Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[Ondernemer van de Week] Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - oprichtsters Borrelplateau

18mrt 201600:01
  • Food-en-retail
  • 12003 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantFood

nieuws In het alweer 80ste deel uit onze succes-serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk, oprichtsters Borrelplateau. Deze dames bieden exclusieve, heerlijke happen op een stijlvolle plank voor zakelijke borrelaars. Ter plaatse bezorgd. Hun ambitie is nog groter. 'Naast kantoren willen we komende zomer ook de Amsterdamse wateren te veroveren. En parken. Buiten de vrijdag gaan we ook op donderdag en in het weekend bezorgen.'

[distributie] PostNL test nieuwe dienst bij Zalando klanten

17mrt 201615:43
  • Food-en-retail
  • 12925 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenVerkoop

nieuws Op dit moment test Zalando een nieuwe dienst van PostNL: Retour on Demand. Zalando klanten uit Amsterdam die een pakketje terug willen sturen kunnen dit nu thuis op laten halen. Met Local Express, een dienst van PostNL, wordt het pakketje op ieder gewenst moment bij de consument thuis opgehaald. De eerste gebruikers zijn enthousiast, daarom is de proef verlengd.

[onderzoek] 'Vooral Blokker, MediaMarkt en Hema kunnen profiteren van verdwijnen V&D'

17mrt 201612:44
  • Food-en-retail
  • 12048 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStrategieOnderzoek

nieuws Onlangs sloot V&D definitief. Bureau Motivaction heeft direct daarna een representatief onderzoek uitgevoerd onder Nederlanders van 18 tot 70 jaar. Hierin is uitgebreid gekeken naar het koopgedrag van de afgelopen maanden en het verwachte gedrag in de toekomst. Wat vinden consumenten van het verdwijnen van dit iconische Nederlandse warenhuis én waar wijken zij naar uit voor de aankopen die ze bij V&D deden? MarketingTribunes platform F&R krijgt als eerste de uitslag.

Heineken komt met mini-flesjes en rolt Extra Vers uit

17mrt 201611:56
  • Food-en-retail
  • 11529 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws Heineken lanceert kleinere flesjes van 15cl in een 8-pack voor het supermarktkanaal. Tegelijk maakt de brouwer bekend de Extra Vers lijn verder uit te gaan rollen in Nederland. Deze variant die opduikt buiten het drankschap in speciale vitrines bij de versafdelingen (foto) is blijkbaar een succes.

Fatboy benoemt Joost Verrest als marketing director

17mrt 201611:42
  • Food-en-retail
  • 8985 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingPersonalia

nieuws Joost Verrest is benoemd als nieuwe marketing director van lifestylemerk en zitzakgigant 'Fatboy the Original'. Fatboy maakt tegenwoordig een complete range aan comfortabele producten. In zijn nieuwe rol geeft Joost richting en invulling aan de (internationale) marketingstrategie. Verder geeft hij leiding aan het marketingteam en is hij eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten.

[onderzoek] Shoppers teleurgesteld over beleving in fysieke winkel

17mrt 201609:15
  • Food-en-retail
  • 7077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoek

nieuws Nederlandse consumenten zijn niet echt te spreken over klantbeleving in fysieke winkels. Vooral de productkennis van medewerkers schiet duidelijk te kort. Driekwart van alle consumenten laat weten het gevoel te hebben met van producten te weten dan personeel in de winkel zelf. Dat blijkt tenminste uit een onderzoek van Manhattan Associates, waarbij duizend Nederlandse consumenten zijn betrokken.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken