Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[interview] Marit van Egmond (Albert Heijn): 'Juiste productdata essentieel voor klanten'

10jul 201715:40
  • Food-en-retail
  • 11764 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodConsumenten

nieuws Albert Heijn is een groot voorstander en ondersteuner van het programma 'DatakwaliTijd 2.0' van GS1 en eist van zijn leveranciers dat zij voldoen aan de voorwaarden die in dat programma worden gesteld. Alleen dan kunnen retailers en leveranciers optimaal voldoen aan de wensen van consumenten, meent Marit van Egmond, commercieel directeur van Albert Heijn. We spreken haar. 'Het is van groot belang voor retailers én producenten dat die data kloppen, anders haakt de klant af.'

Zwanenberg Food Group koopt Unilever-fabriek in Oss - kansen voor Unox

3jul 201711:50
  • Food-en-retail
  • 14611 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodVerkoopMarketing

nieuws Unilever is voornemens een strategische samenwerking aan te gaan met Zwanenberg Food Group. De samenwerking houdt in dat Unilever haar vlees-, saus- en soepfabriek in Oss verkoopt aan Zwanenberg Food Group (ZFG) en dat ZFG de intentie heeft een volume van circa 18.000 ton van haar vleesconservenproductie in 2019 over te plaatsen naar de fabriek in Oss. Hiermee zal het geproduceerde vleesvolume in de fabriek in Oss met 50% groeien, wat leidt tot een toename van de werkgelegenheid met 20%. Als gevolg van de strategische samenwerking kan Unox volgens Unilever gebruik maken van de sterke innovatiekracht van Zwanenberg op het gebied van vlees-, vegetarische- en snackproducten.

Eerste papieren vliegtuigjeswinkel ter wereld opent in Amsterdam

30jun 201711:48
  • Food-en-retail
  • 22317 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Vandaag opent Paper Pilot haar deuren op de Hazenstraat 18 te Amsterdam (vlakbij De 9 Straatjes). Dit is de eerste winkel ter wereld waar uitsluitend papieren vliegtuigjes gekocht kunnen worden. De winkel introduceert het concept Smart Store en wil laten zien dat zelfs een simpel velletje papier op een innovatieve manier verkocht kan worden.

Een luchthaven-omroepbericht betekent twee uur winkeltijd extra

30jun 201709:10
  • Food-en-retail
  • 12126 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenCommerce

nieuws Parallel aan de traditionele winkelwereld manifesteert zich een retailsamenleving waarmee shoppers minder vaak in aanraking komen. En waar shoppers door één omroepbericht opeens twee uur extra winkeltijd hebben. Dat klinkt behoorlijk abracadabra. En dat is het misschien ook wel een beetje – de wondere wereld van travel retail. Client services director Martijn Nillesen en creative director Tim den Heijer van communicatiebureau De Combinatie van Factoren vertellen.

Shopper Marketing Awards meldt 4 winnaars - 8 nominaties

29jun 201711:30
  • Food-en-retail
  • 11200 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingAwards

nieuws PUL Display, Young Perfect en M-Wise hebben op het Shopper Marketing Event 2017 elk een Shopper Marketing Award gewonnen, terwijl Pepsico is gehonoreerd met The ORACLE Shopper Marketing Award voor zijn Hoogvliet-case. De eerste drie partijen hebben een award gewonnen binnen respectievelijk de categorieën Temporary P.O.S., Field Marketing en Smart Innovations.

Douglas opent 17e franchise store in Katwijk

29jun 201709:01
  • Food-en-retail
  • 8440 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkWinkelen

nieuws Begin september opent de nieuwe Douglas store aan de Voorstraat te Katwijk aan Zee. 'De naamsbekendheid van Douglas, de professionele organisatie en harde franchise formule spreekt ons erg aan. Hierdoor kunnen we de Katwijkse markt nog optimaler bedienen en biedt Douglas ons de springplank naar een nog succesvollere parfumerie voor nu en in de toekomst', reageert de aanstaande retailer en franchiser ter plaatse.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken