Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

1mei 201500:02
  • Food-en-retail
  • 15379 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • DoelgroepenWinkelen

nieuws In het 55ste deel uit onze succes-serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Steven van Dorp, werkzaam als AV Director bij bureau M², maar nu hier in de spotlights wegens wat hij doet op dag vijf: www.InDePaskamer.nl. Dat is een van de eerste fashionblogs voor mannen, waarop fashion- en retailmerken als Clarks, UGG en Wednesday Whiskey graag aanhaken. Intussen trekt Van Dorp duizenden views en blijft het verkeer drastisch toenemen. 'Met een selfiestick en iPhone heb ik de boel bij elkaar gevlogd.'

Ron Blaauw vindt Chinees opnieuw uit

30apr 201516:51
  • Food-en-retail
  • 11730 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Sterrenchef Ron Blaauw en uitbater van verschillende horeca-formules hing al eens zijn restaurant Blaauw (twee sterren) aan de wilgen om op dezelfde plaats een veel goedkoper geprijsde hapjes-tent Ron's Gastrobar te heropenen. Intussen ook beloond met een ster. Hij gaf onlangs de hamburgerrestaurants een nieuwe dimensie met The Fat Dog en belooft nu hetzelfde te doen met een Chinese formule in Amsterdam. The Fat Dog wordt een franchise-formule.

Hanneke Verburg nieuwe directeur INretail

30apr 201511:36
  • Food-en-retail
  • 11874 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PersonaliaWinkelen

nieuws Hanneke Verburg (53) wordt de nieuwe algemeen directeur van INretail. Het Bestuur en de Ledenraad van de grootste non-food brancheorganisatie in ons land staan unaniem achter het besluit om haar per 1 juni te benoemen. Als algemeen directeur wordt zij eindverantwoordelijk voor de uitvoering van het verenigingsbeleid en van alle overige activiteiten die INretail ontwikkelt.

Beneluxakkoord: makkelijker kopen en verkopen in Benelux‏

30apr 201509:17
  • Food-en-retail
  • 10230 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingPolitiek

nieuws De premiers van België, Luxemburg en Nederland kondigen maatregelen aan die moeten leiden tot één gezamenlijke detailhandelsmarkt. Daarmee wordt het voor winkeliers makkelijker om grensoverschrijdend te handelen en voor consumenten eenvoudiger om te kopen over de grens. Topprioriteiten zijn het gelijktrekken van regels, vereenvoudigen van btw-afdrachten en voorlichting over ondernemen over de grens. De maatregelen creëren straks één markt van 28 miljoen consumenten. Er ontstaat meer concurrentie, waardoor de prijzen scherper worden en meer innovatie mogelijk wordt.

Van Nieuwenhuijzen weg bij Hema

29apr 201515:18
  • Food-en-retail
  • 13526 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnlineWinkelen

nieuws Boudewijn van Nieuwenhuijzen heeft vandaag zijn laatste werkdag bij Hema. Zijn opvolger is ingewerkt, maar Hema maakt nog niet bekend wie dat morgen wordt. Van Nieuwenhuijzen was e-commerce manager bij de retailer. Onder hem heeft Hema online naar de winkelvloer gebracht.

Pepsi Max lanceert mondiale campagne 'Genius'

29apr 201510:33
  • Food-en-retail
  • 11702 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CommunicatieFood

nieuws De eerste campagnespot 'Drone Football' voor het suikervrije drankje Pepsi Max is vandaag wereldwijd via het internet en social media gelanceerd met als belangrijkste boodschap: 'geef een onverwachte twist aan iets gewoons en creëer een geniale ervaring.' Pepsi kiest voor een digitale, op social media en content gefocuste campagne in combinatie met verschillende activaties om het Genius concept tot leven te brengen. Bekijk hier als eerste de nieuwe bijbehorende film.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken