Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Albert Heijn gaat tabak uit het zicht verkopen in 15 zaken

23sep 201510:15
  • Food-en-retail
  • 12363 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMVO

nieuws In vijftien Albert Heijn winkels wordt tabak niet langer zichtbaar gepresenteerd. Tijdens een proefperiode worden in deze winkels verschillende vormen van afdekken getest. Ook steunt Albert Heijn dit jaar Stoptober, een campagne waarin rokers én niet-rokers elkaar helpen om 28 dagen te stoppen met roken. Met deze initiatieven wil de supermarkt een stap zetten naar een andere vorm van tabakspresentatie, en klanten die willen stoppen met roken een steuntje in de rug bieden.

New York reguleert zoutvermelding horeca

23sep 201509:23
  • Food-en-retail
  • 8324 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws De gemeenteraad van New York heeft bepaald dat er in restaurantketens een speciale waarschuwing op het menu moet staan bij producten die veel zout bevatten. De stad die nooit slaapt gaat ervan uit dat niemand meer dan 2300 milligram natrium per dag een theelepel keukenzout zou moeten consumeren. Die hoeveelheid komt overeen met een theelepel keukenzout.

[onderzoek] Dealer in auto-showroom blijft belangrijk

22sep 201515:29
  • Food-en-retail
  • 6549 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoek

nieuws Dealers blijven ook voor een nieuwe generatie autokopers de onmisbare schakel bij de aankoop van een auto. Een studie onder meer dan 7.500 consumenten laat daarnaast zien dat autokopers in toenemende mate een 'persoonlijke ervaring' verwachten. Dat vraagt van leveranciers en autodealers meer te communiceren met hun klanten en meer data met hen te delen.

Hema doorbreekt gemeentegrens Londen en start in Birmingham

22sep 201511:36
  • Food-en-retail
  • 11148 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenProducten en diensten

nieuws De Hema opent vandaag de grootste high traffic versie van haar winkelconcept in Birmingham op New Street Station (foto). Het is daarmee de vierde winkel van Hema in Engeland.

Internet trekt consument de fysieke winkel in

22sep 201509:22
  • Food-en-retail
  • 7667 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnline

nieuws De opkomst van het online winkelkanaal is in het afgelopen jaar in een stroomversnelling geraakt. ABN Amro verwacht dat het aandeel van online in de totale retail-omzet in de komende jaren blijft groeien, met percentages tussen 7 en 9 procent. De verschillen binnen de sector zijn echter groot. 'Naar verwachting doet de sterkste groei zich voor in markten waar de ommezwaai naar online net is begonnen, zoals bij bouw- en supermarkten', stelt de bank.

Aldi Nederland zet opmerkelijk in op duurzame vis - lancering 'Fair'

21sep 201515:09
  • Food-en-retail
  • 13006 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws Retailketen Aldi presenteert vandaag een online themafolder over duurzame vis. Dat wordt de nieuwe focus van het supermarktmerk. De titel van de folder is ‘Bewuste vis bij Aldi’. Hierin wordt uitgelegd wat duurzame vis voor de formule betekent. De folder is met ingang van nu bekijken op aldi.nl. Met de focus op duurzaam zaagt Aldi een belangrijk kritiekpunt onder zijn merkimago weg.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken