Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[primeur] Heineken onthult Spectre 007 tv-commercial

21sep 201511:15
  • Food-en-retail
  • 9570 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodCampagnes

nieuws Als onderdeel van de geïntegreerde, wereldwijde Spectre campagne onthult Heineken een nieuwe tv-commercial met Daniel Craig als James Bond. 007 raakt in de commercial verwikkeld in een heftige achtervolging met een speedboat. De lange versie ziet u als eerste op MarketingTribune.nl.

Wakker Dier start campagne tegen plofkip bij Vomar en Hoogvliet

21sep 201510:14
  • Food-en-retail
  • 8838 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws Wakker Dier is vandaag gestart met een campagne tegen de regionale supermarktketens Vomar en Hoogvliet omdat zij nog jaren plofkip blijven verkopen. Op dat gebied zijn Hoogvliet en Vomar volgens de actiegroep 'de ergste achterlopers in supermarktland', terwijl het verder juist de goede kant opgaat volgens WD: 'alle grotere supermarkten zijn al bezig met de omschakeling naar een betere kip. Zo stoppen de drie grootste supermarkten dit jaar al met plofkip.'

Diabetes Fonds in actie tegen verborgen suikers

21sep 201509:15
  • Food-en-retail
  • 20859 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodCampagnesMVO

nieuws Voedselfabrikanten stoppen bijna overal suikers in, ook in producten waarvan niemand het verwacht. Het Diabetes Fonds (DF) start een campagne die verborgen suikers in producten bloot legt. De campagne is ook een knipoog naar de supermarktoorlog die volgens het fonds alleen gefocust is op prijs in plaats van op de gezonde keuze. Het afwijzen van overdoses ongezonde suiker past in het groeiende voedselbewustzijn in Nederland, waarmee veel foodmarketeers rekening houden.

Hierom verdwijnen de Bijenkorf's Drie Dwaze Dagen

18sep 201515:35
  • Food-en-retail
  • 19323 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Grabbelen en voordeeltjes scoren hoort tegenwoordig meer bij formules als Action, Zara, Primark en andere discount-omgevingen. Retaildeskundigen duiden het opheffen van de bekende actieperiode 'Drie Dwaze Dagen' in de Bijenkorf-warenhuizen. De Drie Dwaze Dagen worden dit jaar voor de 32e en laatste keer georganiseerd en trokken hiervoor online en in de winkels zo’n twee miljoen bezoekers. Waarom dan toch stoppen?

De Markthal Rotterdam wint NRW Jaarprijs 2015

18sep 201515:11
  • Food-en-retail
  • 17336 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPrijs

nieuws Tijdens het jongst leden NRW Jaarcongres heeft Hans de Jong van Provast met trots de NRW Jaarprijs 2015 voor het Rotterdamse project De Markthal in ontvangst genomen. De vakjury ziet in De Markthal in potentie een monument voor de retailvastgoedsector. Het project is met durf en lef ontwikkeld en geeft antwoord op de veranderende vraag uit de markt.

[Ondernemer van de Week] Kitty Smeeten en Thomas de Groen - Hands Off My Chocolate

18sep 201500:01
  • Food-en-retail
  • 13747 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws In het 69ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Kitty Smeeten en Thomas de Groen. Kitty werkte bij Sara Lee, Nestlé en Pepsico, Thomas onder andere bij Ahold. Nu zijn ze samen de drijvende kracht achter hun eigen chocoladebedrijf en merk 'Hands Off My Chocolate'. Een bijzonder merk, zo blijkt en te koop bij alle Jumbo’s, Emté supermarkten, Deen, MCD, Coop maar ook bij de Makro en Sligro. 'Ons uiteindelijke doel is: to become a worldwide icon.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken