Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Rank a Brand laakt Action

14apr 201612:52
  • Food-en-retail
  • 13518 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOMarketingcommunicatieOnderzoek

nieuws De firma Rank a Brand wil via een handige tool, ook mobiel, consumenten een keuzemogelijkheid bieden om van de bekende merken de meest duurzame te kiezen. 'We stimuleren zo tegelijk de merkhouders om beter te presteren. Wat ook helpt is dat Rank a Brand een betrouwbare bron is voor de media.' In het laatste onderzoek gaat retailer Action voor de bijl, dat een slechts 4 uit 36 punten scoort. Een flutshop dus qua duurzaamheid. 'Action behaalt bij ons de laagst mogelijke score omdat het merk geen concreet beleid bekend maakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen.' Intussen maakt Action mooie cijfers bekend.

Kwekkeboom gaat de grens over

14apr 201609:58
  • Food-en-retail
  • 5977 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Zakelijk

nieuws Snackmerk Royaan meldt trots dat de omzet van hun consumentenmerken Kwekkeboom en Van Dobben steeg met 15% ten opzichte van 2014, mede dankzij de in 2014 geïntroduceerde range Kwekkeboom Oven snacks en de stevige groei in de out–of-home markt met Van Dobben. De succesvolle introductie van de range Kwekkeboom Ovensnacks is inmiddels ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven: Royaan wil met Kwekkeboom Oven de grens over.

Heineken komt met Koningsdag-shirt

13apr 201616:02
  • Food-en-retail
  • 14284 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodActies

nieuws Heineken komt met Koningsdag-shirt. Als zodanig interpreteren wij althans de kraag en het design van het nieuwe promotieartikel dat het biermerk uitbrengt. Het Heineken W-hals shirt is vanaf nu verkrijgbaar bij de Albert Heijn en vanaf volgende week in geselecteerde horeca. 'Geloof ons maar: je Willem niet missen!', zeggen de bedenkers van bureau TBWA\Neboko. Ziehier het shirt.

Hema opent flagshipstore in Parijs

13apr 201611:58
  • Food-en-retail
  • 9073 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketingcommunicatie

nieuws De Hema heeft een flagshipstore geopend in Rue de Rivoli, een bekende winkelstraten in Parijs. Het winkelpand telt 450 vierkante meter, verdeeld over drie verdiepingen. De winkel is volgens Hema bijzonder vanwege de goede ligging: het retailmerk vestigt zich tussen verschillende andere internationale formules. Hema wil scoren met een gevarieerd aanbod aan alledaagse producten.

TV-chef Beuk vraagt faillissement aan voor culinair bedrijf

13apr 201609:12
  • Food-en-retail
  • 5994 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodContent

nieuws TV-chef Ramon Beuk heeft het faillissement voor zijn culinair bedrijf Culipro en evenementenlocatie De Glazen Ruimte moeten aanvragen. Na tien jaar gaat de handdoek in de ring. Beuks bedrijf Culipro kampte de afgelopen jaren met tegenvallende resultaten

Coca-Cola verlaagt hoeveelheid calorieën in variant Life

12apr 201615:58
  • Food-en-retail
  • 10693 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • LeverancierInnovatie

nieuws Coca-Cola introduceert een nieuwe Coca-Cola Life die 45 procent minder suiker bevat dan een Coca-Cola regular. Hiermee brengt zij de hoeveelheid suiker en calorieën met 12 procent terug in vergelijking met de Coca-Cola Life die in 2015 is gelanceerd. Hiermee haakt het a-merk in op het groeiend suikerbewustzijn van consumenten en ouders. Het design van de fles is aangepast.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken