Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[Ondernemer van de Week] Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants

24jul 201500:01
  • Food-en-retail
  • 15089 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws Zes maanden terug waste hij nog sla en bezorgde bestellingen op de scooter. Nu trekt hij voor de zesde vestiging het land in. In het 65ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Jop van de Graaf, die met Nina Pierson oprichter van de nieuwe, opvallende foodketen SLA restaurants en take aways is. En van de site www.ilovesla.com. Na Nederland volgt Europa. 'Wij nemen volledig de zorg weg dat je ongezond eet.'

Truus.nl team lanceert startup SphereMall: iedereen zijn eigen webshop

23jul 201514:48
  • Food-en-retail
  • 13858 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnline

nieuws De Nederlandse startup SphereMall richt zich naar eigen zeggen op échte personalisatie van online shopping met de consument als startpunt. ‘Wat vandaag de dag personalisatie wordt genoemd, is het vermelden van een persoonsnaam boven een nieuwsbrief of het creëren van een aantal klantsegmenten. Dit heeft echter nog niets met personalisatie te maken. Dat gaat om individuele voorkeuren, ofwel starten vanuit de consument’, aldus oprichter Christian van Someren.

Unilever boekt in Q1 en Q2/2015 iets lagere winst

23jul 201511:51
  • Food-en-retail
  • 12904 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkFood

nieuws De wereldwijd zwakke vraag van consumenten, waardoor de hoeveelheid verkochte producten maar in beperkte mate toeneemt. Dat noemt Unilever vandaag als verklaring voor de iets teruggelopen winst in het eerste halfjaar. Gunstige wisselkoerseffecten zorgden wel voor een flinke stijging van de omzet, aldus de a-merkfabrikant.

De belangrijkste nieuwe shopper marketing-trends

23jul 201509:55
  • Food-en-retail
  • 11483 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenTrends

nieuws Shopper marketing-directeur Matt Knust van het Amerikaans/Engelse digitale marketingbedrijf Maxpoint heeft een talent voor lijstjes en prognoses maken. Zijn laatste voorspellingen, waaronder de snelle opkomst van omnichannel-marketing en hyperlokale trends, blijken een schot in de roos. Nu presenteert hij vier nieuwe trends.

Zuivelconcern FrieslandCampina springt in groeimarkt mozzarella

22jul 201514:11
  • Food-en-retail
  • 12418 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkFood

nieuws Met de overname van het Belgische Fabrelac stapt FrieslandCampina stapt in de lucratieve, flink groeiende mozzarellamarkt. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Fabrelac is jaarlijks goed voor de productie van zo’n 30 miljoen kilo mozzarella.

[onderzoek] Nederland goed vestigingsklimaat voor retailketens: positie 9 wereldwijd

22jul 201511:32
  • Food-en-retail
  • 11859 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenNieuwkomers

nieuws De kans dat je een retailketen succesvol lanceert, is het grootst in Hong Kong, Singapore of de Verenigde Staten, maar vergeleken met andere Europese landen scoort Nederland mooi met een negende plaats. Alleen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zijn de omstandigheden beter, meldt de Retail Operations Index van advies- en ingenieursbureau Arcadis.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken