Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Hema opent filiaal in Lyon

21dec 201512:13
  • Food-en-retail
  • 9423 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieZakelijkWinkelen

nieuws Hema opende onlangs 415 vierkante meter winkel in Lyon. Het warenhuis heeft daarmee inmiddels 43 winkels in Frankrijk. De retailer is een echte pionier in Lyon. Het is de eerste winkel die zich installeert in een buurt die opnieuw wordt ontwikkeld, aan een van de topwinkelstraten van Europa: de rue de la République. De winkel ligt in het oude deel van Lyon, de stad is de 3e gemeente van Frankrijk.

[Onderzoek] 80% Nederlanders shopt met Kerst op straat

21dec 201512:10
  • Food-en-retail
  • 8606 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekKlantWinkelen

nieuws Ondanks de verdere opmars van het online winkelen en het recordaantal pakketjes dat rond de feestdagen wordt bezorgd, blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse consumenten (80%) de meeste kerstinkopen in een fysieke winkel doet. Diversiteit aan winkels en sfeer en gezelligheid tijdens de feestdagen spelen de belangrijkste rol bij de keuze in welke stad of dorp men gaat kerstshoppen.

Ontroerende onofficiële Johnnie Walker-reclame verovert social media

18dec 201516:03
  • Food-en-retail
  • 19476 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CommercialsFood

nieuws Naast de Engelse kerstfilm met de oude man op de maan die dit jaar uitkwam, deed er geen reclame ons dit kwartaal zo veel als deze nieuwe voor Johnnie Walker. En het bijzondere is dat dit niet eens een officiële reclame is. Dorian Lebherz en Daniel Titz, twee studenten van de Duitse Filmakademie Baden-Württemberg, maakten de ontroerende commercial. 'Dear Brother' gaat over twee broers die door het mistige landschap van Schotland lopen op weg naar de plek waar ze opgroeiden.

Jumbo wint Kerstrapport 2015 van GfK en Foodmagazine

18dec 201511:58
  • Food-en-retail
  • 10567 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsWinkelen

nieuws Jumbo wint voor de derde keer op rij het Kerst-/Zomerrapport van Foodmagazine en GfK. Jan Linders en Nettorama staan gezamenlijk op de tweede plaats. Dat staat in het decembernummer van Foodmagazine, dat deze week verschijnt. Directielid Karel van Eerd van Jumbo nam met enkele MT-leden de beker in ontvangst.

Nederland gaat los met Kerst

18dec 201509:19
  • Food-en-retail
  • 9718 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenement

nieuws Nederland werkt toe naar de laatste weken van het jaar. Winkelstraten zijn vrijwel direct na Sinterklaas omgetoverd tot ware Kerstsprookjes. Grote kerstbomen, winkelstraten volledig gehuld in sfeervol licht, Mariah Carey uit de speakers en her en der zelfs een heuse Kerstman bepalen het winkelbeeld in december. Nu al kan over de hoofden gelopen worden in de winkelstraten. Winkeliers verwachten deze kerstperiode dan ook een extra omzet die wordt geschat op 815 miljoen euro. Het grootste deel daarvan wordt naar verwachting komend weekend, het laatste weekend voor Kerst, gerealiseerd.

Zeewier-startup Seamore winnaar Ketchum Food Lab competitie 2015

17dec 201512:00
  • Food-en-retail
  • 7384 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsFood

nieuws Tijdens de finale van de Ketchum Food Lab competitie is foodmerk Seamore uitgeroepen tot ‘meest innovatieve food startup 2015’. Dit Nederlandse bedrijf vermarkt een nieuw product gemaakt van duurzaam en supergezond zeewier uit Ierland. Willem Sodderland, oprichter Seamore, is erg verheugd de prijs in ontvangst te mogen nemen: 'Vanaf de eerste dag denk ik – óók als startup – al vijftien jaar vooruit: dus eigenlijk al als een grote onderneming. Dat moet je uitstralen in je gehele positionering: van de verpakking van je producten, je financieringsplan tot het aannemen van personeel.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken