstelhof werd in 1683, aan het eind van de Gouden Eeuw, opgeleverd als tehuis voor ouderen en behield die functie tot 2007, toen de transformatie tot museum begon. De flesjes zijn verkrijgbaar in de Museumshop van het museum.

NOC*NSF en Campina verlengen partnership met vier jaar

16nov 201712:13
  • Sponsoring
  • 11328 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • FoodSportmarketingOlympische Spelen

nieuws NOC*NSF versterkt haar lopende partnership met Campina en verlengt dit tot en met 2020. Het oer-Hollandse zuivelmerk zal ook de komende Olympische spelen in PyeongChang, Zuid Korea en in 2020 in Tokio kwark leveren aan de Nederlandse atleten. Daarnaast slaan NOC*NSF en Campina de handen ineen om de naast de topsporters ook de amateursporters te bereiken om te gezond te leven.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken