Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

McDonald's introduceert My McFlurry

14jun 201611:15
  • Food-en-retail
  • 8846 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws Vandaag start McDonald’s in al haar restaurants in Nederland met My McFlurry, waarbij gasten zelf mogen bepalen welke topping en saus zij willen combineren in hun McFlurry. Na de introductie van het zelf samenstellen van burgers eind 2015, waarbij gasten aan hun burger zelf ingrediënten kunnen toevoegen en de recente pilot met de Salad Bar, waarbij gasten zelf hun salade kunnen samen stellen, is My McFlurry de volgende stap in het personaliseren van producten van McDonald’s.

[GfK] Forse omzetgroei voor supermarkten in mei 2016

14jun 201609:19
  • Food-en-retail
  • 4655 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenSales

nieuws Het aantal supermarktbezoeken is in mei 2016 met 2% gestegen. De supermarktomzet is in deze maand met 5,0% gestegen, van 3,23 miljard euro (in mei 2015) naar 3,39 miljard euro (in mei 2016). Per kassabon lag het bedrag 3% hoger dan in vergelijking met dezelfde maand in 2015. De waarde van de kassabon steeg van 22,44 euro (mei 2015) naar 23,11 euro (mei 2016), terwijl er in mei 2016 ook 2,0% meer supermarktbezoeken hebben plaatsgevonden. De supermarktomzet was vooral erg hoog in de weken van Hemelvaart en Pinksteren.

Alliantie Stop Kindermarketing Ongezonde Voeding groeit uit naar 17 partners

13jun 201614:46
  • Food-en-retail
  • 13635 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOFood

nieuws AJN Jeugdartsen Nederland en 'Ouders van Waarde' sluiten zich aan bij de Alliantie Stop Kindermarketing Ongezonde Voeding (ASKOV). Daarmee telt de Alliantie nu 17 partners, waaronder consumenten- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers, diëtisten, kinderartsen en de gemeente Amsterdam. Sinds de oprichting in 2015 is de Alliantie uitgegroeid tot een belangrijke aanjager voor strengere regelgeving op het gebied van marketing van voedingsmiddelen gericht op kinderen. Ook ouders en jeugdartsen zien de noodzaak tot strengere regelgeving. De Alliantie roept meer maatschappelijke organisaties op zich aan te sluiten. 'Nederland telt op dit moment ruim 300.000 kinderen onder de 13 jaar met overgewicht.'

[ingezonden stuk] Kenniscentrum Suiker reageert op docu 'Fed Up' en artikel op MarketingTribune.nl over suiker

13jun 201610:40
  • Food-en-retail
  • 12023 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PRFood

nieuws Beste redactie van MarketingTribune, Graag zou ik willen reageren op het artikel ‘Suiker acht keer zo verslavend als cocaïne’, gepubliceerd op 3 juni 2016 op de website van MarketingTribune. In dit artikel verwijzen jullie voor de onderbouwing van de verslavende werking van suiker naar de documentaire ‘Fed Up’.

Modemerk McGregor krijgt uitstel van betaling

13jun 201608:23
  • Food-en-retail
  • 3947 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenZakelijk

nieuws Holding McGregor Fashion Group, bekend van de winkels van McGregor-winkels en watersportmodemerk Gaastra, heeft uitstel van betaling aangevraagd en gekregen. Ook de bijbehorende modeketen Adam Menswear verkeert in surseance van betaling. Alle circa 150 winkels blijven voorlopig gewoon open.

14 nominaties Shopper Marketing Awards 2016 bekend

11jun 201610:19
  • Food-en-retail
  • 19992 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenAwards

nieuws Maar liefst veertien cases maken kans om een Shopper Marketing Award te winnen. De jury die verantwoordelijk was om een oordeel te vellen, is op dinsdag 31 mei bijeen gekomen. Na uitvoering beraad is besloten om veertien inzendingen als nominatie te selecteren. Die hebben allen kans op een winnaarstitel binnen de vijf bestaande categorieën, waarbij de uitkomst nog wel eens voor forse verrassingen kan zorgen, werpt juryvoorzitter Arjan Oosterlee een blik vooruit. De winnaars worden uiteindelijk bekend gemaakt op het Shopper Marketing Jaarcongres dat op 21 juni in Maarssen wordt gehouden.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken