Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Tv-kok Mathijs Vrieze lanceert Flexitariërbox

23jun 201609:30
  • Food-en-retail
  • 4800 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodInspiratie

nieuws Volgens onderzoek van Natuur en Milieu kiest 86 procent van de Nederlanders er bewust voor om één of meerdere dagen van de week het stukje vlees of vis te laten staan. Als je dit doet, dan mag je jezelf flexitariër noemen. ‘Je kunt prima zonder vlees, als je goede vervangers en andere voedingsmiddelen eet’, aldus Mathijs Vrieze van Mathijs Maaltijdbox. Om ervoor te zorgen dat iedereen ook voldoende voedingsstoffen eet zoals eiwitten, ijzer, vitamine B1 en B12 komt Mathijs deze week met een nieuwe variant Maaltijdbox: De Flexitariërbox.

Jumbo: meer groente eten met Donald Duck kwartetspel

22jun 201615:00
  • Food-en-retail
  • 4334 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodActies

nieuws Het Voedingscentrum wijzigde onlangs de Schijf van Vijf en adviseert consumenten om per dag 2,5 ons groente en twee porties fruit te eten. Om gezonder eten op speelse wijze te stimuleren en klanten te inspireren meer te variëren met aardappelen, groente en fruit, ontwikkelde Jumbo Supermarkten in samenwerking met Sanoma en Disney een Donald Duck Groente & Fruit Pretkwartet.

Young Perfect wint Shopper Marketing Award

22jun 201609:00
  • Food-en-retail
  • 4975 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ActivatieMerkenFoodAwards

nieuws Young Perfect Brand & Shopper Activation is dinsdag 21 juni in de prijzen gevallen tijdens het Shopper Marketing Jaarcongres. In de categorie fieldmarketing won het instore activatiebureau de Shopper Marketing Award voor de activatie Salad in a Jar. Young Perfect krijgt hiermee van de vakjury waardering voor de manier waarop shoppers, merkfabrikanten en Albert Heijn met elkaar worden verbonden.

Shopper Marketing Awards telt 7 winnaars en 7 nominaties

21jun 201618:34
  • Food-en-retail
  • 9304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsWinkelen

nieuws Print Point Displays, White Table, Vlastuin CDI, PSfm Fieldmarketing, Young Perfect, Quince en Goud Uberconnected hebben op het Shopper Marketing Congres 2016 een Shopper Marketing Award gewonnen. Er waren vijf categorieën, hetgeen betekent dat binnen de categorieën Displays (semi-permanent) en Field Marketing twee winnaars zijn aangewezen. Verder zijn er ook zeven ingezonden cases met een nominatie beloond.

CFO Albert Heijn neemt voorzittershamer GS1 over

21jun 201615:55
  • Food-en-retail
  • 10024 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingTussenhandelWinkelen

nieuws Tijdens de vergadering van het Algemeen Bestuur van GS1 Nederland is CFO Albert Heijn Hendrik-Jan Roel (foto) benoemd als nieuwe voorzitter van GS1 Nederland. GS1 Nederland is een not-for-profit organisatie die - samen met bedrijven - verbeteringen in de keten realiseert. De kersverse voorzitter van 'standaardisatieorganisatie' GS1 neemt het stokje over van Erik-Jan Mares, die deze functie het afgelopen jaar heeft bekleed.

Hema wil 560 vestigingen ombouwen naar Spaanse model

21jun 201609:31
  • Food-en-retail
  • 6315 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenKlant

nieuws Hema-topman Tjeerd Jegen zou het liefst direct alle 560 Nederlandse Hema-vestigingen ombouwen naar het nieuwe Spaanse model. 'Maar dat moeten we voorzichtig doen, want het wordt een revolutie voor de klant', zegt hij tegen het FD. De Spaanse aanpak van de retailformule biedt volgens Jegen 'meer ruimte, meer overzicht en daardoor meer aankopen en een hogere winstgevendheid' en wordt daarom nu ook in de Lage Landen getest.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken