Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Sultana lanceert variant VolGraan

12mei 201509:21
  • Food-en-retail
  • 7529 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws Sultana introduceert iets nieuws: Sultana VolGraan, meldt het merk. 'Heerlijke volkorenbiscuits, rijk aan vezels uit haver en tarwe. Zo lekker dat het heel makkelijk is om voor dit vezelrijke tussendoortje te kiezen.' Bij het nieuwe product hoort ook een nieuwe film en introductiecampagne.

Witte asperges en aardbeien meest gemiste seizoensgroente

11mei 201515:29
  • Food-en-retail
  • 9579 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws Nederlanders hebben beperkte kennis over groente en fruit uit het seizoen. Dit blijkt uit het feit dat Nederlanders met name bij fruit moeite hebben om aan te geven welke producten op dit moment verkrijgbaar en uit Nederland afkomstig zijn. Dat geldt echter niet voor de witte asperge en de aardbei. Deze twee producten worden buiten het seizoen het meest gemist. Belangrijke associaties bij seizoensproducten zijn de versheid en de lekkere smaak van deze producten. Bij het kopen van groente en fruit wordt echter niet zozeer gelet op wat er in het seizoen is maar vooral voor aanbiedingen gekozen. Dit – en meer – blijkt uit het Groente en Fruit-onderzoek dat is uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Albert Heijn.

Nederlanders ‘ploppen’ op 400 jaar Grolsch

11mei 201512:06
  • Food-en-retail
  • 11604 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodCampagnes

nieuws ‘Ploppende’ beugelflessen in het park, de kroeg of gewoon thuis op de bank. Vandaag bestaat Grolsch 400 jaar en om dat te vieren zenden de meeste Nederlandse televisiekanalen tussen 21.00 en 21.30 uur een eenmalige jubileumcommercial uit. Hierin zijn achtereenvolgens tientallen Nederlanders te zien die een Grolsch beugelfles openen met de bekende ‘plop’. Al deze plop-video’s zijn gemonteerd op de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tune, waarmee de brouwer jarenlang succesvol campagne voerde. Bovendien zijn in de jubileumcommercial (zie ook foto boven) enkele beelden uit deze bekende campagne verwerkt.

[fusie] Delhaize biedt Ahold digitale voorsprong

11mei 201511:18
  • Food-en-retail
  • 11081 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkMarketingFood

nieuws Supermarktgiganten Ahold en Delhaize stevenen af op een fusie, volgens de Belgische krant De Tijd. 'Niet alleen passen de bedrijven bij elkaar, in digitaal opzicht zijn de Belgen zelfs al een stapje verder', reageren experts. Met de combinatie van 22 procent marktaandeel van Delhaize zou Albert Heijn Colruyt als Belgisch marktleider kunnen passeren. Met een fusie zouden Ahold en Delhaize qua marktwaarde doorstoten tot de vijf grootste supermarktconcerns ter wereld.

Spectaculair Haussmann-warenhuis met foodhall opent op Rokin

11mei 201509:20
  • Food-en-retail
  • 11029 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenFood

nieuws Op het Amsterdamse Rokin is gestart met de nieuwbouw van twee warenhuizen, waaronder de spectaculaire vestiging van het nieuwe warenhuis Haussmann (zie artist impression), dat nadrukkelijk in het luxe retailsegment wordt gepositioneerd. Daarnaast verrijst de nieuwe flagshipstore van Marks & Spencer. Het nieuwe luxe warenhuis Haussmann krijgt ook een foodhall aan het achter het Rokin gelegen plein van de Nes en de Brakke Grond. Opdrachtgever van het gebouw is Emmes Group, drijvende kracht achter de Rokin District ontwikkeling. Aanstaande concurrent de Bijenkorf juicht de komst van Haussmann toe.

Uber en Bloomon bezorgen Moederdagbloemen

9mei 201508:56
  • Food-en-retail
  • 20802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenApps

nieuws Uber bezorgt vandaag, de dag voor Moederdag, verse seizoensbloemen van het online bloemenabonnement Bloomon bij moeders in de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Via de Uber-app worden de bloemen direct aan huis bezorgd.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken