Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[interview] Sarah Bouwmeister: 'Nieuw Spar-onlineplatform brengt ondernemers letterlijk in beeld'- start same day delivery

25jul 201709:14
  • Food-en-retail
  • 10487 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebWinkelen

nieuws Retailketen Spar brengt een nieuw digitaal platform dat lokale ondernemers in beeld brengt. Verschillende Sparformules hebben voortaan een eigen assortiment én unieke content. Klanten betalen aanbiedingsprijzen die gelden op het moment van bestellen. Ook wordt nu 'same day delivery' geboden. Zes vragen aan de betrokken manager E-commerce bij Spar: Sarah Bouwmeister. 'De vraag van de consument naar gemak voor elke dag stijgt, wij spelen hier met het nieuwe platform op in door het vertrouwde gezicht van de bezorger aan de deur en bezorgen tot de koelkast.'

FonQ zet volgende stap in retailformule

24jul 201713:57
  • Food-en-retail
  • 11014 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingOnlineWinkelen

nieuws Webwarenhuis FonQ voegt global fashion brands aan het lifestyle assortiment toe om zijn retailformule te verstevigen. Het warenhuis – dat zich focust op mooie producten in de domeinen wonen, koken en lifestyle – biedt hierdoor een nog completer assortiment voor zijn klanten. Het toevoegen van global fashion brands heeft als doel het merk FonQ verder te laden en autoriteit in lifestyle te vergroten.

[boxtoernooi] Amazon test maaltijdbox 'Amazon Meal Kits'

24jul 201709:02
  • Food-en-retail
  • 24196 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Amazon test in Seattle de verkoop van foodboxen onder de naam 'Amazon Meal Kits'. Een nieuwe ronde in het 'boxtoernooi', al vindt deze nog niet in Nederland plaats. Het Amerikaanse onlinebedrijf heeft zeventien maaltijden gelanceerd die vanaf nu door een groep consumenten wordt getest.

[interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs

21jul 201711:50
  • Food-en-retail
  • 20285 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInterviewMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Na 100 opvallende vakgenoten -die binnen hun organisatie of als DGA/cmo iets bijzonders uit de grond stampen- aan het woord te hebben gelaten, interviewen we er nog eens 100 bij! Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder. Als nummer 110 interviewt de redactie Food&Retail ijscoman en marketeer Jaco Pieper, de oprichter van Koupe, een nieuw Nederlands merk met een innovatief product: proteïne-ijs. 'Mijn belangrijkste drijfveer is het neerzetten van een geweldig merk. Mijn droom is om Koupe in een paar jaar uit te bouwen tot het lekkerste lifestyle ijs ter wereld, met allerlei soorten gezonder ijs.'

InnovationLAB herrijst tijdens Horecava 2018

20jul 201710:43
  • Food-en-retail
  • 9937 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws De nationale vakbeurs Horecava organiseert in 2018 opnieuw een InnovationLAB. Professionals uit de foodservice branche kunnen bij dit onderdeel van de beurs vier trends in de horeca ontdekken: technologie, circulariteit, identiteit en third places. De Horecava wordt van maandag 8 januari tot en met donderdag 11 januari 2018 in Rai Amsterdam gehouden en heeft als thema ‘Proef de toekomst’.

Drie jonge retailers 'Happy Tosti', 'Jutter Speijs' en 'Matt Sleeps' strijden om titel Beste Start-up Award 2017

19jul 201715:01
  • Food-en-retail
  • 10528 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelenStartup

nieuws De drie start-ups Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps zijn door een vakjury genomineerd voor de ‘ABN Amro Beste Start-up Award 2017’. Deze juryprijs, die dit jaar voor de vierde keer wordt uitgereikt, valt binnen het concept ‘ABN Amro Retailer of the Year’. Winkelconcepten die minder dan drie jaar bestaan, kwamen in aanmerking voor deze prijs. U kunt meestemmen via onderstaande link.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken