Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

ABN Amro: Brexit heeft impact op Nederlandse agrifoodcluster

27jun 201612:11
  • Food-en-retail
  • 11233 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TussenhandelFoodOnderzoekPolitiek

nieuws Wat de exacte gevolgen van Brexit zijn is nog onzeker. Deze onzekerheid zorgt volgens ABN Amro wel voor nervositeit op de financiële markt. Maar heeft ook gevolgen voor de agrifood sector. Het Verenigd Koninkrijk is een belangrijke handelspartner. Met een zwakke pond wordt het importeren van agrifood een dure aangelegenheid.

Amsterdam Food Festival failliet

27jun 201609:00
  • Food-en-retail
  • 8681 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodZakelijk

nieuws De markt lijkt verzadigd. Food festivals zitten in zwaar weer. Dit blijkt onder andere uit het faillissement van Amsterdam Food Festival, een initiatief van David van de Noord samen met een zakenpartner. Van de Noord zegt tegenover Het Parool : ‘We wilden niet alleen foodtrucks trekken, maar ook de Ron Blaauws. We zetten ook eigen foodpleinen op, zoals voor speciaalbier en jenever.’

Supermarkten willen verplichte voedseleducatie op basisscholen

24jun 201615:10
  • Food-en-retail
  • 25173 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductiePolitiekFood

nieuws De Nederlandse supermarkt- en foodservicebranche, verenigd in het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), pleitte tijdens de jaarlijkse CBL-haringparty voor verplichte voedseleducatie op alle basisscholen. Onder het motto 'Gezonde voeding begint bij gezond verstand' deed het CBL de oproep aan alle aanwezigen om de petitie te ondertekenen om het pleidooi van de levensmiddelenhandel kracht bij te zetten.

Emté start met aanbiedingenzuil

24jun 201612:00
  • Food-en-retail
  • 13335 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodConsumentenActies

nieuws Supermarktketen Emté is in week 24 gestart met persoonlijke aanbiedingen in de winkel. Klanten kunnen hun Fijnproeverspas of app scannen aan de aanbiedingenzuil en krijgen dan hun persoonlijke aanbiedingen. Het betreft een pilot die gestart is in de winkel in Berlicum en is onderdeel van de doorontwikkeling van Emté 3.0.

Superunie introduceert huismerk 'g' woon

24jun 201610:30
  • Food-en-retail
  • 9414 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFood

nieuws De huismerken Markant en Perfekt van Superunie gaan verdwijnen. De Superunieleden krijgen er één huismerk voor terug, namelijk ‘g’woon. De eerste producten – afbakbroodjes - liggen al in de schappen van onder meer Emté en Coop. Het assortiment huismerken zal in fases worden vervangen.

Jumbo winnaar GfK Zomerrapport 2016

24jun 201609:02
  • Food-en-retail
  • 6609 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenConsumentenFoodOnderzoek

nieuws Jumbo wint het GfK Zomerrapport. Het GfK Zomer/Kerstrapport vindt twee keer per jaar plaats en geeft een ranking aan op basis van waardering en prestatie onder de 18 grootste supermarkten. Op basis van de combinatie van prestatie formule, de groei in klanten en klantentrouw, en de waardering van de vaste klanten, behaalt Jumbo de hoogste score. Mede door de overname van de C1000 winkels is de score van Jumbo op prestatie nog steeds sterk (106,2).


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken