Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[dieselgate] Opvallend mea culpa Volkswagen in Duitse media

5okt 201508:47
  • Food-en-retail
  • 10487 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesShowroomtraffic

nieuws Met paginagrote advertenties in verschillende Duitse kranten heeft automaker Volkswagen zondag zijn excuses aangeboden voor dieselgate en de sjoemelsoftware, na eerst een reeks 'eigenlijks' te hebben opgenoemd (zie onder). 'We zullen er alles aan doen om uw vertrouwen terug te winnen', luidt de pay off onderaan de advertentie. Naar verwachting volgen ook in Nederland en andere landen zulke excuuscampagnes.

'Das Auto' alias VW Nederland roert trom niet

2okt 201515:36
  • Food-en-retail
  • 17337 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingcommunicatieShowroomtraffic

nieuws In Nederland is het verrassend stil rondom het VW merk. Noch de Duitse producent, noch de grote importeur Pon laat van zich horen. 'Wie geschoren wordt, moet stil zitten', is een bekend aqadium onder marketeers. Maar of dat in de huidige situatie ook verstandig is?

Elephone helpt retailers traceren

2okt 201511:53
  • Food-en-retail
  • 12327 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Elephone is het nieuwe platform waarop mensen ‘de unieke winkel op de hoek’ gemakkelijker online kunnen vinden. Met 250,000 Nederlandse bezoekers in de afgelopen maand, zegt Elephone het Nederlandse mkb met een enorme stroom aan bezoekers te verbinden.

Harde opstelling Amsterdam versus kindermarketing

2okt 201509:02
  • Food-en-retail
  • 12987 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws Als eerste gemeente in Nederland heeft de hoofdstad zich aangesloten bij de Alliantie Stop Kindermarketing. De stap van de gemeente Amsterdam heeft vooral een hoge symboolwaarde. Amsterdam wil de voedingsindustrie stimuleren haar verantwoordelijkheid te nemen in de strijd tegen overgewicht en obesitas bij kinderen. Branche-organisatie FNLI vindt dat de voedingsindustrie al veel verantwoordelijkheid neemt.

Nieuw foodconcept Lily's Favourites

1okt 201511:56
  • Food-en-retail
  • 15622 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodConcepten

nieuws Lily’s Favourites lanceert haar nieuwe producten begin oktober bij de Xenos. Interessant is hoe Lilly's social media en vloggers inzet. Het merk zegt producten volgens de laatste trends op het gebied van bakken, servies en cadeaus te ontwikkelen. 'Lily’s blijft trouw aan haar kernwaardes van kwaliteit, goede ingrediënten en “made with love”.'

Marktleider FloraHolland: 'Shopper marketing is ook praten met klanten'

1okt 201509:10
  • Food-en-retail
  • 9739 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementMarketing

nieuws FloraHolland, de grootste bloemen- en plantenveiling ter wereld, onderzoekt zeer nauwgezet en op frequente basis shopper- en consumentengedrag. Daar komt een schat aan insights uit voort, presenteerde Erik van der Meijs, category developer van FloraHolland Retail Services, op het Shopper Marketing Update Live!-event in Maarssen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken