Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Heineken start Nederlands cider-offensief en introduceert Apple Bandit cider

16jun 201611:46
  • Food-en-retail
  • 11143 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Heineken introduceert Apple Bandit, een nieuwe verfrissende cider voor zowel mannen als vrouwen. Naast Apple Bandit en het al bestaande Jillz in de retail en horeca, breidt Heineken vanaf vandaag het aanbod aan ciders verder uit met een reeks speciale ciders in het horeca-kanaal: Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen. In de campagne voor Apple Bandit, gemaakt door Cloudfactory, speelt een slimme appels stelende vos de hoofdrol. VBAT tekent voor de verpakking. Verslag incl. foto-impressie lancering.

Duurzaamste inkoop door Unilever, Ahold, Ferrero, Danone en Coca-Cola

16jun 201609:15
  • Food-en-retail
  • 6397 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMVO

nieuws Slechts een handjevol leidende consumentenproductenbedrijven tonen aan dat ze vaart willen maken met de verduurzaming van de zogeheten ‘soft commodities’ als palmolie, soja, suiker en vis. De overgrote meerderheid doet dit echter niet, blijkt uit het rapport ‘Slow Road to Sustainability’ van het Wereldnatuurfonds (WNF). Unilever, Ahold, Ferrero, Danone en Coca-Cola geven het goede voorbeeld.

'Leapp eerste retailer in Europa met virtuele medewerker'

15jun 201615:09
  • Food-en-retail
  • 10973 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenInnovatie

nieuws Leapp store Apeldoorn is de eerste winkel die een van afstand stuurbare Double Robot in gebruik neemt als verkoopmedewerker. Deze robot, in het Engels Telepresence Robot, is een innovatieve uitvinding van het Amerikaanse bedrijf Double. Zij hebben als doel om mensen te verbinden die door een afstand of andere beperking niet fysiek aanwezig kunnen zijn. Op deze manier zijn ze er virtueel toch bij.

Horecava breidt flink uit in 2017

15jun 201611:59
  • Food-en-retail
  • 12031 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodEvenement

nieuws De Horecava gaat een flinke uitbreiding tegemoet met een extra beurshal en staat komende editie meer dan ooit in het teken van food. De producenten en leveranciers binnen het segment ‘Levensmiddelen’ (food) krijgen een eigen hal en het aanbod wordt uitgebreid met de lokale- en wereldkeuken. Beleving staat daarbij centraal. De interesse in deelname aan de beurs is groot, ruim 70 procent van de totale beursvloer is inmiddels volgeboekt. Horecava, de nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, vindt plaats van 9 tot en met 12 januari 2017 in RAI Amsterdam.

Librije terug in top 50 wereldranglijst beste restaurants

15jun 201609:25
  • Food-en-retail
  • 7553 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodAward

nieuws Het Italiaanse restaurant Osteria Francescana van chef Massimo Bottura is uitgeroepen tot 's werelds beste restaurant van 2016. Restaurant De Librije schoot tijdens de bekendmaking in New York vanaf plaats 71 terug naar 38. De lijst komt volgens Kokswereld tot stand na een stemming van The World's Best Restaurants Academy. Deze ‘Academy’, die bestaat uit meer dan 800 critici, chef-koks, restauranthouders en fijnproevers uit 27 regio’s van over de hele wereld. Hier voor fijnproevers onder marketeers en bureaumensen de volledige top 50.

Bakker Bart en Disney starten promotie rondom Disney Pixars Finding Dory

14jun 201615:07
  • Food-en-retail
  • 11667 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodReclame

nieuws Finding Dory zwemt vanaf 29 juni de Nederlandse bioscopen in. Om deze bioscooprelease te vieren, slaan Bakker Bart en Disney de handen ineen voor een gezamenlijke campagne. Kinderen kunnen vanaf vandaag, 13 juni, hun hart ophalen bij Bakker Bart, want vanaf nu staan 175 winkels helemaal in het teken van Disney Pixar's Finding Dory. Bekijk hier de film en lees de case.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken