Paul Moers

Paul Moers

Werkt bij: PM Strategic Marketing Services

Functie: strategisch adviseur en directeur

Biografie Paul Moers is consultant, publicist, spreker en een veel gevraagd commentator voor radio en televisie. Zijn nieuwste boek is Dienstbaar zijn is het nieuwe goud dat momenteel een bestseller is.

Twitter: @PaulMoers

Recente artikelen van Paul Moers

Nespresso maakt emotie tastbaar

8sep 201711:17
  • Food-en-retail
  • 18017 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingInterview

weblog Nespresso is een van de meest bijzonder 'love brands' in de wereld. Er zijn weinig bedrijven die zo consistent en consequent aan hun merk bouwen en zoveel nadruk op emotie weten te leggen. Dat doen ze niet alleen door een perfect product te leveren maar vooral door een unieke en eigenzinnige 'route to market' neer te zetten. Nespresso is inmiddels al 25 jaar aanwezig in Nederland. Ik kreeg de unieke kans om een interview met Mark Ruijgrok -market director Nespresso Nederland- te hebben en een dieper inzicht in hun bijzondere verhaal te krijgen. Dit interview hielden we uiteraard in een van de winkels. Daar gebeurt het immers!

AKO brengt winkelbeleving zoals 'back to school' tot leven

10aug 201700:02
  • Food-en-retail
  • 12402 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingFood

weblog AKO begeeft zich op het vlak van high-traffic retail met een belangrijke focus op lezen. De boekenmarkt heeft de afgelopen jaren onder druk gestaan, maar is weer volop in beweging. Met een eigenzinnige visie en insteek probeert AKO de markt naar haar hand te zetten. Dit blijkt meer dan aardig te lukken. Daarbij worden experimenten niet geschuwd. De directie heeft het lef om nieuwe dingen te proberen.

De wet van de Paracetamol

24mei 201711:48
  • Food-en-retail
  • 18604 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • WinkelenMarketing

weblog Deze week is mijn achtste boek verschenen met als titel “De wet van de Paracetamol”. De reden om dit boek te schrijven is het feit dat veel bedrijven in de 7 crisis jaren die we achter ons hebben liggen, zwaar bezuinigd hebben op innovatie. Dat heeft een directe weerslag gehad op hun waarde propositie en daarmee de waarde voor de consument. Veel bedrijven realiseren zich niet dat waarde proposities meer onder druk staan dan ooit. De wet van de Paracetamol luidt dan ook: Alle vernieuwingen verliezen steeds sneller hun waarde. Paracetamol is hier een mooi voorbeeld van.

De Bijenkorf: ultieme leerschool voor visie en consistent beleid

6mei 201708:41
  • Food-en-retail
  • 26308 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • StrategieMarketingWinkelen

weblog In 2013 maakte ceo Giovanni Colauto van de Bijenkorf bekend om in te gaan zetten op de Premium Experience strategie. Dat betekende dat De Bijenkorf verder zou gaan met 7 flagshipstores en de Bijenkorf.nl, en dat 5 winkels waaronder die in Breda en Enschede gesloten zouden gaan worden. Dat veroorzaakte toen heel wat ophef. Vandaag maakt het bedrijf de financiële resultaten van 2016 bekend en die liegen er niet om.

Appie Today is geniale zet van Albert Heijn

6feb 201710:17
  • Food-en-retail
  • 17872 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • WinkelenBranded content

weblog Het was alweer enige tijd stil rondom Albert Heijn. Aangezien dit bedrijf een reputatie heeft van 'nieuwe ontwikkelingen', was het niet de vraag óf er iets nieuws zou komen, maar wanneer er iets nieuws zou komen. Nou, Albert Heijn heeft niet teleurgesteld, want de komst Van Appie Today is een verfrissende stap in het medialandschap.

Picnic blijft een kabouter in bezorgland

11jan 201711:34
  • Food-en-retail
  • 16858 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • WinkelenFoodZakelijk

weblog We hebben net de trotse berichten gekregen dat bezorgbedrijf Picnic in 2016 al wel 235.000 bestellingen heeft afgeleverd. Gebaseerd op een gemiddelde omzetgrootte van 45 euro is de omzet minimaal 11 mio euro. De eigenaren brengen dit met trots naar de markt. De totale online supermarktomzet in Nederland bedraagt echter ruim 580 miljoen euro in 2016. Picnic is en blijft dus een kabouter met een omzetaandeel van een kleine 2 %.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken