Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[uitslag] Thuiswinkel Awards 2016 verrast, Bol.com verkozen tot 'Beste Webwinkel van Nederland'

24mrt 201620:00
  • Food-en-retail
  • 13209 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsWeb

nieuws De top van de Nederlandse e-commercebranche is zojuist bekendgemaakt. Tijdens de 15e uitreiking van de Thuiswinkel Awards vielen bekende, maar ook verrassende namen in de prijzen. De Nederlandse consument koos in 11 categorieën haar favoriete webwinkel en een deskundige vakjury verkoos 5 winnaars van de Vakprijzen. Nieuw dit jaar zijn de Beste Omnichannel Winkel Award en Game Changer Award. MarketingTribune brengt als eerste de complete uitslag.

Gamechanger Tesla Model 3 speerpunt MisterGreen en NLE

24mrt 201614:24
  • Food-en-retail
  • 13804 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOLeverancier

nieuws MisterGreen, een leasemaatschappij voor elektrische auto’s, en energieleverancier NLE willen fors inzetten op de leasing van de Tesla Model 3, het budgetmodel van de Amerikaanse automaker waarover MarketingTribune printeditie 6 bericht. Vanaf nu is de Tesla 3 al bij de inkoopcombinatie te reserveren.

[onderzoek] Consumenten accepteren merkcommunicatie via social

24mrt 201609:09
  • Food-en-retail
  • 6021 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketing

nieuws Over waarom mensen social media gebruiken, is veel geschreven. Een van de aannames is dat mensen social media vooral gebruiken om sociale interactie aan te gaan, vriendschappen te sluiten en contacten te onderhouden. Een andere veelgehoorde kreet is empowerment. Maar geldt dit voor alle social media? En hoe goed sluit merkcommunicatie op die media aan bij deze behoeftes? Het nieuwe SWOCC socialmediabelevingsonderzoek laat zien hoe consumenten verschillende social media en merkcommunicatie op die social media waarderen en beleven.

Leegverkoop V&D begonnen

23mrt 201614:31
  • Food-en-retail
  • 14231 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenVerkoop

nieuws De 62 filialen van de failliete warenhuisketen V&D zijn vanaf nu tijdelijk weer open. Tijdens de mega-liquidatie-verkoop moet zoveel mogelijk de deur uit bij de omgevallen retailer. Leveranciers vissen achter het net. Woordvoerder Edwin van Wijk zegt namens de curatoren van V&D grote drukte bij de winkels te verwachten.

Sterke McDonald's-parodie à la Apple gaat viraal

23mrt 201609:29
  • Food-en-retail
  • 9701 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Campagnes

nieuws McDonald's in de markt gezet zoals zoals Apple zijn producten showt. Site Buzzfeed vroeg het zich af en maakte een hilarische reclamefilm. In de film introduceert ene Dartanian London ('fast food developper') met rond Steve Jobs-brilletje een aantal producten die de next generation of fast food vertegenwoordigen. Geniet van deze hilarische parodie.

Nieuwe Schijf van 5 gelanceerd: eet meer groente en minder vlees

22mrt 201612:39
  • Food-en-retail
  • 14288 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws De zojuist gelanceerde nieuwe Schijf van 5 is vooral een aanmoediging voor meer variatie in het eetpatroon. Zoals volgers van MarketingTribunes platform Food&Retail al konden voorspellen, is de groep groenten en fruit uitgebreid en zijn noten en peulvruchten aan dee nieuwe schijf toegevoegd. Nieuw toegevoegd zijn ook yoghurt, eieren en koffie. Koolhydraatrijkeproducten als brood en aardappelen zijn amper van plek veranderd, in tegenstelling tot de rol van vleesproducten. Het Voedingscentrum raadt anno 2016 aan meer groente en minder vlees te eten.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken