Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[onderzoek] Meer uit eten - minder in kroeg

18jan 201615:01
  • Food-en-retail
  • 10053 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws Nederlanders kwamen in 2015 minder in de kroeg maar aten meer in restaurants. We lieten vaker eten thuis bezorgen. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en Food Service Instituut Nederland (FSIN) van oud-MarketingTribune hoofdredacteur Jan Willem Grievink. Volgens zijn instituut zoekt de consument steeds vaker uitersten op: of heel exclusief of juist heel goedkoop.

Diesel-marketing via Pornhub, Grindr en Tinder

18jan 201612:26
  • Food-en-retail
  • 12022 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenCampagnesWinkelen

nieuws 'We're all obsessed, we're crazy in love and hate with social media and I just wanted to do something that was fun', zegt Diesels creative director Nicola Formichetti ter verantwoording van het binnenkort laten schitteren van zijn a-merk Diesel op Pornhub, Tinder en Grindr. 'Deze sites behoren tot de grootste ter wereld. Iedereen bezoekt ze', klinkt de logische redenering.

Bocuse d'Or mikt op organisatie Europese kook-finale 2018 in Rotterdam

18jan 201608:59
  • Food-en-retail
  • 7657 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodAward

nieuws Het culinaire imago van Nederland in het buitenland verdient extra aandacht, vindt prijsinstituut Bocuse d’Or Nederland. Daarom heeft het instituut zich met een aantal partners ingezet om een bidbook uit te brengen voor de Europese finale van de prijs 2018 in Rotterdam. Een zestal Europese landen hebben zich aangemeld als land om deze finale de willen hosten. Het bestuur van Bocuse d’Or Nederland heeft nu bekend gemaakt dat zij een zeer serieuze kandidaat is om in 2018 de Europese finale te mogen organiseren.

Repko verruilt Rituals voor Action

15jan 201613:42
  • Food-en-retail
  • 21351 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PersonaliaWinkelen

nieuws René Repko treedt per 14 maart in dienst als cmo bij retaildiscounter Action. Hij werkte eerder bij onder andere Hema, Sligro en Rituals waar hij tot half februari als cmo aanblijft. Een maand later zal hij starten bij Action. Hij gaat daar de marketing van de Nederlandse winkels regelen alsmede verdere expansie van de keten naar het buitenland ondersteunen.

[Ondernemer van der Week] Iris Weges - consultant Female Health Company

15jan 201600:01
  • Food-en-retail
  • 13323 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenInnovatie

nieuws In het 76ste deel uit onze succes-serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met] Iris Weges, consultant Project Management voor The Female Health Company. Dit bedrijf is een single-product company en maakt het 'FC2'-vrouwencondoom dat in Nederland bekend is onder de merknaam Femidom. Weges legt uit en onthult alvast: 'TFHC heeft een grote commerciële launch gepland voor 2017. We zetten in op twee continenten en gaan uitpakken met een grote campagne en fantastische verpakkingen.'

Coolblue opent winkels, zoekt talent en groeit als kool

14jan 201615:21
  • Food-en-retail
  • 14376 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenWinkelen

nieuws Behalve sombere geluiden over V&D, Macintosh en andere noodlijdende retailformules is er ook gewoon goed nieuws. Zeer goed nieuws, waaruit groeicijfers en kansen voor Nederlandse (web)winkels blijkt. Het betreft behalve Neckermann, dat vanmorgen bekend maakte extra winkels te openen ook Coolblue, dat eveneens nieuwe fysieke vestigingen gaat openen. De retailer beschikt momenteel over vijf winkels in Nederland en twee in België en daar worden er twee aan toegevoegd. Coolblue groeide in 2015 met 54 procent ten opzichte van een jaar eerder. De omzet kwam uit op 555 miljoen euro.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken