Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[onderzoek] 'Vooral Blokker, MediaMarkt en Hema kunnen profiteren van verdwijnen V&D'

17mrt 201612:44
  • Food-en-retail
  • 12053 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekStrategieWinkelen

nieuws Onlangs sloot V&D definitief. Bureau Motivaction heeft direct daarna een representatief onderzoek uitgevoerd onder Nederlanders van 18 tot 70 jaar. Hierin is uitgebreid gekeken naar het koopgedrag van de afgelopen maanden en het verwachte gedrag in de toekomst. Wat vinden consumenten van het verdwijnen van dit iconische Nederlandse warenhuis én waar wijken zij naar uit voor de aankopen die ze bij V&D deden? MarketingTribunes platform F&R krijgt als eerste de uitslag.

Heineken komt met mini-flesjes en rolt Extra Vers uit

17mrt 201611:56
  • Food-en-retail
  • 11535 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Heineken lanceert kleinere flesjes van 15cl in een 8-pack voor het supermarktkanaal. Tegelijk maakt de brouwer bekend de Extra Vers lijn verder uit te gaan rollen in Nederland. Deze variant die opduikt buiten het drankschap in speciale vitrines bij de versafdelingen (foto) is blijkbaar een succes.

Fatboy benoemt Joost Verrest als marketing director

17mrt 201611:42
  • Food-en-retail
  • 8991 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PersonaliaMarketing

nieuws Joost Verrest is benoemd als nieuwe marketing director van lifestylemerk en zitzakgigant 'Fatboy the Original'. Fatboy maakt tegenwoordig een complete range aan comfortabele producten. In zijn nieuwe rol geeft Joost richting en invulling aan de (internationale) marketingstrategie. Verder geeft hij leiding aan het marketingteam en is hij eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten.

[onderzoek] Shoppers teleurgesteld over beleving in fysieke winkel

17mrt 201609:15
  • Food-en-retail
  • 7085 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekWinkelen

nieuws Nederlandse consumenten zijn niet echt te spreken over klantbeleving in fysieke winkels. Vooral de productkennis van medewerkers schiet duidelijk te kort. Driekwart van alle consumenten laat weten het gevoel te hebben met van producten te weten dan personeel in de winkel zelf. Dat blijkt tenminste uit een onderzoek van Manhattan Associates, waarbij duizend Nederlandse consumenten zijn betrokken.

'Animo voor shoppen via smartphone zeer beperkt'

16mrt 201615:22
  • Food-en-retail
  • 11716 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekWinkelen

nieuws De smartphone (of tablet) als verkoopkanaal stelt in ons land nog niet veel voor. De shopper verwacht namelijk meer gepersonaliserde en afwijkende opties dan wat momenteel wordt aangeboden, blijkt uit een onderzoek van Accenture.

DHL opent fysieke winkel in Amsterdam

16mrt 201609:47
  • Food-en-retail
  • 11464 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkWinkelen

nieuws DHL heeft op de Amsterdamse Van Baerlestraat zijn eerste fysieke winkel onder eigen merknaam geopend. In deze zogenoemde Shipping Spot te stadsdeel Zuid kunnen bedrijven en particulieren terecht voor pakketzendingen en advies. Het is tevens een afhaal- en retourpunt voor webwinkelpakjes.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken