Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[Shopper Marketing Jaarcongres] Cash back-variant weet shopper opnieuw te verleiden

16jun 201515:53
  • Food-en-retail
  • 8483 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenEvenement

nieuws Onder druk van de nieuwe economische realiteit is de elektronicabranche gedomineerd geraakt door prijsstrategieën. Dat geldt niet alleen voor retailers, maar ook voor shoppers. Door een variant op de traditionele cash back-actie te brengen, heeft Canon Nederland deze spiraal weten te doorbreken. René Geldermans, manager customer & channel marketing Canon Nederland, vertelde vandaag op het Shopper Marketing Jaarcongres dat deze nieuwe cash back-actie is uitgegroeid tot een groot succes.

Anti-voedselverspilling restaurant Instock van pop-up naar permanent

16jun 201511:53
  • Food-en-retail
  • 8358 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFood

nieuws Instock opent een café restaurant op de Czaar Peterstraat 21 in Amsterdam. Na het succesvolle pop-up restaurant op het Westergasterrein wordt het initiatief op een permanente locatie voortgezet. Iedere dag kan men hier ontbijten, lunchen en dineren met gerechten die worden gemaakt van producten die anders waren verspild. Bovendien wordt een gevarieerd programma aangeboden met evenementen waarbij 'food' het centrale thema is.

Consumentenbond over Apple Watch: 'even geduld'

16jun 201509:16
  • Food-en-retail
  • 6827 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieInnovatie

nieuws Voor een doorbraak marketingwise van de nieuwe Apple Watch zijn behalve de beroemde geruchtenmachine en presentaties van Apple zelf ( 'one more thing...') ook de eerste reviews van grote, vertrouwde partijen van belang. Daarom lezen we met extra interesse de eerste test in Nederland door de Consumentenbond. 'De Apple Watch is op dit moment waarschijnlijk de beste smartwatch die je kunt kopen, maar ook de duurste. We verwachten dan ook niet dat veel mensen hem in het begin zullen aanschaffen.'

Nespresso daagt koffiedrinkend Nederland uit

15jun 201515:13
  • Food-en-retail
  • 14951 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodCreatie

nieuws Nespresso neemt het initiatief om Nederlanders op te leiden tot echte koffieconnaisseurs, meldt het merk. 'Iedereen is tegenwoordig een wijnkenner, maar ook op het gebied van koffie is er veel te leren over de herkomst en de vele smaakprofielen. Nespresso daagt Nederland dan ook uit om daadwerkelijk een koffiekenner te worden en lanceert een unieke online test waarin Nederlanders worden uitgedaagd om hun koffiekennis langs de meetlat te leggen. Zo kan iedereen koffie op een nieuwe manier proeven, waardoor elk kopje koffie een unieke ervaring wordt. Dé Nederlandse koffieconnaisseur wint een reis naar Costa Rica, koffieland bij uitstek.'

[Shopper Marketing Jaarcongres] Digitale waardecreatie voor de shopper

15jun 201512:19
  • Food-en-retail
  • 10979 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenProducten en diensten

nieuws Christian van Someren is een veelzijdig ondernemer. Na zijn carrière bij Procter & Gamble, waar hij ervaring heeft opgedaan in verschillende commerciële rollen, is hij in 2010 gestart met de online boodschappendienst Truus.nl. Na betrokken te zijn geweest bij verschillende andere initiatieven, werkt hij nu weer aan ‘een nieuwe Truus’. Christian is één van de inleiders op het Shopper Marketing Jaarcongres, dat morgen, op 16 juni wordt gehouden in Nieuwegein. Grijp deze laatste kans om met korting te gaan.

RetailTrends 'Fabulous 40' noemt Coolblue grootste groeier

15jun 201509:25
  • Food-en-retail
  • 6991 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoek

nieuws Coolblue, Jumbo en Fonteyn vormen de top drie in de tweede editie van de RetailTrends Fabulous 40. De jaarlijks terugkerende ranking, die door corporate finance adviesbureau Capitalmind is opgesteld, is tot stand gekomen op basis van omzetgroeicijfers tussen 2011 en 2013 onder Nederlandse retailers. De RetailTrends Fabulous 40 is gepubliceerd in het juninummer van RetailTrends, dat net verscheen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken